کد خبر : 1329987 | 11 خرداد 1395 ساعت 12:51 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

تهدیدات‌تروریستی‌علیه‌مسابقات‌یورو 2016

«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه اذعان کرد، تروریسم مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا را تهدید می کند.

تهدیدات‌تروریستی‌علیه‌مسابقات‌یورو 2016

به گزارش "ورزش سه" به نقل از تارنمای روزنامه فرانسوی «اوئست فرانس»، رئیس جمهوری فرانسه با رد احتمال بروز اختلال در برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا به دلیل ناآرامی های اجتماعی، گفت: تنها تهدید تروریسم باقی است.

 

اولاند دیروز (دوشنبه) در گفت و گو با روزنامه محلی «سود- اوئست»، گفت: همه امکانات و نیز 90 هزار نیروی امنیتی را برای تامین امنیت مسابقات به کار گرفته ایم.وی همچنین بر لزوم در نظر گرفتن محل هایی برای تماشای گروهی فوتبال در خارج از ورزشگاه ها، تاکید کرد و افزود: برای جلوگیری از ازدحام خارج از کنترل، بهتر است اماکنی امن و حفاظت شده در نظر گرفته شود.اولاند همچنین از تشدید تدابیر کنترل مرزی خبر داد تا «آشوبگران» نتوانند اختلالی در برگزاری مسابقات ایجاد کنند.پیشتر «برنار کزنوو» وزیر کشور فرانسه اعلام کرده بود: 60 هزار نیروی پلیس برای تامین امنیت مسابقات «یورو 2016»، به کار گرفته می شوند.

 

وی بر تعهد دولت برای تامین امنیت در خارج از وزرشگاه ها و همچنین در محل تماشای عمومی فوتبال در فضای خارج از ورزشگاه، تاکید کرده و گفته بود: نیروهای امنیتی خصوصی مسئولیت تامین امنیت شهروندان را در محل تماشای عمومی فوتبال تامین می کنند. امنیت داخل ورزشگاه ها و محل برگزاری بازی ها نیز بر عهده اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) خواهد بود.در محل تماشای عمومی فوتبال، هواداران فوتبال می توانند در تجمعی گسترده و در خارج از ورزشگاه، مسابقات را از طریق صفحات بسیار بزرگ نمایش، دنبال کنند.

 

کزنوو همچنین اعلام کرده بود: محل های نمایش عمومی فوتبال در 10 شهر فرانسه که میزبان مسابقات یورو 2016 هستند، مناطقی امنیتی محسوب می شوند. به همین دلیل تدابیر ویژه ای چون بازرسی بدنی، استفاده از حسگر حساس به فلزات در ورودی ها و ممنوعیت به همراه داشتن ساک در این محل ها پیش بینی شده است.وی عنوان کرده بود: اگر این محل های ویژه در نظر گرفته نمی شد، هواداران فوتبال بدون برنامه ریزی قبلی گردهم می آمدند و این امر میزان خطر را افزایش می داد.مرحله نهایی مسابقات یورو 2016 در روزهای 10 ژوئن تا 10 ژوئیه (21 خرداد تا 20 تیر) و با حضور 24 تیم برتر قاره سبز در فرانسه برگزار می شود.

دیدگاه‌ها