کد خبر : 1329972 | 11 خرداد 1395 ساعت 12:15 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

جودو‌ایران‌با‌سه نماینده‌روی‌تاتامی2المپیک‌ریو‌۲۰۱۶

پرونده رقابتهای کسب سهمیه المپیک بعد از دو سال رقابت ماراتن گونه جودوکاران کشورهای مختلف عصر دوشنبه با معرفی سهمیه های قطعی ریو ۲۰۱۶ به پایان رسید.

جودو‌ایران‌با‌سه نماینده‌روی‌تاتامی2المپیک‌ریو‌۲۰۱۶

به گزارش "ورزش سه" به نقل از  مهر عصر دوشنبه با پایان یافتن رقابتهای مسترز مکزیک، آخرین رده بندی بهترین های جودو جهان برای معرفی سهمیه های قطعی اعلام شد که طی آن حضور سه جودوکار ایرانی در این رقابتها قطعی شد. 

 

بر اساس قوانین فدراسیون جهانی جودو در هر وزن ۲۲ نفر جودوکار برتر از طریق سیستم رنکنیگ به صورت مستقیم سهمیه حضور در المپیک را دریافت می کنند. از سهمیه قاره ای هم جودوکاری که بالاترین رنکنیگ را دارد یک سهمیه به کشورها تعلق می گیرد.

 

بر همین اساس و طبق آخرین رده بندی که شب گذشته بعد از پایان رقابتهای مکزیک از سوی IJF اعلام شد سعید ملایی با همان ۶۴۰ امتیاز قبلی به همراه جواد محجوب با ۷۸۳ امتیاز هر دو با رنکنیگ ۲۱ به صورت مستقیم جواز حضور در المپیک را دریافت کردند. 

 

ضمن اینکه در وزن ۶۶- کیلوگرم علیرضا خجسته بعد از کسب نقره آسیا و ۲۴۰ امتیاز و رنکینگ ۶۴ از سهمیه قاره ای جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ را کسب کرده است. 

 

رقابتهای جودو در بازیهای المپیک با حضور ۵۶۴ جودوکار در هفت وزن مردان و زنان برگزار خواهد می شود. تیم ملی جودو ایران بعد از غیبت در المپیک ۲۰۱۲ لندن ، این بار با سه جودوکار به ریو ۲۰۱۶ اعزام می شود. 

دیدگاه‌ها