کد خبر : 1329750 | 10 خرداد 1395 ساعت 16:26 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

امین قاسمی پور راهی باکو می شود

مدیرتیم های ملی بوکس درخصوص شائبه های به وجود در مسابقات انتخابی وزن 69 کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان ایران، گفت: «امین قاسمی پور» در مجموع دو دیدار انتخابی، برنده مبارزات شد و به مسابقات گزیشنی المپیک در باکو اعزام می شود.

امین قاسمی پور راهی باکو می شود

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایرنا، پس از کش و قوس های فراوان در روزهای اخیر و اظهار نظرهای مختلف بوکسورها و مربیان درخصوص مبارزه امین قاسمی پور و سجاد کاظم زاده در وزن 69 کیلوگرم تیم ملی که هر کدام از طرفین خود را برنده می دانستند، روح اله حسینی گفت: قاسمی پور در مجموع دو مبارزه برنده شد و به عنوان نفر اعزامی انتخاب گردید.

 

وی افزود: در مبارزه اول قاسمی پور نسبت به کاظم زاده برتری محسوسی داشت و در دومین رویایی نیز تقریبا، رقابت برابری را شاهد بودیم.حسینی درخصوص اینکه گفته می شود، مسوولان فدراسیون در صحبت با مربیان استان البرز از برتری سجاد کاظم زاده سخن گفته اند، توضیح داد: چنین صحبتی انجام نشده است. کاظم زاده بوکسور توانمند، جوان و آینده داری است، اما به باکو اعزام نمی شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که امین قاسمی پور با وجود کسب نتایج نه چندان مناسب در رقابت های بین المللی سال های گذشته، چرا دوباره راهی انتخابی المپیک خواهد شد؟ بیان داشت: پیکارهای باکو آخرین شانس برای رسیدن به سهمیه است و باید فردی که در انتخابی پیروز شده و توان بیشتری دارد را اعزام کنیم.

 

نایب رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به اینکه فدراسیون بوکس به دلیل کسب تنها یک سهمیه المپیک تحت فشار است، ادامه داد: در مسابقات باکو شرایط بسیار سختی داریم، چرا که تمامی تیم های مطرح جهان برای رسیدن به المپیک 2016 روی رینگ می روند.

 

وی درخصوص تعداد زیاد مربیان تیم ملی، گفت: علیرضا استکی، عبدالرضا انصاری، همایون امیری و اصغراشرفی مربیان تیم ملی هستند که گمان نمی کنم 4 مربی برای 18 بوکسور حاضر در اردو زیاد باشد. این درحالی است که در تیم ملی قزاقستان، هر بوکسور یک مربی اختصاصی دارد.

 

حسینی در خصوص وضعیت اکبر احدی در تیم ملی، گفت: ‌وی مربی تیم ملی نیست و تنها مسوولیت آماده سازی احسان روزبهانی را برعهده دارد و دیگر نفرات چون امین قاسمی پور باید زیر نظر مربیان تیم ملی تمرین کنند.همچنین «حسین نهرودی» نیز به عنوان ناظر کمیته ملی المپیک در تمرینات شرکت می کند.

 

این در حالی است که «محمدحسین قنبرپور» سرمربی تیم بوکس استان البرز امروز (یکشنبه)با تاکید بر اینکه سجاد کاظم زاده در رقابت های انتخابی وزن 69 کیلوگرم تیم ملی مقابل امین قاسمی پور به برتری دست یافته است، گفت: حق این بوکسور جوان حضور در پیکارهای گزینشی المپیک است که باید به او داده شود.

 

وی افزود:در رقابت انتخابی نخست که کاظم زاده به برتری دست یافت، دوستان کمیته فنی تماس گرفته و پس از دقایق طولانی بحث و تبادل نظر، ما را مجاب کردند تا دوباره رقابت برگزار شود.حسین نهرودی از مسوولان فنی فدراسیون به من اعلام کرد که قاسمی پور سال ها در تیم ملی زحمت کشیده و به دلیل کسوتی که دارد، بار دیگر مبارزه تکرار شود که آنرا قبول کردیم.

 

این مربی همچنین از پیگیری هیات بوکس استان البرز برای احقاق حق بوکسور تیمش خبر داد.

 

همچنین، «امین قاسمی پور» نیز  گفت: در هر دو رقابت انتخابی با نظر داوران به برتری رسیده ام. به عنوان یک ورزشکار که پروسه قهرمانی را طی می کند، اگر تشخیص دهم در رقابت انتخابی شکست خورده ام، حتی اگر کمیته فنی مرا برنده بداند، خودم کناره گیری می کنم و اجازه حق خوری را نمی دهم.

 

باید دید که با اظهار نظر قطعی مدیرتیم های ملی که نایب رئیس فدراسیون بوکس نیز محسوب می شود، شائبه های وزن 69 کیلوگرم به اتمام خواهد رسید یا در روزهای آینده اتفاق دیگری رخ خواهد داد.

دیدگاه‌ها