کد خبر : 1328805 | 07 خرداد 1395 ساعت 19:12 | 90.4K بازدید | 0 دیدگاه

تمام نکات بازی ایران و استرالیا؛

فینال مدعیان در روز افتتاحیه

تیم ملی والیبال ایران صبح فردا در اولین بازی خود برای کسب سهمیه المپیک رو در روی استرالیایی قرار می گیرد که در 4 دوره گذشته المپیک، موفق شده است در 3 دوره به عنوان بهترین تیم آسیایی به این رقابت ها پا بگذارد.

فینال مدعیان در روز افتتاحیه

به گزارش "ورزش سه"، تنها ساعات کمی تا اولین بازی تیم ملی والیبال ایران در سرنوشت سازترین تورنمنت چند سال اخیر خود باقی مانده است تا بالاخره رویای المپیکی شدن والیبال محقق شود. بازی افتتاحیه مسابقات انتخابی المپیک ریو از ساعت 5:30 بامداد شنبه بین ایران و استرالیا، دو تیم مدعی آسیایی برگزار می شود.


با اینکه لهستان و فرانسه تیم های قدرتمند این مسابقات محسوب می شوند اما جدال اصلی بین تیم های آسیایی است و بدون شک ایرن و استرالیا شانس بیشتری برای حضور در ریو دارند اما ژاپن همیشه در کشور خود بهترین نمایش را ارائه داده و چین هم حریف آسانی نیست.


استرالیا بهترین عملکرد در بین تیم های آسیایی برای راهیابی به المپیک را داشته است به طوریکه از سال 2000 تا 2014، 3 دوره در این مسابقات مهم شرکت کرده است. 2000 سیدنی به عنوان میزبان، 2004 آتن و 2012 لندن 3 دوره ای بوده است که استرالیا توانسته است پا به المپیک بگذارد که تنها 2008 پکن آنها غایب ادوار اخیر بوده اند. در دوره گذشته این رقابت ها هم ایران با شکست مقابل استرالیا فینال آسیایی ها برای حضور در لندن را واگذار کرد تا این تیم مهمان در آسیا بتواند یک بار دیگر در المپیک حاضر شود.


تمام نکات مهم درباره بازی ایران و استرالیا:

 

 *ایران و استرالیا در تمام مسابقات انتخابی المپیک از سال 2004 به بعد با یکدیگر ملاقات داشته اند.
* در سال 2012، استرالیا موفق شد با نتیجه 3 بر 1 ایران را شکست دهد و در نهایت پا به المپیک در لندن بگذارد، در حالی که ایران به عنوان یکی از جدی ترین مدعیان حضور در این مسابقات بود.
* ایران در رقابت های انتخابی المپیک 2004 و 2008 مقابل استرالیا پیروز بوده است، اما هیچ یک از مسابقات نتوانست با شکست استرالیا پا به المپیک بگذارد در حالیکه استرالیا با اینکه سال 2004 مقابل ایران شکست خورد اما راهی المپیک شد.
* آخرین دیدار ایران و استرالیا در جام جهانی 2015 بوده است که استرالیا توانست ایران را 3 بر صفر شکست دهد.
* اما نگاه کارشناسان ایران جدی ترین گزینه صعود آسیایی به المپیک است اما استرالیا بهترین عملکرد آسیایی ها را در ادوار گذشته داشته است.
* ایران در صورت راهیابی به المپیک تبدیل به پنجمین تیم آسیایی می شود که توانسته است راهی این مسابقات شود و قبل از آن استرالیا، چین، ژاپن و کره دیگر تیم هایی بودند که به عنوان نماینده آسیا به المپیک رفتند.

 

1114976


* در دوره گذشته مسابقات، ایران سوم مسابقات شد که با باخت مقابل صربستان و استرالیا شانس حضور را با توجه به قوانین آن مسابقات به دو تیم دیگر داد.
* ایران تنها دو دیدار از هشت بازی گذشته خود در مسابقات انتخابی المپیک را شکست خوده است که یکی از این شکست ها در آخرین بازی مقابل استرالیا در 5 ژوئن سال 2012 بود.
* اولین حضور استرلیا در المپیک به رقابت های 2000 در سیدنی بازمی گردد که آنها میزبان رقابت بودند.
* از سال 2000 به بعد استرالیا جواز حضور در بازی های المپیک سال 2004 و 2012 را به عنوان بهترین آسیایی کسب کرد.
* آخرین شکست رسمی ایران در مسابقات بین المللی مقابل تیم های آسیایی مقابل استرالیا بوده است که با نتیجه 3 بر صفر و در جام جهانی ژاپن سال گذشته اتفاق افتاده است.
با این حال ایران ساعت 5:30 دقیقه صبح فردا در دیدار افتتاحیه رقابت های انتخابی المپیک ریو رو در روی استرالیا، جدی ترین حرف خود در این مسابقات حاضر می شود.

دیدگاه‌ها