کد خبر : 1329992 | 11 خرداد 1395 ساعت 13:12 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش UCI برای افزایش امنیت دوچرخه‌سواران

بعد از تصادف در تور دوچرخه‌سواری بلژیک و به کما رفتن یک دوچرخه‌سوار بلژیکی، اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری اعلام کرد امنیت دوچرخه‌سواران را افزایش خواهد داد.

تلاش UCI برای افزایش امنیت دوچرخه‌سواران

به‌ گزارش "ورزش سه" و به نقل از ‌ایسنا‌، تصادف در تور دوچرخه‌سواری بلژیک باعث شد 20 دوچرخه‌سوار با هم برخورد کنند و مرحله سوم مسابقه‌ها هم لغو شود.

 

در این بین، یک دوچرخه‌سوار بلژیکی به کما رفت. این دوچرخه‌سوار با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شد.

 

دکتر تیم این دوچرخه‌سوار شرایطش گفت: تصمیم گرفتیم او را به بیمارستان منتقل کنیم. اسکن مغزی از او گرفته و مشخص شد خونریزی مغزی دارد. او در کما است اما نیاز به جراحی ندارد. جمجمه او آسیبی ندیده ولی کاسه چشمش کمی شکستگی دارد.

 

UCI (اتحادیه جهانی دوچرخه‌ سواری) اعلام کرد در حال‌ بررسی تصادف است و درباره قانونگذاری جدید، برای مسابقات تصمیم گیری خواهد کرد.

 

طبق قوانین UCI، رانندگی با بی‌دقتی می‌تواند تا یک سال محرومیت به همراه داشته باشد و ممکن است دوچرخه‌سوار 200 فرانک تا 10 هزار فرانک جریمه شود.

 

برایان کوکسون رییس UCI در بیانیه‌ای اعلام کرد: امنیت دوچرخه‌سواران مساله‌ای بسیار مهم است اما هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا از دوچرخه‌سواران حمایت کنیم و آنها را در مقابل خطرات حفظ کنیم. شاهد تصادفات زیادی بودیم و به همین دلیل اخیرا قوانین جدیدی درباره نحوه رانندگی وضع کردیم.

 

 

دیدگاه‌ها