کد خبر : 1329645 | 10 خرداد 1395 ساعت 12:15 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

با تایید وزارت ورزش و جوانان

فعالیت رسمی رشته مچ‌اندازی بانوان آغاز می‌شود

نایب رئیس امور بانوان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: با مکاتباتی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم، مجوزهای لازم فعالیت بانوان را در رشته مچ‌اندازی اخذ کردیم.

فعالیت رسمی رشته مچ‌اندازی بانوان آغاز می‌شود

به گزارش " ورزش سه " به نقل از تسنیم، وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت رشته مچ اندازی بانوان را در رویدادهای داخلی و برون مرزی صادر کرد. قرار است این رشته زیر نظر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام فعالیت خود را آغاز کند.

 

بر همین اساس زهره مرزوقی، نایب رئیس امور بانوان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خاطرنشان کرد: بانوان ایران به سبب شئونات  نمی‌‎توانند در رشته‎ پرورش اندام فعالیت کنند و اساسا این رشته با شئونات کشورمان در بخش بانوان همخوانی ندارد و پرورش اندام کاملا مخصوص آقایان است. به همین دلیل فعالیت بانوان در این فدراسیون منوط به آمادگی جسمانی، کار با دستگاه و سلامت جسمانی است.

 

وی ادامه داد: در همین راستا طی مکاتباتی با وزارت ورزش و جوانان مجوزهای لازم فعالیت بانوان را در رشته مچ‌اندازی اخذ کردیم. پوشش رشته مچ‌اندازی کاملا منطق با قوانین کشور است و این رشته تجهیزات خاصی لازم ندارد.

 

نایب رئیس امور بانوان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افزود: مچ‌اندازی مانند سایر رشته‎های ورزشی در اوزان و رده‎های سنی مختلف برگزار می‎شود. این رشته در دو بخش دست چپ و راست خواهد بود. ضمن اینکه فراموش نشود در حال طراحی لباسی مصوب برای این رشته ورزشی هستیم.

 

وی یادآور شد: به زودی مکاتبات لازم با تمامی استان‎های کشور در خصوص این رشته انجام خواهد شد و بنا داریم اوایل مهر ماه نخستین مسابقات رسمی مچ‌اندازی بانوان را برگزار کنیم. ضمن اینکه پیش از برگزاری این مسابقات دوره داوری این رشته برپا می‎شود تا داوری رقابت‎های مذکور هم بر عهده بانوان باشد.

 

دیدگاه‌ها