کد خبر : 1328200 | 05 خرداد 1395 ساعت 10:28 | 37.9K بازدید | 30 دیدگاه

یادداشت؛

ای کاش قفل سکوت محرم نمی‌شکست

کاپیتان محبوب و افسانه ای سپاهان با سیاهه ای از عناوین و افتخارات باشگاهی و ملی این روزها به خاطر حرف هایی که پیرامون اتفاقات یک سال گذشته تیمش بر زبان آورد با سیل انتقادات فراوانی روبرو شده است.

ای کاش قفل سکوت محرم نمی‌شکست

به گزارش "ورزش سه"، برای نوشتن از محرم نویدکیا نه نیازی به استفاده از کلمات قلمبه، سلمبه است نه نیازی به غلو کردن. محرم نویدکیا درست مثل شخصیتی که دارد ساده و خاکی است و در این سال ها که ستاره بی چون و چرای سپاهان در فوتبال ایران بود بیشتر به خاطر همین شخصیتش در دل فوتبالدوستان نصف جهان جای گرفت.


 از آن روزی که محرم را شناختیم نه تنها فوتبالش که خصوصیات اخلاقی اش هم برای ما قابل احترام بود اما انسان جایزالخطاء است و این گونه آدم های خاکی، ساده و با صداقت هم می توانند اشتباه کنند و تاوان اشتباهات شان را نیز بپردازند. با نگاهی به اتفاقات رقم خورده در یک سال و نیم گذشته که منجر به سقوط امپراطوری سپاهانی ها به عنوان پرافتخارترین باشگاه لیگ برتری ایران شد کاملا می توان گفت نویدکیا اسیر اشتباهاتی شد که خودش برای خودش رقم زد تا حالا انگ بازیکن سالاری به پیشانی اش بچسبد.


 بله، محرم نویدکیا اشتباهاتی داشت و در بلاهایی که سر سپاهان در این مدت آمد نقشش غیر قابل انکار بود اما باید در اوج تمام حملاتی که پیرو صحبت های این بازیکن در برنامه 90 رقم خورد تا حدودی هم به او حق داد که از سر نگرانی بابت تیمی که بیش از 15 تا 16 سال جوانی اش را برایش هزینه کرد و بارها مصدومیت های دشوار و سرسخت همچون رباط صلیبی، مینیسک و ... را به جان خرید، این اشتباهات را مرتکب شود.


 اشتباهاتی که خود نیز به آن اعتراف و بابتش از تمام اصفهانی ها عذرخواهی کرد و از آمادگی و تصمیمش برای جدایی از این تیم خبر داد تا گذشت زمان ماهیت خیلی ها را روشن کند.جدایی که به اذعان او بهترین تصمیم برای خودش ، باشگاه سپاهان و طرفداران اصفهانی است. مسلما این خاطرات تلخ برای او به تجربیات گران بها تبدیل خواهد شد تا در دوران مربیگری احتمالی اش از آنها سود ببرد.


 باید قبول کنیم محرم نویدکیا به عنوان پرافتخارترین کاپیتان تاریخ فوتبال ایران با سیاهه ای از عناوین و افتخارات ملی و باشگاهی، ممکن است هر صد سال یک بار نمونه اش در فوتبال یک کشور رشد کند بنابراین حمله همه جانبه آن هم به این جرم که دلش برای سپاهان و طرفدارانش می سوخت و خود را درست یا غلط محق می دانست که جلوی تصمیمات اشتباه و کارهای غلط از دید خودش را بگیرد، درست نیست و باید حرفه ای تر با تمام اتفاقات و صحبت های اخیر او برخورد کرد.


 گرچه اعتقاد راسخ داریم او هم به عنوان چهره ایی تاثیر گذار در تاریخ باشگاه سپاهان درست مثل یک سال و نیم گذشته  که همه حرف ها را در دل خود محبوس کرده بود نباید به برنامه 90 می رفت و این گونه شمشیر را برای مقصران اتفاقات سپاهان از رو می بست. ای کاش محرم این گونه در مسیر نابودکننده فوتبال ایران حرکت نمی کرد، مسیری که شنیدن حرف های چاله میدانی و بگم بگم ها باعث از بین رفتن حرمت ها ، کوچکی و بزرگی ، شاگردی و استادی و ... شده است.


 فوتبال ملی و باشگاهی ما به امثال محرم نویدکیا و بازیکنانی این چنینی نیاز دارد و ای کاش به جای قرار گرفتن و قرار دادن در جنگ های این چنینی فضای فوتبال ما طوری رقم می خورد که در حال حاضر برای رشد و شکوفایی بیشتر به آن نیاز داریم یعنی سود بردن از توانایی های فنی بازیکنانی مثل محرم نه قرار دادن او در بطن جنگ های بی نتیجه و نابودگر.

 

نویسنده: بهروز احمدی

دیدگاه‌ها