کد خبر : 1329412 | 09 خرداد 1395 ساعت 17:55 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

عدم کمک مالی فدراسیون شطرنج به هیات ها

رئیس فدراسیون شطرنج اعلام کرد که از این پس هیات های شطرنج استان ها باید منابع مالی خودگردان داشته باشند و بعید است فدراسیون کمک مالی به هیات ها داشته باشد.

 عدم کمک مالی فدراسیون شطرنج به هیات ها

به گزارش " ورزش سه " به نقل از ایرنا، مهرداد پهلوان‌ زاده روز یکشنبه در مجمع عمومی هیات شطرنج استان همدان اظهار کرد: در شطرنج تصمیم بر این شد که حامی مالی فدراسیون نیز هیات های استانی نباشند به گونه ای که استان ها فعالیتی داشته باشد و فدراسیون سهمی از آنها دریافت کند.

 

وی افزود: هیات های استان نیز باید به لحاظ مالی بتوانند برنامه ریزی داشته باشند و خودگردانی مالی را جزو اهداف اصلی و سالیانه خود قرار دهند.پهلوان زاده اضافه کرد: کشورمان از سال 91 تاکنون با بحران اقتصادی مواجه است و تمام سعی ما در این است که با صرفه جویی در هزینه ها بتوانیم اقدام عملی در اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید نیز اقدام مناسب در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است و در ورزش نیز با جدیت در این مسیر گام برداشته می شود.رئیس فدراسیون شطرنج افزود: دولت و ملت همکاری خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته اند و اجازه نداده اند بحران اقتصادی عرصه را بر آنها تنگ کند.

 

وی در ادامه این نشست با تاکید بر اجرای رقابت های شطرنج در شهرستان ها گفت: هیات های استانی اجازه بدهند رقابت های شطرنج در شهرستان ها نیز برگزار شود تا آنها نیز سهم بسزایی در پیشرفت این ورزش داشته باشند.وی با اشاره به مخاطبان پرشمار در ورزش شطرنج گفت: هیات های استانی با برگزاری کلاس های آموزشی، رقابت و برنامه های متنوع ضمن کمک به کسب درآمد، در پیشرفت این ورزش نیز گام بردارند.

 

وی با اشاره به توافق صورت گرفته با فدراسیون پزشکی ورزشی کشور مبنی بر اختیاری شدن بیمه ورزشی شطرنجبازان گفت: در 25 سال اخیر هیچ یک از شطرنجبازان از بیمه ورزشی استفاده نکرده اند و این موضوع باعث شد تا در توافقی از ابتدای سال جاری بیمه شطرنجبازان اختیاری شود.وی با تمجید از عملکرد هیات شطرنج استان همدان در سال های اخیر گفت: امیدوارم همدان در دو سال آینده استاد بین المللی پیدا کند.

 

وی افزود: همدانی ها باید برای رسیدن به این هدف مهم تلاش کنند چرا که بیشترین فعالیت را دارند و نیاز است استاد بین المللی داشته باشند.

 

مجمع عمومی سالیانه هیات شطرنج استان همدان با حضور ریاست فدراسیون شطرنج همدان و مدیرکل ورزش و جوانان این استان برگزار شد.در این مجمع که ظهر امروز (یکشنبه) در سالن کنفرانس دفتر مدیریت پژوهش استانداری برگزار شد، مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج، رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان همدان و سایر اعضای مجمع حضور داشتند.

 

در ادامه برخی از روسای هیات های شهرستانی نظرات خود را درباره شرایط هیات و برخی مسایل دیگر عنوان کردند.

دیدگاه‌ها