کد خبر : 1328873 | 08 خرداد 1395 ساعت 07:19 | 10.2K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار رکورد شکنی دیگر؛

گره کار گلدن استیت مقابل اوکلاهما چیست؟

بعد از پایان فصل مقدماتی لیگ NBA و ثبت رکورد 73 پیروزی و 9 شکست برای گلدن استیت انتظارات از بهترین تیم کنفرانس غرب بالا رفت.

گره کار گلدن استیت مقابل اوکلاهما چیست؟

به گزارش "ورزش سه"، گلدن استیت با کسب دو پیروزی 4 بر 1 مقابل هیوستون راکتز و پورتلند بلیزرز گام به دیدار پایانی کنفرانس غرب گذاشت و مقابل اوکلاهاما سیتی قرار گرفت.
روی کاغذ کمتر کسی تصور می کرد گلدن استیت تا این اندازه در مقابل تیم چهارم کنفرانس غرب به مشکل بخورد.


پیروزی بامداد امروز گلدن استیت مقابل اوکلاهاما نتیجه را 3 بر 2 به سود اوکلاهاما کرد تا همچنان خطر بیخ گوش گلدن استیت باشد.


در تاریخ لیگ NBA فقط 9 مرتبه تیمی موفق شده در سری بازی های حذفی مسابقه 3 بر 1 باخته را 4 بر 3 به سود خود تغییر دهد که همین نشان از سختی کار مدافع عنوان قهرمانی NBA دارد.


اما چرا بازی گلدن استیت مقابل اوکلاهاما گره خورد؟


سبک بازی این دو تیم کاملا متفاوت است؛ از یک سو گلدن استیت تیمی سرعتی و مبتنی بر بازی انفرادی نفرات پیرامونی خود است و در طرف مقابل اوکلاهاما تیمی جنگنده است که کاملا بر خلاف روح بازی گلدن استیت عمل می کند.
یکی از نقاط قوت اوکلاهاما سیتی قدرت ریباند بالای نفرات این تیم است که به همان قدرت جنگندگی این تیم بر می گردد و در این چند بازی فینال کنفرانس غرب هر زمان شوت های تیم شوت زن گلدن استیت وارد سبد نشد ریباند تیم اوکلاهاما فرصت حمله و کسب امتیاز را به این تیم داد و در این چند مسابقه کاملا فاکتور توپ گیری از سبد به سود تیم اوکلاهاما بود.

 

1113676


در این میان مهارت های فردی ستارگان دو تیم نیز بسیار تعیین کننده بود.
برگ برنده تیم اوکلاهاما سرعت بالای وست بروک گارد راس خوش فکر و قدرتی این تیم بود که بلای جان دفاع تیم گلدن استیت شده است.
وست بروک با نفوذ های برق آسای خود عملا فرصتی برای دفاع به بازیکن مقابل را نمی دهند و نبود یک بازیکن با خصوصیات دفاعی مناسب برای مقابله با وست بروک در تیم گلدن استیت موجب شد در سری بازی های فینال کنفرانس غرب یکی از ارکان قدرت تیم اوکلاهاما باشد.


درکنار بازی های خوب وست بروک نباید از نقش کامل کننده کوین دورانت به سادگی گذشت چرا که هر زمان بازی برای اوکلاهاما با مشکل رو به رو شد دورانت موفق شد سرنوشت بازی را تغییر دهد.


اوکلاهاما با قدرت جنگندگی نفراتی مانند آدامز، ایباکا، کانتر و وست بروک از پس تیم فانتزی باز گلدن استیت بر بیاید و فعلا در یک قدمی رسیدن به دومین فینال تاریخ خود قرار دارد مگر اینکه در این دو بازی باقی مانده گلدن استیت تبدیل به همان تیم رکورد شکن فصل مقدماتی با 73 پیروزی شود و ستارگان این تیم مانند تامپسون، کری و گرین مدافع عنوان قهرمانی را به بازی ها برگرداند البته بازی بامداد امروز طرفدار گلدن استیت را امیدوار کرد چرا که عملکرد خوب این تیم در بازی زیر حلقه و ریباند های موفق بازی گلدن استیت اوکلاماها را به چالش کشید و پیروزی را از آن این تیم کرد.

دیدگاه‌ها