کد خبر : 1330042 | 11 خرداد 1395 ساعت 15:53 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

حضور ایران در کنگره جهانی اسکی

نمایندگان ایران در کنگره جهانی اسکی شرکت می‌کنند.

حضور ایران در کنگره جهانی اسکی

به گزارش "ورزش سه" به نقل از روابط عمومی فدراسیون اسکی، با توجه به حضور ایران در کمیته‌های مختلف فدراسیون جهانی اسکی(FIS ) و تلاش فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و ارتقای کرسی‌های ایران در این کمیته‌ها و همچنین حفظ جایگاه نایب رئیسی کنفدراسیون اسکی آسیا، نمایندگان ایران در کنگره جهانی اسکی سال 2016 در کشور مکزیک حضور پیدا می‌کنند.

 

در این کنگره احمد سعادت مند سرپرست فدراسیون و بهرام ساوه‌شمشکی نماینده فدراسیون جهانی اسکی در ایران و سرپرست دبیری فدراسیون که دارای حق رای در انتخابات کنگره جهانی اسکی هستند، حضور پیدا می‌کنند. ایران دو حق رای برای شرکت در انتخابات فدراسیون جهانی اسکی دارد.

 

همچنین عیسی ساوه شمشکی نایب رئیس کنفدراسیون اسکی آسیا برای شرکت در کنگره جهانی اسکی و کنگره فدراسیون اسکی آسیا دعوت شده است. وی به عنوان نماینده ایران در این کنگره تلاش می‌کند پست نایب رئیسی ایران در کنفدراسیون اسکی آسیا را حفظ کند.

 

دکتر سهیل رنجبر سرپرست کمیته پزشکی فدراسیون اسکی ایران با توجه به عضویت ایران در کمیته پزشکی فدراسیون جهانی با حضور در این کنگره باید از ادامه حضور ایران در کمیته پزشکی فدراسیون جهانی دفاع کند.

 

ایران در حال حاضر عضو 10 کمیته فدراسیون‌ جهانی اسکی است و فدراسیون اسکی تلاش می‌‌کند تا تعداد این کمیته‌ها را 12 برساند. قرار است در کنگره جهانی مکزیک ایران برای عضویت در دو کمیته جدید رایزنی‌های خود را انجام دهد.

 

در این سفر سه نفر از فدراسیون اسکی ایران با تائید شورای برون مرزی راهی کنگره جهانی اسکی در مکزیک می‌شوند. فدراسیون جهانی اسکی برای شرکت در کنگره جهانی مکزیک هزینه‌های سفر پنج نفر از ایران را پرداخت می‌کند. همچنین هزینه‌ سفر نایب رئیس کنفدراسیون اسکی آسیا به مکزیک نیز توسط کمیته ملی المپیک پرداخت می‌شود. همچنین از سوی فدراسیون جهانی اسکی اعلام شده دیگر نمایندگان ایران در کمیته‌های فدراسیون جهانی باید در کنگره جهانی زوریخ حضور پیدا کنند. هزینه‌های سفر دیگر نمایندگان ایران برای حضور در کنگره زوریخ نیز توسط فدراسیون‌ جهانی اسکی پرداخت می‌شود.

 

با توجه به اینکه بیش از 200 هزار فرانک از بودجه پرداختی فدراسیون جهانی اسکی به فدراسیون اسکی ایران در سنوات گذشته به دلیل برگزار نشدن مسابقات فیز در ایران و عدم اعزام به رویدادهای بین‌المللی کاسته شده ، نمایندگان ایران در این کنگره به دنبال بازگرداندن این بودجه هستند و همچنین تلاش می‌کنند تا وجهه جهانی اسکی ایران را بازگردانند.

 

با توجه به در پیش بودن بازی‌های آسیایی زمستانی 2017 در ساپاروی ژاپن قرار است در حاشیه کنگره جهانی اسکی در مکزیک پیرامون حضور ایران در این دوره از بازی‌های آسیایی، برگزاری اردوهای مشترک، مقابله با دوپینگ و .. نیز رایزنی شود.

 

همچنین ایران در این کنگره درباره میزبانی رقابت‌های اسکی چمن قهرمانی جوانان جهان در سال 2016 آخرین گزارش‌های خود را ارائه می‌دهد. علاوه بر این نمایندگان ایران پیشنهاد خود برای گرفتن میزبانی رقابت‌های اسکی چمن قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2017 را در این کنگره مطرح می‌کند.

 

امضای تفاهم نامه‌‌های همکاری با فدراسیون‌های اسکی دیگر کشورها از جمله کشورهای اروپایی جزو برنامه‌های در نظر گرفته شده در طول این سفر است.

دیدگاه‌ها