کد خبر : 1328612 | 06 خرداد 1395 ساعت 22:59 | 93.1K بازدید | 0 دیدگاه

جدی ترین تلاش والیبال برای حضور در المپیک؛

طلسم را بشکن

تیم ملی والیبال از صبح شنبه کار خود را برای حضور در المپیک آغاز می کند و این همان تیمی است که همه به حضورشان در ریو امیدوار هستند.

طلسم را بشکن

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های انتخابی المپیک ریو در آسیا از صبح شنبه در توکیو ژاپن شروع خواهد شد و تیم ملی والیبال ایران باید با تیم های باید رو در روی استرالیا، فرانسه، لهستان، ونزوئلا، ژاپن، چین و کانادا قرار بگیرد. تیم های حاضر در این رقابت ها همگی مدعیان جدی حضور در المپیک هستند اما جدال اصلی بین تیم های آسیایی است.


بر اساس قوانین مسابقات ٣ تیم برتر در پایان به اضافه بهترین تیم آسیایی به المپیک خواهند رفت و در حالیکه یک تیم آسیایی اگر در ٣ تیم برتر قرار بگیرد یک تیم دیگر هم از آسیا به المپیک خواهد رفت که به همین دلیل ژاپنی ها امید بسیاری به تیم ایران برای حضور در ٣ تیم برتر هستند چرا که در این صورت سهمیه آسیا به ٢ تیم می رسد و آن زمان میزبان هم می تواند شانس حضور در ریو را داشته باشد.


ژاپن، چین و کره رقبای جدی و همیشه خطرناک ایران در تمام مسابقات بین المللی هستند اما در توکیو استرالیا اصلی ترین رقیب آسیایی ایران برای حضور در المپیک است. دوره گذشته این رقابت ها ایران با هدایت ولاسکو شانس حضور در المپیک را با شکست مقابل استرالیا از دست داد و این روزها بسیار آماده است. امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والییال ایران که سومین مسابقات انتخابی المپیک خود را پشت سر می گذارد هم از تلخ ترین خاطرات این رقابت ها همیشه به اشک های فرهاد قائمی بعد از شکست به استرالیا در مسابقات ٢٠١٢ اشاره می کند اما او و سایر بازیکنان این باور را دارند که این نه استرالیا و نه هیچ تیم دیگری جلو دار ایران برای حضور در المپیک نخواهد بود.


این چهارمین حضور جدی ایران در مسابقات انتخابی المپیک است که ایران در تمام رقابت ها به خاطر یک شکست، یک امتیاز و اختلاف ست ها المپیک را از دست داد اما این بار بازیکنان، مربیان و فدراسیون به طور قاطع باور دارند ایران در المپیک ریو حضور خواهد داشت. رائول لوزانو آرژانتینی سعید معروف، مهدی مهدوی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، آرمین تشکری، مصطفی شریفات، میلاد عبادی پور، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی، حمزه زرینی، امیر غفور، شهرام محمودی، مهدی مرندی و فرهاد ظریف را برای شکست طلسم انتخاب کرده است و این بازیکنان بعد از ٣ ماه تمرین جدی حالا منتظر آغاز بازی ها هستند.

 

 

1041003

 


برنامه بازی های ایران در ژاپن:
* هشتم خرداد ماه
ساعت 5:30 : ایران – استرالیا
* نهم خرداد ماه
ساعت 5:30 : کانادا – ایران
* یازدهم خرداد ماه
ساعت 11 : ایران – فرانسه
* دوازدهم خرداد ماه
ساعت 14:35 : ژاپن – ایران
* سیزدهم خرداد ماه
ساعت 8:15 : ایران – چین
* پانزدهم خرداد ماه
ساعت 11 : لهستان – ایران
* شانزدهم خرداد ماه:
ساعت 5:30 : ایران – ونزوئلا

دیدگاه‌ها