کد خبر : 1329967 | 11 خرداد 1395 ساعت 12:04 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

طیبی:‌امیدوارم‌تصمیم‌بنا‌به‌ضرر‌قاسم‌رضایی‌تمام‌نشود

فرنگی کار سابق ایران با اشاره به عملکرد ضعیف قاسم رضایی در رقابت‌های جام جهانی شیراز گفت: اگر کادر فنی تیم ملی به دنبال این است او را به المپیک اعزام کند حداقل باید رضایی به یک تورنمنت خارجی پیش از حضور در المپیک اعزام می‌شد.

طیبی:‌امیدوارم‌تصمیم‌بنا‌به‌ضرر‌قاسم‌رضایی‌تمام‌نشود

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، قاسم رضایی، دارنده مدال طلای المپیک لندن پس از کسب مدال نقره در مسابقات جهانی لاس و گاس که شهریور ماه سال گذشته برگزار شد، تنها در جا‌م جها‌نی شیراز کشتی گرفت و نتوانست در این مسابقات انتظارات را برآورده کند. در حالی که این انتظار می رفت وی به یکی از دو تورنمنت لهستان یا رومانی پیش از ر‌قا‌بت‌های المپیک اعزام شود، اما کادرفنی تیم ‌ملی از این کار خودداری کرد.

 

بهمن طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره اظها‌ر کرد: اگر به عقب باز گردیم متوجه می شویم که در گذشته کادرفنی تیم ‌ملی اشتباه‌هایی را در این وزن مرتکب شد. پیش از المپیک لندن ما دو کشتی‌گیر بسیار خوب در این وزن داشتیم که یکی مرحوم بابک قربانی و دیگری امیر علی اکبری بود اما متاسفانه به خاطر این که این دو کشتی‌گیر تکلیف خود را نمی دانستند و دائما در تمرینات به فکر برتری مقابل همدیگر بودند به حاشیه کشیده شدند. آن‌ها نمی‌دانستند در چه زمانی ر‌قا‌بت انتخابی برگزار می‌شود و یا اصلا نمی‌دانستند کادر فنی در نهایت مسابقه انتخابی می‌گذارد یا نه. مدام با یکدیگر حتی در تمرینات ر‌قا‌بت بسیار زیادی داشتند که این موضوع باعث شد در نهایت دو کشتی‌گیر راه درستی را انتخاب نکنند و هر کدام به یک شکل از دنیای قهرمانی دور شوند، در حالیکه آن‌ها می‌توانستند تا سال‌ها در دنیا بزرگی کنند اما آن‌ها دچار حاشیه‌های مختلف شدند.

 

ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی با تاکید بر کار سخت کشتی‌گیر‌ان ایران در ر‌قا‌بت‌های المپیک، خاطر‌ نشان کرد: این که کشتی‌گیر‌ان ما هنوز نمی دانند در المپیک به میدان می‌روند یا خیر یک ایراد بسیار بزرگ است، چرا که یک ورزشکار المپیکی باید از لحاظ روحی – روانی خود را آماده حضور در این ر‌قا‌بت‌ها کند و برای این کار به زمان نیاز دارد. قاسم رضایی با چهار سال پیش تفاوت زیادی داشته است و در جا‌م جها‌نی نیز نشان داد با روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد. بهترین کار این بود که کادر فنی او را به یک تورنمنت خارجی اعزام می‌کرد تا رضایی بتواند خود را به خوبی محک بزند.

 

وی افزود: اگر فرض بر این باشد که کادرفنی تیم ‌ملی قصد دارد قاسم رضایی را به المپیک ببرد باید او را به لهستان یا رومانی می‌فرستاد. البته در حال‌ حاضر تصمیم بر این شده که علیاری به لهستان برود، حال اگر او موفق شود در این مسابقات به مدال طلا برسد آن وقت کادرفنی تیم ‌ملی مجبور است ر‌قا‌بت انتخابی در این وزن برگزار کند.

 

طیبی با مهم دانستن حضور کشتی‌گیر‌ان در تورنمنت‌های خارجی پیش از ر‌قا‌بت‌های بزرگی همچون المپیک، گفت: هر چند قاسم رضایی کشتی‌گیر با تجربه‌ای است، اما او در جا‌م جها‌نی نشان داد باید در یک تورنمنت خارجی مورد ارزیابی جدی قرار گیرد تا بتواند در المپیک با آمادگی هر‌ چه‌ بیشتر چه از لحاظ بدنی و چه از لحاظ روحی و روانی حضور یابد. امیدوارم که این تصمیم کادرفنی تیم ‌ملی در نهایت به ضرر رضایی تمام نشود هر چند که کار بسیار سختی در ر‌قا‌بت‌های المپیک پیش‌رو داریم و شاکله اصلی تیم را همان نفرات المپیک لندن تشکیل می‌دهند که در حال‌ حاضر چهار سال پیرتر شده‌اند، اما امیدوارم بتوانیم بهترین نتایج را به دست بیاوریم.

 

دیدگاه‌ها