کد خبر : 1329067 | 08 خرداد 1395 ساعت 17:59 | 100.7K بازدید | 1 دیدگاه

برای دیدار با شگفتی ساز روز اول؛

خطرناک مثل کانادا

تیم ملی والیبال ایران در دومین تلاش خود برای المپیکی شدن از ساعت 5:40 یکشنبه صبح رو در روی کانادایی قرار خواهد گرفت که لهستان را تا مرز شکست پیش برد.

خطرناک مثل کانادا

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران دومین دیدار خود در مسابقات انتخابی المپیک ریو را مقابل کانادا انجام خواهد داد. بازی مقابل کانادا همیشه برای ایران مشکل بوده است اما این بار جدال به قصد المپیکی شدن خواهد بود و با توجه به انگیزه و نمایشی که ایرانی ها در روز اول از خود نشان دادند، کار کانادا مقابل ایران سخت تر از همیشه خواهد شد. کانادا حریف دوم ایران در توکیو عجیب ترین نتیجه اولین روز را رقم زد به طوریکه لهستان را تا مرز شکست هم پیش برد اما در ست پنجم آنها نتوانستند برنده بازی باشند.

 

1114975


تمام نکات روز اول ایران و کانادا:
* امیر غفور با 19 امتیاز ستاره ایران در روز اول بود که 13 اسپک، 4 دفاع و 2 امتیاز مستقیم سرویس حاصل کار او بود.
* جان گاردن با شماره 2 ستاره همیشگی کانادا محسوب می شود به طوریکه در اولین دیدار توانست 18 امتیاز به تنهایی کسب کند.
* ستاره کانادایی ها بر خلاف غفور که بعد از اسپک در دفاع تبحر دارد، یکی از بهترین زننده های سرویس در این مسابقات محسوب می شود که در بازی مقابل لهستان 3 امتیاز مستقیم کسب کرد.
* اسمیت گاوین با شماره 12 دیگر ستاره کانادا مقابل لهستان بود که با 17 امتیاز روز خوبی را پشت سر گذاشت.
* کانادا لیگ داخلی ندارد و بازیکنان این تیم در کشورهای یونان، ایتالیا، برزیل، پرتغال و فرانسه لژیونر هستند.
* هوگ گالن سرمربی کانادا یکی از مطرح ترین تئوریسین های والیبال جهان است که در شروع رقابت ها همیشه رقبا را با مشکل رو به رو می کند.
* کانادا با 11 دفاع و 8 امتیاز مستقیم سرویس روز خوبی مقابل لهستان داشت اما اشتباهات بیش از حد فردی دست این تیم را از پیروزی دور کرد.
* با اینکه ایران فقط 3 ست مقابل استرالیا بازی کرد اما 11 امتیاز از دفاع مستقیم گرفت، این در حالی است که کانادا در 5 ست توانست 11 دفاع مستقیم از حریف بگیرد.
* نقطه تمایز کانادا نسبت به ایران در سرویس است، جایی که ایران تنها 3 امتیاز از این تکنیک کسب کرد اما کانادایی ها 8 بار حریف را مقابل سرویس های خود به اشتباه مجبور کردند.
* کمتر اشتباه کردن در تیم لوزانو حرف اول را می زند و به این دلیل است که بازیکنان در زدن سرویس احتیاط بیشتری می کنند. با اینکه ایران امتیازت کمتری در سرویس از کانادا گرفته است اما اشتباهات بسیار کمتری داشتند به طوریکه در این موضوع 34 بر 12 کانادا خطاهای بیشتری داشته است.
* بازی ایران در یک ساعت و 12 دقیقه به پایان رسید در حالیکه کانادایی ها نزدیک به 2 ساعت با لهستان در 5 ست جنگیدند.
در پایان روز اول ایران با 3 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و کانادا با تک امتیازی که توانست کسب کند بهترین تیم بازنده لقب گرفت. ایران و کانادا صبح روز یکشنبه در دومین دیدار مسابقات انتخابی المپیک از ساعت 5:40 رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها