کد خبر : 1329841 | 10 خرداد 1395 ساعت 22:44 | 10.3K بازدید | 0 دیدگاه

شانس زیادی برای قهرمانی داریم

بائرمان: ارسلان ضریب هوشی بالایی دارد

سرمربی تیم ملی بسکتبال از نمایش ایران در بازی اول رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا راضی است.

بائرمان: ارسلان ضریب هوشی بالایی دارد

به گزارش "ورزش سه" از ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در بازی اول این رقابت‌ها مقابل لبنان یکی از مدعیان قهرمانی پیروز شد. دیرک باوئرمان بعد از این پیروزی به سوالات خبرنگار اعزامی فدراسیون به اردن پاسخ داد.

 

*بازی اول بسیار سنگین بود.

واقعا بازی سنگین و سختی بود. تیم لبنان با قلبش بازی کرد. آن‌ها خیلی فیزیکی بازی کردند و ما باید جوابی به این سبک بازی می‌دادیم. آن‌ها در مقطعی از بازی پیش افتادند و آن جا دقیقا جایی بود که ما این پاسخ را دادیم. اگر سرسخت نباشید و در جنگ شرکت نکنید در نهایت بازنده خواهید بود. بعد از وقت اضافه‌ای که در جریان جلو افتادن حریف گرفتیم بازیکن‌ها به خوبی صحبت‌های ما را در زمین اجرا کردند. همانقدر که لبنان جنگید ما هم جنگیدیم و باید همینطور می‌بود.

 

*بازی را با ترکیب جدیدی شروع کردید. بهنام یخچالی در پست یک و حضور همزمان ارسلان کاظمی و اوشین ساهاکیان در زمین مهمترین نکات ترکیب اولیه ما بود. به چیزی که از این ترکیب می‌خواستید رسیدید؟

بله آن‌ها بسیار خوب کار کردند. باید بازیکن‌ها را در پست‌هایی به بازی بگیریم که همیشه در آن پست بازی نمی‌کنند. ما باید از آن چیزی که بسکتبال این کشور ساخته استفاده کنیم. شرایط تیم ملی مثل شرایط باشگاه نیست که هر بازیکنی را خواستیم جذب کنیم. باید از داشته‌هایمان استفاده کنیم و به آن‌ها کمک کنیم بهتر شوند. بهنام در این بازی ماموریت اختصاصی داشت تا بدون توپ بازی کند. او در پست یک فوق‌العاده بود. بهنام کلید بازی ما در کوارتر چهارم بود و با گل کردن پرتاب‌های آزادش کمک زیادی به تیم کرد. سایز و قدرت فیزیکی بهنام به او کمک می‌کند خیلی خوب به سمت حلقه حمله کند و او این کار را در کوارتر چهارم بسیار عالی انجام داد. ما به یک گارد راس بلند نیاز داریم و بهنام این نیاز ما را کاملا برطرف کرد.

ارسلان هم حدود یک سال بازی نکرده بود. او نشان داد چقدر ضریب هوشی بالایی دارد. ارسلان در این بازی هیچ اشتباهی نداشت و بازیکن آمریکایی حریف را کاملا از کار انداخت. فکر می‌کنم او شوت‌زنی خیلی بهتری از آن چیزی که مردم فکر می‌کنند است. باید به او کمک کنیم اعتماد به نفسش در شوت زدن را دوباره به دست آورد. من هر روز او را می‌بینم و می‌دانم چقدر شوت‌زن خوبی است.

 

*به نظر می‌رسد در اولین بازی جدی که زوج ارسلان و اوشین را امتحان کردید کاملا از آن‌ها راضی هستید.

کاملا. آن‌ها جنگندگی زیادی به تیم اضافه کردند و این دقیقا چیزی بود که ما به آن نیاز داشتیم. آن‌ها خیلی خوب ریباند می‌کنند و به تیم این موقعیت را می‌دهند که سوئیچ‌های زیادی انجام دهد. خوش شانس هستیم که دو فوروارد با این کیفیت داریم.

 

*آیا این بازی می‌تواند آغاز یک دوره جدید در تیم ملی باشد؟

آن تیم ایران که با بازیکن‌هایی در اوج سه بار قهرمان آسیا شد یک دوره طلایی بود. کسی نباید این نسل را با نسل قبلی مقایسه کند چون دو گروه متفاوت هستند. این بازیکن‌ها باید هر روز سخت‌تر از دیروز کار کنند. این بازی تازه دومین بازی ما بعد از یک ماه تمرین بود. می‌توانیم خوشحال باشیم که در یک بازی خیلی سخت نمایش خوبی داشته‌ایم.

 

*هدف اصلی تیم ایران در این تورنمنت چیست؟

به پیشرفت ادامه دهیم. این تیم یک تیم جوان است و ما یک پروسه پیش رو داریم. من برای انجام پروسه هیجان‌زده هستم. ما امروز بهتر از دیروز بودیم اما می‌خواهیم فردا بهتر از این هم باشیم. می‌خواهیم روز بعد، از روز قبل بهتر باشیم و این هدف اصلی ما خواهد بود. اگر شما بدانید که چطور پیشرفت کنید و روی این مسئله تاکید داشته باشید پیروزی هم اتوماتیک مال شماست. بعد از پیروزی مقابل تیم قدرتمند لبنان فکر می‌کنم شانس زیادی برای قهرمانی در این رقابت‌ها داریم اما تمرکز اصلی ما روی قهرمانی در این مسابقات نیست.

دیدگاه‌ها