کد خبر : 1329411 | 09 خرداد 1395 ساعت 18:01 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

مجید نامجو، ستاره‌ای که 50 ساله شد

او بدون شک یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ماست، مردی که مصدومیتش در 25 سالگی باعث شد تا سال‌های زیادی از عمر فوتبالش تباه شود.

به گزارش "ورزش سه"، مجید نامجو مطلق در روز 10 خرداد سال 45 به دنیا آمد است، او بچه محله لب خط بود، از سال 60 زمانی که تنها 15 سال داشت از درخشش در گود شهرزاد به تیم بانک ملی رفته وزیر نظر نایب رویین دل به فوتبال پرداخت، در سال 62 با مردانی چون علیرضا عزیزی، طاحونی، تهمتن، یاریار، عباس جواهری، شکورزاده، حسن نبوی، علی کرم سوری، سرپریان، نعمت زاده، حاج خلیل و... در بان درخشید و تیمش سوم تهران شد، در سال 64 از بانک ملی جدا شد و در آستانه پیوستن به پرسپولیس سر از استقلال در آورد، نامجو مطلق پرسپولیس را دوست داشت اما علی پروین نیاز او که یک موتور سیکلت برای رسیدن به محل تمرینات بود را بر آورده نکرد، اشتباه تاریخی علی پروین، همین بود که حاضر نشد 4 هزار تومان بیش از یاران دیگر به او بدهد تا او به استقلال بود.


از همان اوایل حضورش در استقلال درخشش را آغاز کرد و در بهمن 64 ملی پوش شد و با تیم ملی به بازی‌های آسیایی 1986 رفت و برای تیم ملی 4 بازی کرد، او جزو 7 مردی بود که بعد از این بازی‌ها در تیم ملی ماند وزیر ورقه استعفا را امضا نکرد.


نامجو مطلق از مردان برتر تیم ملی و استقلال در سال‌های 65 تا 69 بود، حضور علی پروین در تیم ملی نقطه عطف زندگی ورزشی مجید بود، او در تیم ملی بازی‌های آسیایی 90 از ستارگان تیم بود و سپس به علت مشکلاتی که سر بازوبند کاپیتانی استقلال داشت به  السد قطر رفت، مجید در بهمن 69 به ایران برگشت و در 5 بازی پایانی سال، به این علت که شاهرخ بیانی کاپیتان بود، به پاس رفت و در 5 بازی 5 گل زد و عالی کار کرد.

 

1115933


مهر 69 تا مهر 70 دوران اوج فوتبال او بود. او در ابتدای سال 70 به شرط کاپیتان نبودن شاهرخ بیانی به استقلال برگشت و استقلالی ها برای آن که مشکل حل شود، رضا نعلچگر را به تیم برگرداندند، حالا با نظر مجید، بازوبند از شاهرخ که با نامجو مشکل داشت گرفته وبه نعلچگر داده شد که شاهرخ تنها او را بالاتر از خود قبول داشت، در این سال شاهرخ  کاپیتانی احدی، مختاری فر و چنگیز را نپذیرفته اعلام کرد با کاپیتانی نعلچگر کنار آمده و در صورت غیبت نعلچگر، برادرش شاهین باید کاپیتان تیم باشد!


درخشش ادامه یافت، مجید، ستاره استقلال در قهرمانی آسیا-مرداد 70 بود، در بازی تیم ملی برابر الجزایر در روز 5 مهر ماه 70 بهترین بازی یک بازیکن برای تیم ملی بعد از انقلاب را نمایش داد و مورد توجه نمایندگان مارسی فرانسه قرار گرفت اما روز 12 مهر در بازی استقلال و پاس، توسط علی اکبر یوسفی دچار مصدومیت شد، مصدومیتی که بعد از 3 دوره عمل جراحی باز هم او را آن بازیکن سابق نکرد.


یک سال مصدومیت وبی توجهی استقلالی‌ها باعث شد تا او به خرج صفی زاده رئیس وقت فدراسیون جراحی شود و بعد هم برای تقدیر از این مدیر به تیم مورد علاقه او یعنی کشاورز رفت اما این پا، پایی نبود که با آن بتوان بازی کرد بنابراین در سال 73 با هزینه عابدینی مدیر وقت پرسپولیس به آلمان رفت، پایش را جراحی کرد وبه همان علتی که به کشاورز رفت، به پرسپولیس آمد!

 

1115934


مجید 3 سال برای پرسپولیس بازی کرد، در 28 سالگی دیگر هافبک راست نبود ودر هافبک وسط به میدان آمد، در سال 76 توسط ویرا به تیم ملی برگشت! اما این پایان دوران حضورش در تیم ملی و پرسپولیس بود و سال 77 او از پرسپولیس جدا شد در حالی که بعد از 3 سال حضور در پرسپولیس به جایی رسید که در یک بازی لیگ نیمه تمام 76 برای پرسپولیس کاپیتان سرخ‌ها هم شد..


مجید وامدار عابدینی بود که 3 سال برایش بازی کرد چراکه بلافاصله بعد از کناره گیری از فوتبال با تیم پیشکسوتان استقلال در مسابقات شرکت کرده و ارادت خود را به تیم سابق نشان داد، بعد از رفتن از پرسپولیس مدتی کوتاه به تیم پالیستر سنگاپور رفت و سپس فوتبال را کنار گذاشت و از سال 84 تا امروز در تیم‌های مختلفی با عنوان سرمربی و مربی فعالیت می‌کند.

دیدگاه‌ها