کد خبر : 1329938 | 11 خرداد 1395 ساعت 10:48 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

شادگان‌،مسئول تیم پزشکی رقابت های المپیک ریو

عضو و رئیس ایرانی کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی برای چهارمین المپیک پی در پی، در المپیک ریو وظیفه ریاست تیم پزشکی رقابت های کشتی را بر عهده خواهد داشت.

شادگان‌،مسئول تیم پزشکی رقابت های المپیک ریو

به گزارش "ورزش سه" به نقل از  ایسنا، دکتر بابک شادگان اظهار کرد: از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان مسئول تیم پزشکی رقابت های المپیک ریو انجام وظیفه خواهم کرد.

 

وی ادامه داد: در این رقابت ها سه عضو کمیته پزشکی از مراکش، صربستان و آمریکا در کنار من حضور خواهند داشت. همچنین تیم ورزیده ای از پزشکان ورزشی کمیته برگزاری المپیک زیر نظر کمیته پزشکی اتحادیه جهانی به پوشش رقابتها و ارائه خدمات پزشکی خواهد پرداخت.

 

شادگان با اشاره به اهمیت المپیک ریو از نظر پزشکی گفت: با توجه به شیوع بیماری زیکا در برزیل، وظیفه مهمی بر عهده من و همکارانم قرار دارد تا بتوانیم با یک برنامه ریزی دقیق از خانواده کشتی در برابر این بیماری محافظت کنیم. در حال حاضر در حال بررسی وضعیت شیوع این بیماری در برزیل هستیم تا با اتخاذ تصمیمات لازم از سرایت این بیماری عفونی به کشتی‌گیران تا حد امکان پیشگیری شود.

 

وی همچنین یادآور شد: در المپیک ریو برای نخستین بار اطلاعات مرتبط به آسیبهای ورزشی رقابتهای کشتی توسط یک سیستم رایانه ای ثبت و ضبط خواهد شد. این اطلاعات جهت آنالیز عوامل مؤثر بر آسیبهای ورزشی و پیگیری روند درمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

دکتر شادگان در پایان با تاکید بر جدیت اتحادیه جهانی کشتی در مبارزه با دوپینگ، خصوصا بدنبال تغییرات جدید اعمال شده در لیست داروهای ممنوعه، هماهنگی در جهت انجام نمونه گیریهای گسترده در فرصت باقیمانده تا المپیک و در حین رقابتهای المپیک را از دیگر وظایف کمیته پزشکی اتحادیه برشمرد.

دیدگاه‌ها