کد خبر : 1329208 | 09 خرداد 1395 ساعت 09:04 | 67.6K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاق بی سابقه در توکیو؛

سرنوشت نا معلوم والیبالی آسیا در المپیک

در حالیکه با اعلام قبلی فدراسیون جهانی والیبال 3 تیم برتر مسابقات انتخابی المپیک به همراه بهترین تیم آسیایی راهی ریو می شدند، حالا قوانین به کلی دستخوش تغییرات عمده ای شده است.

سرنوشت نا معلوم والیبالی آسیا در المپیک

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، باتوجه به اینکه قاره آسیا حداقل تا سال 2020 تنها قاره ای است که مسابقاتی مجزا برای تعیین نماینده اش در بازی های المپیک ندارد، دو سال قبل در جلسه هیئت رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا که با حضور مقامات فدراسیون جهانی برگزار گردید، مصوب شد که در رقابت های انتخابی المپیک به طور قطع علاوه بر سه تیم برتر، بهترین تیم آسیایی بلیت المپیک ریو را کسب کند. همان زمان توافق شد که در صورت اینکه یک تیم آسیایی جزو سه تیم برتر باشد، بهترین تیم آسیایی از رده چهارم به بعد هم جواز حضور در المپیک 2016 را از آن خود می کند.


در حالی که این موضوع از سوی شانریت و سونگ ساک مقامات عالی رتبه کنفدراسیون والیبال آسیا اعلام شده بود، اما در کتابچه مسابقات انتخابی المپیک به صراحت درج نشد. تا اینکه با اعتراض برخی تیم ها بار دیگر این موضوع طرح شد و کاملا رد شد!


تغییر فرمول صعود تیم های آسیایی از مسابقات انتخابی المپیک توکیو با اعتراض تیم های آسیایی ایران، چین، استرالیا و ژاپن میزبان به کنفدراسیون این قاره همراه شد. همچنین نمایندگان هر چهار تیم اعتراض خود را به اطلاع آری گراسا رئیس فدارسیون جهانی والیبال رساندند. همچنین دکتر داورزنی در جلسه ای با آری گراسا اعتراض ایران را به این موضوع رسما اعلام کرد.


همچنین سونگ ساک نیز در دیدار با رئیس فدراسیون والیبال ضمن تائید تصویب طرح هیئت رئیسه در دو سال قبل، گفت: اعتراض تیم های آسیایی به جا است ولی کنفدراسیون والیبال آسیا کاری نمی تواند کند.


با این حال بعید به نظر می رسد که پس از آغاز مسابقات فرمول بازی ها تغییر کند. پس در مجموع سه تیم اول مسابقات بعلاوه بهترین تیم آسیایی به المپیک صعود می کنند. در صورتی که یک تیم از آسیا در رده اول تا سوم مسابقات باشد، تیم چهارم از هر قاره ای باشد، سهمیه خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها