کد خبر : 1329777 | 10 خرداد 1395 ساعت 18:17 | 10.1K بازدید | 0 دیدگاه

نمونه B لوچف هم مثبت بود

آیان: وزنه‌برداری جهان بدون ایران هیچ است

رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت: نمونه آخر وزنه‌بردار روس مثبت بوده است.

آیان: وزنه‌برداری جهان بدون ایران هیچ است

به گزارش "ورزش سه" از تسنیم، تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌براری که امروز (دوشنبه) به منظور حضور در مسابقات جام فجر و تماشای این مسابقات به ایران آمده است، به دیدار رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش و جوانان رفت.

آیان در این دیدارها در خصوص حضورش در ایران اظهارداشت: ایران و مجارستان سال‌هاست که روابط خوبی با هم دارند و در گذشته نیز رئیس کمیته  ملی المپیک به دفتر من آمد و در خصوص مسائل مختلف با من صحبت کرد.

وی افزود: من خیلی دوست دارم که روابط ایران و فدراسیون جهانی بیشتر از گذشته شود و با توجه به اینکه این روابط می‌تواند به وزنه‌برداری دنیا کمک کند، من دوست دارم با کمک هم بیشتر از قبل به وزنه‌برداری و مشکلاتی که دارد کمک کنیم. وزنه‌برداری جزو رشته‌های خوب المپیکی است و سال‌هاست که در آن حضور دارد. من همیشه گفته‌ام وزنه‌برداری بدون ایران نمی‌شود.

رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با اشاره به محمد نصیری خاطرنشان کرد: نصیری یکی از افراد حرفه‌ای در ورزش وزنه‌برداری برای من است و من علاقه زیادی به او دارم و خوشحال هستم که عکس‌های او در دیوارهای کمیته نصب شده است.

آیان ادامه داد: بیشتر عکس‌هایی که به دیوارها نصب شده از رشته‌های کشتی و وزنه برداری هستند که این دو رشته مورد علاقه من است. من از شما می‌خواهم که حمایت خود را از وزنه‌برداری ادامه دهید و امیدوارم که جام فجر هر ساله به صورت کاپ برگزار شود، هر چند مخارج این مسابقات بسیار بالاست اما به هر شکل با توجه به علاقه ایران به وزنه‌برداری امید زیادی دارم که این مسابقات برگزار شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از رسانه‌های جهان از اخبار دوپینگ در وزنه‌برداری پر شده است. من به عنوان عضو هیئت رئیسه وادا باید بگویم که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در بحث مبارزه با دوپینگ پیشرو است. بعد از درخواست IOC زمانی که متوجه شدیم 10 نمونه مثبت در پکن و 10 نمونه مثبت در لندن مربوط به وزنه‌برداری بوده است، شوک بزرگی به ما وارد شد. در پکن یک وزنه‌بردار که مدال طلای المپیک داشت و در لندن 4 وزنه‌بردار که طلای المپیک گرفتند دوپینگ‌شان مثبت شده است. چهارشنبه نیز هیئت رئیسه IOC جلسه‌ای را برگزار می‌کند. من مجبور بودم گزارشی را برای آن‌ها بفرستم. منتظر تماس باخ هستم تا ببینم گزارشم کافی بوده یا خودم هم باید در آن جلسه شرکت کنم. به اعتقاد من اگر کشورها باز هم از دوپینگ استفاده کنند، بهتر است از آن‌ها خداحافظی کنیم. باید البته از ایران تشکر کنم که سال‌های قبل نمونه‌های آن‌ها زیاد بود اما اکنون پاک شده‌اند. البته بگذارید موضوع را عوض کنم و در مورد چیزهای قشنگ صحبت کنیم.

رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری درخصوص عدم تأیید محرومیت لوچف وزنه‌بردار دسته +105 کیلوگرم روسیه که موفق به شکستن رکورد جهان در مسابقات هیوستون 2015 شد و دلیل این موضوع، عنوان کرد: حق طبیعی لوچف است که درخواست نمونه B او را بررسی کنیم. این درخواست 3 هفته پیش بررسی شد اما باز هم مثبت بود ولی او می‌تواند به دادگاه عالی ورزش نیز شکایت کند.

دیدگاه‌ها