کد خبر : 1328941 | 08 خرداد 1395 ساعت 11:33 | 60.6K بازدید | 4 دیدگاه

بعد از خراب کردن پنالتی در مسکو و نمایش های متوسط رم و لیسبون

یاد‌داشت: فینال میلان، شب رونالدو می‌شود؟

کریستیانو رونالدو چمپیونزلیگ را زیبا می‌کند. مهاجم پرتغالی بهترین گلزن تاریخ رقابت‌هاست و امروز می‌تواند به جمع بازیکنانی بپیوندد که سه بار قهرمان این جام شده اند.

یاد‌داشت: فینال میلان، شب رونالدو می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"،با این وجود، او هیچگاه نتوانسته در فینال ها نقش پررنگ و تعیین کننده ای داشته باشد، درست برعکس مسی. اگر رونالدو در دیدار امروز گلزنی کند، به اولین بازیکن تاریخ چمپیونزلیگ تبدیل می‌شود که 3 گل در 3 فینال متفاوت زده است. او سال 2008 در یونایتد مقابل چلسی گلزنی کرد و سال 2014 مقابل اتلتیکو. ولی این آمار، تمام ماجرا را بازگو نمی‌کند. با وجود دو گل در سه حضور در فینال چمپیونزلیگ، رونالدو عملکرد خوبی در این دو دیدار نداشته و نتوانسته ستاره درخشان تیمش باشد و این بار و در این فینال حساس، رئال به گلزن اول خود به شدت نیاز خواهد داشت.

 

1115104

 

در فینال 08-2007، رونالدو با یک هد زیبا دروازه چلسی را باز کرد و گل اول بازی را به ثمرر ساند ولی فرانک لمپارد کار را به تساوی کشاند تا بازی به ضربات پنالتی برسد. در ضربات پنالتی، ضربه رونالدو توسط پتر چک مهار شد و این تنها ضربه ی یونایتد در پنالتی ها بود که به گل تبدیل نشد و اگر جان تری روی پنالتی آخر لیز نمی‌خورد، شاید این قهرمانی از آن یونایتد و فرگوسن و رونالدو نمی‌شد.


یک سال بعد، یونایتد بار دیگر در فینال بود و این بار مقابل بارسلونا و پیش از بازی گفته می‌شد که این آخرین بازی رونالدو برای منچستریونایتد است و او بعد از این بازی راهی رئال خواهد شد. رونالدو به ندرت در جریان بازی دیده می‌شد و بارسا با ارائه یک بازی استثنایی و درخشش مسی توانست 2-0 حریف خود را شکست دهد. ستاره آرژانتینی روی گل اول ساموئل اتوئو نقش سازنده داشت و گل دوم را نیز با یک هد زیبا به ثمر رساند.رونالدو تلاش کرد هر کاری انجام دهد که بازی را برگرداند ولی شرایط به نفعش پیش نمی‌رفت.

 

1115106


پس از آن مسی در سال 2011 در فینال ومبلی بار دیگر مقابل یونایتد قرار گرفت و یک گل استثنایی از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند و روی گل دیوید ویا نیز تاثیر گذار بود و از سوی یوفا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.


رونالدو به فینال 2014 رسید. گفته می‌شد که او کاملا آماده نیست و در شرایط آرمانی به سر نمی‌برد که در فینال لیسبون بدرخشد. از سوی دیگر جام جهانی نیز پیش رو بود و رونالدو کاپیتان تیم ملی کشورش بود. وقتی رئال به درخشش ستاره‌هایش مقابل اتلتیکو نیاز داشت، این راموس، دی‌ماریا و بیل بودند که درخشان ظاهر شدند، نه رونالدو.


او توانست نامش را روی ضربه پنالتی دقایق پایانی وقت‌های اضافه در لیست گلزن‌ها اضافه کند ولی در بازی که با برتری 4-1 به پایان رسید، گل آخر نشان‌دهنده ی درخشش خاصی برای یک بازیکن در طول 120 دقیقه نیست. با این حال او پیراهنش را درآورد و عضلاتش را نشان داد و فریاد زد. بعدا گفته شد که این خوشحالی از پیش برنامه ریزی شده بود.

 

1115109

 

1115107

 

1115105

 

 

در بازی پیش از فینال امسال، رونالدو دوباره مشکلاتی داشت. او پس از مصدومیت مقابل ویارئال دو بازی استراحت کرد و دیدار رفت نیمه نهایی مقابل سیتی را از دست داد و در دیدار برگشت نیز با مراقبت به میدان رفت و بار دیگر درخشان نبود. روز سه شنبه در تمرینات رئال با برخورد با کیکو کاسیا بار دیگر مصدوم شد ولی به رسانه ها گفت:" با وجود مشکلی که امروز پیدا کردم، حس خوبی دارم. آماده ام و روز شنبه در میلان خواهم بود."


این خبر خوبی برای رئال است. یک سال پس از اینکه مسی به تیمش کمک کرد قهرمان چهارمین چمپیونزلیگ در 9 سال اخیر شوند،‌ حال رونالدو این فرصت را دارد که با درخشش خود، از زیر بار این اتهام که او در فینال ها کاری برای تیمش انجام نمی‌دهد خارج شود.

 

رئال امیدوار است که رونالدو رهبر هجومی تیم در میدان باشد. ولی آمادگی بدنی کافی نیست. در دربی سختی که امروز در میلان برگزار خواهد شد، مادرید نیاز دارد که ستاره‌هایش بیش از همیشه بدرخشند. بردن اوندسیما ممکن است فقط به همین فاکتور بستگی داشته باشد.

 

بن هیوارد-سایت گل

 

ترجمه: روزبه مهری

دیدگاه‌ها