کد خبر : 1329289 | 09 خرداد 1395 ساعت 12:20 | 16.7K بازدید | 0 دیدگاه

تلخ و شیرین‌های فینالیست‌های جام‌حذفی

10 تصویر جذاب از مصاف استقلال و ذوب‌آهن

فینالیست‌های جام‌حذفی که تا چند ساعت آینده برای بالا بردن جام قهرمانی به مصاف هم خواهند رفت در این سال‌ها مصاف‌های دیدنی‌ای با هم داشته‌اند.

10 تصویر جذاب از مصاف استقلال و ذوب‌آهن

به گزارش "ورزش سه"، مصاف‌هایی که تلخ و شیرین‌های زیادی برای استقلال و ذوب‌آهن و طرفدارانش به ارمغان داشت. هم استقلال هم ذوب‌آهن همواره جزو تیم‌هایی بودند که مدعی قهرمانی و کسب سهمیه محسوب می‌شدند به همین خاطر مصاف‌های آنها از اهمیت و حساسیت خاصی بر خوردار بود که همین حساسیت‌ها باعث شد صحنه‌های جالب توجه و اتفاقات دیدنی رقم بخورد. به بهانه رویارویی دوباره این دو تیم آن هم در آخرین بازی رسمی فصل بد ندیدیم به تصاویر جالب توجهی از نبردهای گذشته اشاره داشته باشیم.


جیمی‌جامپ در آزادی
استقلال ـ ذوب‌آهن فصل قبل در شرایطی مقابل هم در آزادی صف‌آرایی کردند که هر دو تیم از شرایط خاصی بهره می‌بردند. در این بین حضور جیمی‌جامپ معروف در ورزشگاه باعث شد مصاف این دو تیم برای دقایقی تحت‌الشعاع حضور جیمی‌جامپ قرار بگیرد. کسی که روی پیراهن خود نوشته بود:«من همانم جوابم چه شد؟!» نکته جالب اینکه بعد از این اتفاق که باعث شد روند بازی به نحو دیگری رقم بخورد رابطه امیر قلعه‌نویی سرمربی وقت استقلال و این جیمی جامپ گرم‌تر از گذشته شود و هنوز هم این ارتباط ادامه دارد.

 

1115682


گریه‌های فروزان در فولادشهر
استقلال دربی دور رفت فصل گذشته را در هفته پایانی نیم فصل به پرسپولیس بحران‌زده باخته بود و برای اینکه کمی از دردهای آن شکست بکاهد راهی اصفهان شد تا در بازی یک چهارم نهایی جام‌حذفی برابر ذوب‌آهن به برتری رسیده و راهی نیمه نهایی شود. استقلالی که با امید فراوان به نصف جهان رفته بود و بازی را به خوبی آغاز کرد برتری خود مقابل ذوب‌آهن را با اشتباهات فردی مدافعانش از دست داد تا در ضربات پنالتی مغلوب میزبان اصفهانی‌اش شود.  اتفاقی که اشک‌های محسن فروزان دروازه‌بان آن روزهای استقلال را درآورد تا امیر قلعه‌نویی خود شخصا به دلداری شاگردش بپردازد.

 

1115675


آخرین حضور آرش آقای گل
آرش برهانی را می‌توان یکی از بهترین مهاجمان یک دهه اخیر استقلال قلمداد کرد. بازیکنی که همواره در مصاف‌های دو تیم نقش کلیدی‌ای ایفا کرده و با گل‌های خود شادی را به سکوهای ورزشگاه و طرفداران استقلال هدیه داده است. اما همین بازیکن یکی، دو فصلی می‌شود که از شرایط مطلوب دور است و حالا به یک نیمکت‌نشین تمام عیار تبدیل شده تا جایی که گفته می‌شود او تصمیم به خداحافظی از دنیای فوتبال گرفته است. آرش امشب ممکن است آخرین بازی خود با پیراهن استقلال را مقابل ذوب‌آهن انجام بدهد جدالی که می‌تواند برای طرفداران خاطرات تلخ و شیرین زیادی را رقم بزند.

 

1115681


اندوی و اتهامی که ثابت نشد
عیسی اندوی گلر اهل مالی از جمله خریدهایی بود که نشان داد می‌تواند به رشد ذوب‌آهن کمک کند. گلر بلندقامت و سیه‌چرده سبزپوشان اصفهانی در مدت زمانی که به عنوان مرد اول این تیم وارد زمین شد، عملکرد قابل قبولی از خود برجای گذاشت. در این بین تنها نکته مبهمی که راجع به او باقی ماند به اتهاماتی بود که واعظ‌آشتیانی مدیرعامل وقت استقلال به او وارد کرد و شائبه‌های زیادی در خصوص قهرمانی استقلال رقم زد. اتهاماتی که هیچ وقت ثابت نشد اما نام عیسی اندوی را در ذهن فوتبالی‌ها حک کرد.

