کد خبر : 1329170 | 09 خرداد 1395 ساعت 00:26 | 20.6K بازدید | 0 دیدگاه

در 90 دقیقه فینال میلان چه گذشت؟

یک بار دیگر سرخیو راموس و یک بار دیگر ضربه ایستگاهی می توانست سرنوشت فینال چمپیونزلیگ بین تیم های اتلتیکو و رئال را رقم بزند اما تعویض سیمئونه اتلتیکو را نجات داد.

در 90 دقیقه فینال میلان چه گذشت؟

به گزارش "ورزش سه"، بازی دو تیم رئال و اتلتیکو مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا  که قبل از بازی  به جام باشگاههای مادرید هم معروف شده بود در حالی آغاز شد که زیدان و سیمئونه مربی دو تیم از ورزشگاه سن سیرو محل برگزاری فینال در سال های حضور در ایتالیا خاطرات زیادی داشتند.

درس های زیدان از باخت


زیدان با یونتوس در این ورزشگاه بیشتر باخته بود تا اینکه ببرد و سیمئونه با اینتر  بازی های زیادی را در چمن جزپه مئاتزا گذرانده بود.
اما انکار زیدان از باخت هایش در میلان بیشتر درس گرفته بود و به گفته کلی از شکست هایش بیشتر متشکر بود چون درس های بیشتری به او داده بود.
ماموریتی که زیدان به خط حمله اش داده بود با بازی های قبلی کمی تفاوت داشت.

 

1115568


زیدان از بی بی سی خواسته بود در. دفاع  به سمت مرکز زمین شیفت شوند و برتری عددی را در میانه میدان از اتلتیکو بگیرند و در میانه میدان خط میانی اتلتیکو را تحت فشار قرار دهند.
تیم سیمئونه در زمین خودی با گرفتن فضا دفاعذخوبی تیمی را در بازی های قبلی انجام داده بود ،زیدان برای این تاکتیک به مهاجمینش دستور داده بود برای توپ گرفتن کمی به سمت زمین خودی متمایل شوند تا فضای پشت سر مدافعینی که با آنها حرکت میکنند در اختیار دیگر بازیکنان رئال قرار بگیرد.

 در سر سیمئونه چی می گذرد ؟


در‌سوی دیگر سیمیونه به گریزمان دستور داده بود در هنگام توپ گیری پشت سر مدافع راست رئال ،کارواخال متمایل شود. ترکیب تورس ،گریزمان به سمت چپ زمین خودشان و راست رئال متمایل بود تا در حمله با اضافه شدن ساقول از سمت راست اتلتیکو مارسلو را از حضور در حمله باز دارد و سیستم اتلتیکو به نوعی به ۴۳۳تبدیل شود.
انگار زیدان  گلهایی که از روی ضربه ایستگاهی به برزیل را زده بود سر مشق این بازی قرار داده بود و چه راحت سیمئونه و تیمش یک آنالیز ساده از رئال را فراموش کرده بودند.
یکی از شگرد های تیم زیدان و تیم هایی که بیل را داشته ،حد اقل در تاتنهام و تیم سفید پوش مادرید استفاده از قدرت سرزنی این مدافع مهاجم شده در تیر اول بوده است و سیمیونه فراموش کرده بود باید در ضربه ایستگاهی درون گرا بیل را ساندویچ میکرد و یک مدافع را مقابل او قرار میداد و یکی پشت سرش ...و گل !
گل از روی ضربات ایستگاهی برای زیدان مربی در اولین فینال بزرگش ،مثل گلی که در اولین فینال بزرگ بازیگری اش در جام جهانی ۹۸زد ,شاید دومین گل رئال هم از روی ضربات ایستگاهی در راه باشد.

 

همانی که رئال می خواست...


توپ گرفتن رئالی ها در حالی که پشت به دروازه حرکت می کردند با چرخش های سریع آنها و بدست آوردن فضایی که مدافعین را به جلو کشیده بود همراه میشد ولی در بیشتر مواقع با خظا متوقف می شدند دو خطا در نزدیکی محوطه جریمه دو موقعیت گل  و یکی از آنها گل شد.

