کد خبر : 1329248 | 09 خرداد 1395 ساعت 10:54 | 70.7K بازدید | 0 دیدگاه

با شکست در 2 ست اول؛

راز برد ایران در اندیشه لوزانو چه بود؟

ایران با شکست مقابل کانادا فاصله چندانی نداشت اما تغییرات به موقع و تاکتیک های متناسب برای هر ست بازی را به طرز معجزه آسایی بازگرداند.

راز برد ایران در اندیشه لوزانو چه بود؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران دومین بازی خود در مسابقات انتخابی المپیک ریو را هم با برد پشت سر گذاشت اما بردی که بر خلاف برد روز اول بسیار سخت به دست آمد. ایران 2 ست ابتدایی را به کانادا واگذار کرد و تا مرز شکست هم پیش رفت اما تغییرات به موقع و پی در پی لوزانو به اضافه تلاش و غیرت بازیکنان داخل زمین سرنوشت دیدار را به کلی تغییر داد تا باخت تبدیل به برد شود.


ایران بازی را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور،مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، عادل غلامی و لیبرو فرهاد ظریف آغاز کرد که تمام این بازیکنان در بازی مقابل استرالیا فوق العاده بودند اما این ترکیب در ست اول مقابل کانادا جواب نداد. لوزانو فورا زرینی را به زمین فرستاد تا تیم در حمله شکل بهتری به خود بگیرد اما این طور نشد. ست دوم قائمی جایگزین میرزاجانپور شد تا تیم در دریافت اول شکل بهتری به خود بگیرد و از طرف دیگر عبادی پور برای حمله آزادی عمل بیشتری داشته باشد که همین طور هم شد اما یک بار دیگر ایران شکست خورد.


دیگر تغییر لوزانو تغییری غیر قابل پیش بینی بود به طوریکه مرندی جای ظریف را گرفت تا نمایش فوق العاده او به تیم ایران برای بهتر شدن کمک کند. این چند تغییر کافی بود تا دریافت اول به خوبی در اختیار معروف قرار بگیرد و عبادی پوری که حالا خیالش از بابت دریافت اول راحت تر است با تمام قدرت حمله کند. او امتیازآورترین بازیکن زمین شد چرا که امروز تیم در دریافت روز خوبی را پشت سر گذاشت.


اوج تغییرات لوزانو در ست پنجم رخ داد جایی که ایران از حریف در امتیاز 9 عقب افتاد اما شهرام محمودی و مهدی مهدوی با حضور در زمین روند بازی را به کلی تغییر دادند. یک امتیاز مستقیم سرویس از مهدوی و دفاع محمودی کافی بود تا تک امتیازی که ایران برای برد در این بازی نیاز داشت را کسب کند تا به اینجای کار تنها تیم بدون شکست تورنمنت باشد.


با این حال ایران سه شنبه در سومین بازی خود رو در روی فرانسه ای قرار خواهد گرفت که قبل از این رقابت ها دو بار در دیدارهایی دوستانه مقابل آنها شکست خوردند و حالا برای المپیکی شدن حتی به برد مقابل آنها هم نیاز است.

دیدگاه‌ها