کد خبر : 1329273 | 09 خرداد 1395 ساعت 11:42 | 50.7K بازدید | 2 دیدگاه

در واکنش به اشتباه عجیب کارشناس تلوزیون؛

توضیح دقیق درباره سرنوشت والیبال و المپیک

توضیح اشتباه مجری تلوزیون در برنامه پخش زنده والیبال ابهامات زیادی را برای کسب سهمیه المپیک توسط تیم های آسیایی را به وجود آورد.

به گزارش "ورزش سه"، صبح امروز در برنامه ای برای پخش زنده والیبال بین تیم های ایران و کانادا، مجری برنامه توپ و تور در توضیح نادرستی سرنوشت تیم های صعود کننده به المپیک را این طور توضیح داد:« 3 تیم برتر مسابقات به اضافه بهترین تیم آسیایی به المپیک صعود خواهند کرد و در حالیکه یک تیم آسیایی در بین 3 تیم برتر قرار بگیرد یک تیم دیگر هم از آسیا به المپیک صعود می کند.»


این توضیح ابهامی بزرگ به وجود آورد که در صورت حضور یک تیم آسیایی در بین 3 تیم برتر مسابقات آیا قطعا یک تیم دیگر هم از آسیا به المپیک خواهد کرد؟ پاسخ در برنامه صبح این بود که بله، دیگر تیم آسیایی با هر رتبه ای به المپیک خواهد رفت اما فرهاد شاهمیری داور بین المللی ایران که مسابقات انتخابی المپیک بانوان را قضاوت کرده است می گوید:« ادعای صبح مجری برنامه کاملا اشتباه بود و قوانین بر این اساس خواهد بود که 3 تیم برتر مسابقات به اضافه بهترین تیم آسیایی به المپیک خواهند رفت. حالا اگر یک تیم آسیایی در بین 3 تیم برتر قرار بگیرد تنها تیم چهارم می تواند به مسابقات المپیک راه پیدا کند حالا آن تیم از هر قاره ای می تواند باشد. این فرضیه که اگر یک تیم آسیایی در بین 3 تیم برتر حاضر شود دیگر تیم آسیایی با هر رتبه ای می تواند راهی ریو شود کاملا اشتباه است و قوانین از مدت ها پیش مشخص بود.»


این عکس متعلق به جدول نهایی مسابقات انتخابی المپیک برای بانوان است که ژاپن و کره در حالی موفق شده اند سهمیه المپیک را کسب کنند که در مکان های سوم و چهارم قرار گرفته اند:

 

1115593

 

دیدگاه‌ها