 

1115564


گل رئال باعث شد اتلتیکو جلو بیاید و  همان کاری که اصلا بلد نیست را بدهد ،این یعنی همان چیزی که رئال میخواست.نیمه اول در غربت سیمئونه در شهری که برای تیم آبی مشکی پوش آن افتخار آفریده بود به پایان رسید تا تیم قرمز و سفید پوشش شبی متفاوت تر از تمام شب های این فصلش در لیگ قهرمانان اروپا گذراند بگذراند.

 


فلسفه تعویض کروس
در رئالی ها برتری روانی خوبی نسبت به اتلتیکویی ها از همان آغاز بازی مشاهده می شد.رئالی ها نسبت به موقعیت توپ شیفت نیشدند و کاری به منطقه و زوایای زمین نداشتند تا نشان دهند زوایای شخصیتی و رفتاری یک مربی تاثیر بسیاری در نتایج یک تیم دارد همان چیزی که زیدان داشت و بنیتس نداشت ،شما اسمش را بگذارید کاریزما !
تونی کروس در این بازی نسبت به بازی هایی که از او دیدیم دوندگی و جنگندگی بیشتری داشت ،تونی سعی میکرد هنگامی که رئال دفاع میکرد با جابجایی بالا هم فضای میانه میدان را به کوکه نبازد و هم اینکه از کارهای ترکیبی تیم سیمئونه در کناره زمین جلوگیری کند.
تعویض کروس یک درس بزرگ داشت و آن این بود:تمام توانت را بگذار پیروزی تیم مهمتر از نود دقیقه بازی کردن توست ،در نهایت همه با هم به خط پایان میرسیم.

 

گل نزنی، می خوری
زیدان ایسکو را در دقیقه ۷۰به جای تونی آلمانی به زمین آورد و بعد از آن در دقیقه ۷۶یک مهاجم فانتزی و کمتر درگیر به بنام بنزما را بیرون کشید و مهاجمی اسپانیایی با خاصیت های متفاوت را به زمین فرستاد،واسکز به زمین آمد تا رئال یک هافبک مهاجم  تخصصی در سمت راست داشته باشد و بیل هم به سمت چپ برود تا رونالدو تک مهاجم رئال باشد و از ضد حملات با سرعت خود بهره ببرد که در همان چند دقیقه اول حضور واسکز رئال دو موقعیت متوالی داشت تا توسط رونالدو و بیل به گل برسد اما اگر نزنی ؛می خوری.

 

1115578


رئال در برگشت همان توپ با سانتری که از فضای   پشت سر ما سلو ا سال شد به گل تساوی رسید تا معلوم شود چرا سیمیونه از همان نیمه اول دنبال رسیدن به فضای پشت سر این دفاع چپ هجومی بود.


زیدان می خواست قدرت پا به توپ را در تیمش بالا ببرد و به برتری عددی اتلتیکو در میانه میدان خاتمه دهد چون هر چه به پایان بازی نزدیک میشدیم بازیکنان ریال به خاطر خستگی پرس هایی که میکذاشتند از  توان کمتری برخوردار بودند،همه چیز برای زیدان خوب پیش رفت جز آمادگی بالای بدنی شاگردان دیگو سیمئونه در برابر رئالی ها. در فوتبال هیچگاه بعد از بیست دقیقه ابتدایی آنالیز مطلق نمی ماند اما انجام شرح وظایف توسط بازیکنان باید مطلق و همیشگی باشد تا آنالیز نقاط ضعف برای تیم خودی به حقیقت نپیوندد. بازی در نود دقیقه مساوی شد تا سیمیونه به تجربه بالاترش بنازد.

 


تغییری به نام کاراسکو
سیمیونه آرژانتینی ،با آوردن  کاراسکو بلژیکی هوای تیمش را عوض کرد و زیدان در حالی که می توانست با مثلث بی بی سی که  موقعیت های زیادی در ضد حمله  داشتند و به ثمر نرسید درسی که از فینال ۲۰۰۶ گرفته بود را عبرت قرار نداده بود و زودتر از موعد بازی را تمام شده دانست ،درست مثل همان لحظه ای که با ماتراتزی بازی فینال جام جهانی را برای خودش به اتمام رساند.این بازی نشان داد شیوه بازی و تاکتیک هر مربی نشات گرفته از شخصیت آن مربی است.

 

1115576

 

دیدگاه‌ها