کد خبر : 1329903 | 11 خرداد 1395 ساعت 13:30 | 18.6K بازدید | 0 دیدگاه

با قهرمانی در کنفرانس غرب

تاریخ در دستان گلدن استیت (عکس)

تیم بسکتبال گلدن استیت واریرز با پیروزی مقابل اکلاهما سیتی تاندر به دهمین تیمی در تاریخ NBA تبدیل شد که فینال 3 بر یک عقب افتاده را 4 بر 3 پیروز شده است.

تاریخ در دستان گلدن استیت (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم بسکتبال گلدن استیت لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا NBA را در فصل جاری با چالش های جدی رو به رو کرده است. بعد از شکستن رکورد شیکاگو در بیشترین تعداد برد در یک فصل و کسب بیشترین امتیاز در تاریخ این رقابت ها، حالا به دهمین تیمی در تاریخ NBA تبدیل شدند که فینال 3 بر یک عقب افتاده را 4 بر 3 پیروز شدند تا تاریخ را یک بار دیگر از نو نوشته باشند. حالا آینده باید به فکر شکستن رکوردهای این فصل گلدن استیت باشد که توانسته تمام مرزها را جا به جا کند.

 

1116471

 


گلدن استیت امروز در حضور ۱۹۵۹۶ تماشاچی حاضر در اواکل آرینا پذیرای اکلاهما سیتی تاندر بود و با پیروزی ۹۶ بر ۸۸ در این دیدار، سری را با برتری ۴ بر ۳ به سود خود پایان داد. از سال ۱۹۸۱، این نخستین بار است که تیمی پس از عقب افتادن با نتیجه‌ی ۳ بر ۱ در فینال کنفرانس، سری را به سود خود پایان داده است.

 

1116473


استفن کری در این مسابقه ۱۳ شوت از ۲۴ اقدام (۷ شوت از ۱۲ اقدام سه امتیازی) خود را وارد سبد کرد و ۳۶ امتیاز، ۵ ریباند و ۸ پاس منجر به گل به دست آورد. او با شوت های سه امتیازی که در این مسابقه به ثمر رساند، مجموع شوت های سه امتیازی خود در این سری را به عدد ۳۲ رساند که در تاریخ سری های ۷ مسابقه ای پلی آف، یک رکورد محسوب می شود.


کلی تامپسن کار خود در این مسابقه را با ۲۱ امتیاز، ۵ ریباند، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به اتمام رساند. او در این بازی ۶ شوت سه امتیازی به ثمر رساند.


در ۱ دقیقه و ۱۸ ثانیه مانده به پایان این مسابقه، در حالی که گلدن استیت با نتیجه‌ی ۹۰ بر ۸۶ از حریف پیش بود، سرج ایباکا روی استفن کری که در حال انجام شوت سه امتیازی بود، خطا کرد. کری با وارد سبد کردن هر سه پرتاب پنالتی خود، اختلاف را به ۷ امتیاز افزایش داد. بازیکنان اکلاهما در ادامه در کسب امتیاز ناموفق بودند و کری در ۲۶٫۸ ثانیه به پایان، با وارد سبد کردن شوت سه امتیازی خود، ۹۶ امین امتیاز تیمش را کسب کرد. دو پرتاب پنالتی سرج ایباکا در ادامه، امتیاز ۸۸ را برای تاندر رقم زد. بازیکنان اکلاهما در ۲۰ ثانیه‌ی پایانی در کسب امتیاز ناموفق بودند و بازی با برتری گلدن استیت پایان یافت.

 

1116474


کوین دورنت از تاندر در این بازی ۲۷ امتیاز، ۷ ریباند، ۳ پاس منجر به گل، ۱ توپ ربایی و ۱ بلاک شات به دست آورد.
گلدن استیت با پیروزی در این مسابقه، حریف کلیولند کولیرز در فینال ان بی ای شد تا رویارویی فینال فصل گذشته تکرار شود.

دیدگاه‌ها