کد خبر : 1328796 | 07 خرداد 1395 ساعت 18:03 | 57.9K بازدید | 0 دیدگاه

در آستانه فینال مادریدی ها در میلان

یادداشت: چگونه می توان بر اتلتیکو پیروز شد؟

رئال مادرید فردا در میلان 90 و شاید هم 120 دقیقه نفس گیر برابر اتلتیکو پیش رو دارد و برای کسب اوندسیما، لحظات سختی در انتظارش خواهد بود.

یادداشت: چگونه می توان بر اتلتیکو پیروز شد؟

به گزارش "ورزش سه"، در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی لیگ قهرمانان، همه مربیان متفق القول آرزو می کردند که تیمشان به اتلتیکو برخورد نکند. وقتی بارسلونا در یک چهارم نهایی با قرعه اتلتیکو روبرو شد، مسئولان این باشگاه با تردید نسبت به صعود صحبت کردند و در نهایت نیز پست سد اتلتیکو ماندند و نتوانستند به نیمه نهایی برسند.

 

1108439

 

روز گذشته کارلو آنچلوتی، مربی سابق رئال که در فینال دو سال پیش به زحمت و به لطف معجزه دقیقه 93 راموس توانست کهکشانی ها را برابر اتلتیکو پیروز کند، از روخی بلانکوس ها به عنوان بدترین حریف برای رئال در فینال یاد کرد.

در سه فصل اخیر، رئال هرگز نتوانسته در برنابئو بر اتلتیکو پیروز شود و در فصل جاری نیز در دو دیدار رفت و برگشت تنها موفق به گرفتن یک امتیاز برابر اتلتیکو شد تا در روز پایانی، حسرت امتیازت از دست رفته در دربی را بخورد. اما فردا رئال چه نکاتی را باید برای پیروزی بر اتلتیکو رعایت کند و چگونه می توان بر تیم رسوخ ناپذیر اتلتیکو پیروز شد؟

 

1114966

 

 وظیفه سنگین مودریچ و کروس: دو ستاره آلمانی و کروات رئال، فردا مسئولیت سنگینی بر دوش خواهند داشت. این دو باید در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین پاس ها را به بازیکنان کناری خود داده و سرعت گردش توپ در رئال را افزایش دهند. رئال برای ضربه زدن به دفاع مستحکم اتلتیکو، نیاز به باز کردن لایه های دفاعی این تیم و پیدا کردن روزنه های نفود دارد و برای این کار، سرعت عمل و دقت مودریچ و کروس نقش اصلی را خواهند داشت.

 

استفاده بهینه از ضربات ایستگاهی: در یک چنین فینالی، ضربات ایستگاهی یکی از بهترین و در دسترس ترین راه ها برای رسیدن به گل است. به خصوص که حریف مقابلتان، اتلتیکو با دفاعی رسوخ ناپذیر باشد.فینال دو سال پیش را به یاد بیاورید و گل دقیقه 93 رئال که روی یک ضربه کرنر و ضربه سر راموس به دست آمد. فردا روی هر ضربه ایستگاهی، یاد و خاطره آن گل زنده خواهد شد.

 

1114967

 

استفاده از حداقل فرصت ها: مقابل اتلتیکو به ندرت می توان موقعیت گل به دست آورد. شاید رئال فردا بتواند تا بیرون محوطه جریمه به راحتی نفوذ کند اما نباید انتظار داشت با هر حمله یک موقعیت گل به دست بیاورد. رونالدو، بیل و بنزما، باید قدر حداقل ها را دانسته و رئال را زودتر به گل برسانند.

 

دویدن، دویدن و دویدن: مقابل اتلتیکو باید بیش از هر تیم دیگری دوید تا شاید با غفلت بازیکنان این تیم، فضاهای خالی را پیدا کنید. به خصوص تلاش و دوندگی بال های چپ و راست رئال و استفاده از فضای خالی پشت لوئیس و خوان فران در بازی فردا حیاتی است.

 

1114968

 

مارسلو: بال چپ برزیلی همواره در بازی های بزرگ و فینال ها خودی نشان می دهد. آخرین بار در ال کلاسیکوی برگشت برابر بارسا شاهد درخشش او در نوکمپ بودیم. با نفوذهای عالی او بود که رئال توانست باخت 1-0 را با برد عوض کند. او در فینال لیسبون نیز ستاره رئال برابر اتلتیکو بود. مارسلو اگر بتواند نقشش در دفاع و حمله را به خوبی ایفا کرده و بین رفت و برگشت هایش بالانس لازم را رعایت کند، رئال می تواند از سمت چپ به اتلتیکو ضربه لازم بزند.

 

کاسیمیرو: او باید سائول و کوکه را در بازی فردا خنثی کند. غول برزیلی فردا به هنگام حملات اتلتیکو یا بهتر بگوییم ضد حملات این تیم، باید نقش یک مدافع سوم را به خوبی ایفا کرده و همواره یاریگر راموس و په په باشد. یک لحظه غفلت و جاماندن می تواند به قیمت خوردن گل از گریزمان یا تورس منجر شود.

 

 

دیدگاه‌ها