کد خبر : 1329946 | 11 خرداد 1395 ساعت 11:14 | 1.3K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی بسکتبال‌با‌ویلچر عازم ترکیه می شود

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر از اعزام ملی پوشان به ترکیه برای شرکت در تورنمنت بین‌الملی ۲۰۱۶ بسکتبال با ویلچر خبر داد.

تیم ملی بسکتبال‌با‌ویلچر عازم ترکیه می شود

به گزارش "ورزش سه" به نقل از  مهر، عباس آقاکوچکی در واپسین روزهای سومین مرحله از تمرینات تیم ملی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون جانبازان گفت: این مرحله از تمرینات، اولین مرحله ای بود که با حضور تمام بازیکنان مورد نظر برگزار شد و لژیونرها هم به تیم ملی پیوستند. در دو اردوی گذشته ریزش نداشتیم و اولین ریزش در پایان این اردو صورت می گیرد.

 

آقاکوچکی افزود: هماهنگی های تیمی، بالا بردن توان بازیکنان در شوتزنی و تداوم برنامه های آماده سازی جسمی از اهداف اصلی این اردو بود که خوشبختانه محقق شد و به علت آمادگی‌های کسب شده در دو اردوی گذشته و نیز آمادگی لژیونرها که از کوران مسابقات باشگاهی بازمی گشتند، باعث شد از نظر فنی و بدنی به مشکل خاصی برنخوریم.

 

سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: تمرینات این مرحله به گونه ای طراحی شد که کار تیمی را از همین اردو آغاز کنیم و در مجموع، اردوی مهم و فشرده ای بود. برای ساعت به ساعت تمرینات برنامه داشتیم و تلاش شد از زمان و امکانات موجود حداکثر بهره برداری انجام شود.

 

وی با اشاره به لزوم حضور در یک برنامه تدارکاتی افزود: با توجه به نیاز تیم پیش بینی شده تا اوایل تیر ماه در تورنمنت بین المللی بسکتبال با ویلچر ۲۰۱۶ در ترکیه با نام «جام گارانتی» شرکت کنیم که در شهر استانبول برگزار می شود و با توجه به حضور برخی از تیم های رقیب در پارالمپیک، از اهمیت ویژه ای برای تیم ما برخوردار است.

 

آقاکوچکی در خصوص اعلام برنامه بازی های پارالمپیک گفت: طبق برنامه اعلام شده، اولین دیدار ما مقابل تیم قدرتمند آلمان برگزار می شود و دیدار سختی خواهد بود. آلمان سرمایه گذاری خوبی طی سال های اخیر انجام داده و تیم جوانان آن قهرمان دنیا شده است. بازی بعدی ما مقابل انگلستان است که از پایه گذاران رشته بسکتبال با ویلچر در دنیا شناخته می شود و دیدار سوم مقابل آمریکا، نایب قهرمان جهان برگزار خواهد شد و برزیل نیز پنجمین حریف کشورمان خواهد بود که میزبان مسابقات است و الجزایر هم آخرین حریف ما در مرحله ی مقدماتی است.

 

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: باید در مورد جایگاه ایران در مسابقات پارالمپیک ریو واقع بین بود. ایران به دلیل محرومیتی که با آن مواجه شد تجربه حضور در یک پارالمپیک را از دست داد با این حال پس از رفع محرومیت در مسابقات جام جهانی کره توانست در جمع هشت تیم برتر دنیا قرار گیرد و معتقدم می توانیم از تیم های شگفتی ساز مسابقات باشیم.

 

وی افزود: در بازی های پارالمپیک ریو، پس از برگزاری مسابقات مقدماتی ۴ تیم اول به صورت ضربدری با هم بازی می کنند و برنده ها برای عنوان اول تا چهارمی و بازنده ها برای عنوان پنجم تا هشتم به مصاف هم خواهند رفت. تیم های پنجم و ششم مرحله مقدماتی نیز برای کسب عنوان نهم و یازدهم با هم روبرو خواهند شد.

 

آقاکوچکی گفت: تلاش می کنیم تا در مرحله مقدماتی در میان ۴ تیم برتر قرار گیریم و هر چه به صدر جدول نزدیک تر باشیم، در مسابقات ضربدری کارمان آسان تر خواهد بود.

 

وی در پایان پیرامون تجهیزات تیم ملی گفت: تجهیزات لژیونرها نسبتا به روز است و برای سایر ملی پوشان نیز در تلاش هستیم تا ویلچرهایی به روز و مطابق استانداردها تهیه شود.

 

سومین مرحله تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر از ۲ خرداد ماه آغاز شد و فردا چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.

دیدگاه‌ها