کد خبر : 1328270 | 05 خرداد 1395 ساعت 13:15 | 7.4K بازدید | 0 دیدگاه

فشارپذیر نیستم و کسی هم برای انتخاب دبیرکل فشاری به من وارد نکرده است

تاج: به حل مشکل بازیکنان سرباز امیدوارم

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت:‌امیدوارم تصمیم مناسبی درباره بازیکنان سرباز گرفته شود هر چند که خودم به این مسئله خیلی امیدوارم.

تاج: به حل مشکل بازیکنان سرباز امیدوارم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، مهدی تاج در حاشیه هیأت رئیسه سازمان لیگ در خصوص این جلسه گفت: جلسه خوبی برگزار کردیم ما یکسری محدودیت‌ها بابت آئین‌نامه نقل و انتقالات داریم که آنهم برای خودش زمانی دارد تا باشگاه‌ها بتوانند بازیکنان مدنظرشان را بگیرند. پیشنهاد هیأت رئیسه سازمان لیگ این بود که من هم در این جلسه حضور داشته باشم. امروز اعضای هیأت رئیسه درباره آئین‌نامه نقل و انتقالات نظراتی داشتند و بنا شد تا دوشنبه هفته آینده نظرات باشگاه‌ها و هیأت‌های فوتبال استانی را بگیرند و بعد از آن سازمان لیگ نظر کلی را به فدراسیون فوتبال اعلام کند تا این آئین‌نامه در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب شود.

 

وی ادامه داد: بحث دیگری که امروز مطرح شد موضوع فسخ یکطرفه قرارداد بازیکنان و وضعیت باشگاه‌ها بود. خود من پیشنهاد دادم که باشگاه‌ها باید منافع بازیکنان را رعایت کنند و می‌بینیم که بسیاری از بازیکنان هنوز پول نگرفته‌اند اما قرارداد می‌بندند و دست‌شان هم به جایی بند نیست که این به نوعی زورگویی به بازیکنان است که پناهی هم ندارند. این موضوع باید در آئین‌نامه نقل و انتقالات اصلاح شود.

 

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: از طرف دیگر فسخ یکطرفه اینگونه قراردادها خطرناک است چرا که بازیکن در چنگ دلالان می‌افتد. باید زمینه این موارد را در آئین‌نامه از بین برد که فکر می‌کنم این مسئله هم دنبال می‌شود.

 

تاج درباره شروع اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان و اینکه کی‌روش معتقد بود برخی از خواسته‌های مدنظر او فراهم نشده، افزود: به هر حال به ما و کی‌روش قول داده شد اما به آن عمل نشد و آن هم تمرین در ورزشگاه آزادی بود. قرار بود دو جلسه ورزشگاه آزادی در اختیار تیم ملی قرار بگیرد اما متاسفانه به موقع عمل نشد. رئیس شرکت تجهیز و توسعه به ما قول داد اما زمانی بود که کارهای اصلاحی بر روی چمن در ورزشگاه آزادی انجام می‌شد. حتی تکه‌هایی از زمین چمن برداشته شده بود. افشین پیروانی هم دوبار برای بازدید از زمین به ورزشگاه آزادی رفت و دید که امکان تمرین در این زمین نیست. ما هستیم و یک کشور و این استادیوم آزادی که برای بازی‌های تیم ملی است. به همین دلیل همه این مسئله را پذیرفتیم و تیم ملی در زمین پژوهشگاه شرکت نفت تمرین می‌کند.

 

وی ادامه داد: کی‌روش همین مسئله را گفت و حرفش هم درست بود. الان هم در زمین نفت تمرین می‌کنند و کارها طبق برنامه پیش می‌رود.

 

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره وضعیت بازیکنان سرباز هم گفت: بالاترین مقام در این موضوع سرلشکر باقری است که صحبت‌هایی هم انجام شد و ایشان این صحبت‌ها را به سرلشکر فیروزآبادی منتقل کرده است. الان هم برادران عزیزمان سردار کمالی و سردار باران‌چشمه نقطه نظرات فدراسیون فوتبال را شنیده‌اند و از درخواست‌های ما مطلع هستند. امیدواریم که تصمیم مثبتی در این باره گرفته شود. من خودم به این مسئله خیلی امیدوارم.

 

تاج در خصوص واگذاری برخی از باشگاه‌های لیگ برتری خاطرنشان کرد: ما با انتقال تیم‌ها به شدت مخالفیم. علت آن هم این است که تیمی مثل نفت آبادان می‌توانست سهمیه تیم نفت تهران که امسال حالش خوب نبود را بخرد اما خود این تیم زحمت کشید و لیگ برتری شد. حتی حرف آن را هم نزدند. چون از یک خانواده هستند اما هیچ بحثی در اینباره مطرح نشد اما وقتی خود نفت آبادان بالا می‌آید ارزشش بیشتر است چرا که زیرساخت‌های آن آماده می‌شود و الان همه مردم خوشحال هستند. دیدید که شهر آبادان خوشحال شد چون فوتبالی صعود کردند.

 

وی ادامه داد: اگر بنا باشد هر تیمی که به لیگ برتر می‌آید یک تیم بخرد این موضوع برای خود شهرها هم خوب نیست. شاید در ابتدا عده‌ای را راضی کند اما در انتها اتفاق خوبی نمی‌افتد و چندین بار این مسئله را تجربه کردیم. باید به احساسات غلبه کرد و وارد فضایی شویم که این اتفاق نیفتد.

 

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال هم اظهار داشت: هم آقای اسدی هم من هم کفاشیان و اعضای سازمان لیگ کارمان را می‌کنیم اما شاید تغییراتی هم در فدراسیون فوتبال صورت بگیرد. شاید 4-5 تغییر در فدراسیون فوتبال داشته باشیم. اگر فردا صبح یکی به من بگوید این تغییرات چه کسانی هستند من جوابی نمی‌دهم اما فکر می‌کنم باید تغییراتی ایجاد شود. روی این مسئله فکر می‌کنم و زمان هم داریم و خیلی هم عجله نمی‌کنیم.

 

تاج درباره اینکه گفته می‌شود برای انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال فشارهای سیاسی وجود دارد، افزود: ما فشارپذیر نیستیم. این را هم بگویم واقعا هیچ کسی روی ما فشاری نیاورده است. حداقل به من فشار نیاوردند.

 

دیدگاه‌ها