 

1115684


 آخرین برد آبی با گل امین
استقلال آخرین برد خود مقابل ذوب‌آهن را 3 فصل پیش در شرایطی تجربه کرد که تک گل آن بازی را امین منوچهری به ثمر رساند. بازیکنی که تجربه چندان شیرینی با پیراهن استقلال نداشت اما در آن روز به عنوان بازیکن تعویضی توانست برتری را به اردوی استقلال بیاورد. منوچهری که همواره خود را یکی از طرفداران دو آتشه آبی‌های پایتخت معرفی می‌کند، امشب قطعا امیدوار است تیم محبوبش بتواند طلسم ناکامی‌ها برابر ذوب را شکسته و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

 

1115683


یادگاری آندو پای چشم عشوری
استقلال ـ ذوب‌آهن همواره جنگ‌های دیدنی با هم داشتند بخصوص در سال‌هایی که از دو بازیکن تخریب‌چی مثل آندرانیک تیموریان و سینا عشوری که شیوه فوتبالشان متفاوت است در ترکیب سود بردند. دو بازیکنی که در جنگ‌ها به هیچ عنوان کم نمی‌آورند و ترسی هم از بازی خشن ندارد. شاید به همین خاطر بود که دو فصل پیش یک درگیری میان هر دو بازیکن در اصفهان پیش آمد که آندو یادگاری جالبی پای چشم هافبک جوان ذوبی‌ها به جا گذاشت. ضربه با آرنج به زیرچشم سینا حسابی این بازیکن را به دردسر انداخت تا جایی که کبودی زیر چشم این بازیکن به یکی از سوژه‌های جالب لیگ‌برتر تبدیل شد.

 

1115680


بیک‌زاده مصداق بارز بدشانسی

هاشم بیک‌زاده شاید از جمله بازیکنانی باشد که مصداق بارز بدشانسی در فوتبال ایران است. جدایی از استقلال او را راهی صبا کرد اما نیم فصل نه چندان خوب این بازیکن را ترغیب کرد تا دوباره به نصف جهان کوچ کند شهری که خاطرات شیرین و موفقیت‌های زیادی در آن تجربه کرده بود اما هاشم در ذوب‌آهن هم با بدشانسی روبه‌رو شد بخصوص در آخرین روزهای فصل و در حساس‌ترین مقطع تا جدال انتقامی با استقلال را از دست بدهد. مسلما بودن هاشم می‌توانست بر جذابیت‌های این دیدار اضافه کند.

 

1115676

 

 صالح دوباره به ذوب‌آهن رسید
مجید صالح دیگر چهره سوژه‌ای مصاف امشب خواهد بود. مردی که روی نیمکت ذوب‌آهن به عنوان دستیار منصور ابراهیم‌زاده موفقیت‌های زیادی را تجربه کرد و حتی طعم حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را نیز چشید. صالح که جدایی عجیب و غریبی از ذوبی‌ها داشت امشب به عنوان دستیار اول مظلومی و مغز متفکر مسائل تاکتیکی استقلال امیدوار است یک قهرمانی شیرین تجربه کند. آن هم مقابل تیمی که به اذعان خودش نقش زیادی در موفقیت‌هایش داشت.

 

1115677


حسن‌زاده‌ قاتل پنهان استقلال
مسعود حسن‌زاده‌ پرورش یافته آکادمی استقلال در این چند سال که پیراهن ذوب‌آهن را برتن کرده همواره در مصاف‌های دو تیم با انگیزه خاصی به میدان رفته و با گل‌های دیدنی سرنوشت بازی را تغییر داده است. همین گل‌ها به او لقب قاتل پنهان استقلال را داده تا امشب هم از او به عنوان تعویض طلایی یحیی نام برده شود. حسن‌زاده‌ که برخورد چندان خوبی در آکادمی استقلال با او نشد، حالا امیدوار است همچنان آمار خوب گلزنی‌اش برابر این تیم را حفظ کند. بازیکنی که زمزمه‌هایی مبنی بر حضور در استقلال در لیگ شانزدهم نیز شنیده می‌شود.

 

1115678


گل فرهاد مانع قهرمانی ابراهیم‌زاده
فرهاد مجیدی کاپیتان محبوب استقلال باز هم در مصاف‌های این دو تیم نقش‌های کلیدی داشته از جمله گلی که وارد دروازه ذوبی‌ها کرد تا همان گل مانع قهرمانی این تیم با منصور ابراهیم‌زاده شود. فرهاد که رابطه خوبی با این مربی داشت، قبل از آن باز بگووبخند جالبی با ابراهیم‌زاده در کنار خط طولی زمین به ثبت رساند که همواره تصاویرش در ذهن طرفداران استقلال باقی مانده است، مردی که امشب در زمین حضور ندارد اما سایه سنگینش روی نیمکت استقلال به عنوان یکی از آلترناتیو‌ها دیده می‌شود.

 

1115679

دیدگاه‌ها