کد خبر : 1329703 | 10 خرداد 1395 ساعت 14:45 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

سجاد انوشیروانی:کم‌ بضاعت‌ هستیم

سرمربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان ایران روز دوشنبه گفت: بضاعت وزنه برداری ایران محدود است، اما با این وجود تلاش می کنیم پنج وزنه بردار قدرتمند را راهی المپیک 2016 ریو کنیم.

سجاد انوشیروانی:کم‌ بضاعت‌ هستیم

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایرنا، سجاد انوشیروانی  سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: نواب نصیر شلال وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم ایران به دلیل مصدومیت دیگر در اردوی تیم ملی حضور نخواهد داشت و بهادر مولایی وزنه بردار دسته به علاوه 105 کیلوگرم ایران نیز در هفته آخر تمرینات تیم ملی در اردبیل از ناحیه چهار سر ران دچار آسیب دیدگی شد و دیروز - یکشنبه - نتوانست تمرین کند.

 

وی در پاسخ به اینکه با وجود مصدومیت نواب نصیر شلال و خط خوردن کیا قدمی چه کسی نماینده وزن 105 کیلوگرم ایران خواهد بود؟ گفت: در این وزن فقط محمدرضا براری در اردوی تیم ملی حضور دارد.

 

دارنده مدال نقره المپیک لندن در پاسخ به این سئوال که آیا بهادر مولایی به بازی های المپیک ریو می رسد یا خیر گفت: در حال حاضر هنوز کسی برای المپیک انتخاب نشده است و حضور این ورزشکار نیز منوط به عملکرد وی در مسابقات رکوردگیری است که در مجموع چه وزنه هایی را می تواند بالای سر ببرد.

 

انوشیروانی افزود: مولایی در تمرینات تیم ملی وزنه های خوبی را بالای سر برد. او برای حضور در المپیک نیاز به تلاش بیشتری دارد و در مسابقات انتخابی باید وزنه هایی را بالای سرببرد که در المپیک رنگ و بوی مدال داشته باشد.وی گفت: کیا قدمی نیز بعد از مسابقات آسیایی ازبکستان افت کرد و نتوانست شرایط خوبی برای خودش ایجاد کند و به همین دلیل از اردوی المپیکی ها کنار گذاشته شد.

 

سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به شروع خوب بهداد سلیمی در اردوی اردبیل گفت: وی تمرینات خوبی را در اردبیل انجام داد و حتی وزنه 200 کیلوگرمی را خیلی راحت بالای سر برد.انوشیروانی افزود: علی هاشمی در دسته 94 کیلوگرم با وجود کسب مدال نقره آسیا و با توجه به اینکه دارای آسیب دیدگی است، تلاش بسیار زیادی دارد. او برای آنکه بتواند در المپیک باشد باید رکوردهای خود را بین 10 تا 12 کیلوگرم افزایش دهد.وی سهراب مرادی را یکی از امیدهای تیم ملی در المپیک ریو دانست و گفت: تلاش داریم تا شرایط آمادگی او را تا المپیک ریو حفظ کنیم. مرادی پس از حضور در جام فجر، بامداد جمعه راهی کلمبیا خواهد شد.

 

انوشیروانی با اشاره به شرایط خوب سید ایوب موسوی در دسته 85 کیلوگرم نیز گفت: این وزنه بردار آبادانی در اردوی اردبیل وزنه های خیلی خوبی را بالای سر برده و از انگیزه و اراده خوبی برخوردار است و به نظر من اگر او بتواند در مدت باقیمانده تا المپیک رکوردهایش را افزایش دهد، می تواند یکی از مدعیان کسب مدال در المپیک باشد.

 

سرمربی تیم ملی در خصوص پیش بینی نتایج ایران در المپیک گفت: تعدادی از ملی پوشان از جمله بهداد سلیمی آسیب دیدگی دارند و به همین دلیل در تمرینات نمی توانیم به آنها فشار بیاوریم و این در حالی است که همه بضاعت وزنه برداری ایران اکنون در اردوی تیم ملی هستند و سعی داریم پنج وزنه بردار خوب و قدرتمند را راهی المپیک ریو کنیم.

 

سجاد انوشیروانی همچنین در پاسخ به سئوالات مربوط به کیانوش رستمی که بر اساس برنامه های شخصی خود تمرین می کند، پاسخی نداد.وی همچنین تصریح کرد: افرادی که دم از پشتوانه سازی می زنند در سال های گذشته یک پشتوانه برای تیم ملی ساخته نشده و به همین دلیل با وجود مصدومیت نواب نصیر شلال این شرایط را نداریم که یک وزنه بردار جوان را جایگزین او کنیم.

 

انوشیروانی بیان داشت: از سال 2009 و 2010 نسل قوی وزنه برداری روی کار آمد که بعد از آن دیگر پشتوانه سازی نشد و نتوانستیم تیم های پایه خوبی داشته باشیم و از آن سال تاکنون همین وزنه برداران حضور دارند.رقابت های بین المللی جام فجر به عنوان یکی از مراحل انتخابی المپیک 2016 ریور روزهای 10 تا 13 خرداد در تالار وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می شود.این رقابت ها در وزن های 85، 94، 105 و به اضافه 105 کیلوگرم برگزار می شود.

دیدگاه‌ها