کد خبر : 1330105 | 11 خرداد 1395 ساعت 18:41 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

افتتاح‌مسابقه‌های‌بین‌المللی‌وزنه‌برداری‌جام‌فجر

مراسم افتتاحیه نخستین دوره مسابقه‌های بین‌المللی وزنه برداری جام فجر برگزار شد.

افتتاح‌مسابقه‌های‌بین‌المللی‌وزنه‌برداری‌جام‌فجر

به گزارش "ورزش سه" به نقل ازایسنا، نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر و گزینشی المپیک ریو با حضور تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، شاهرخ شهنازی، دبیرکل این کمیته، بهرام افشارزاده، علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری، محمد نصیری و حسین رضازاده، قهرمانان سابق وزنه برداری ایران، اعضای هیات رییسه فدراسیون جهانی و مهمانان خارجی حاضر در این رقابت‌ها در سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم علی مرادی طی سخنانی اظهار کرد: جا دارد از دولت، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که این شرایط را مهیا کردند تا بتوانیم این رویداد مهم در سطح بین‌المللی را میزبانی کنیم، قدردانی کنم. همچنین از فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز به خاطر همکاری و هماهنگی خوبی که با ما داشتند، تشکر می‌کنم.

 

رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با اشاره به جایگاه والای وزنه‌برداری ایران در جهان گفت: ورزش وزنه‌برداری ایران تاریخچه بسیار باارزشی در جهان دارد و قهرمانان و پهلوانان زیادی را تقدیم ورزش کرده است که از جمله قهرمانان محمد نصیری، حسین رضازاده و نصرالله دهنوی هستند.

 

وی در پایان گفت: امیدوارم ورزشکاران حاضر در این مسابقه‌ها علاوه بر حضور در این رویداد بزرگ و تلاش‌شان برای کسب موفقیت با خاطره‌ای خوش از میزبانی ایران به کشورهای خود بازگردند.

 

به گزارش ایسنا، همچنین تاماش آیان رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با تمجید از میزبانی خوب ایران از این مسابقه‌ها گفت: واقعا تحت تاثیر طراحی و دکوربندی بسیار خوب سالن مسابقه‌ها قرار گرفتم. اینجا مکان مقدسی برای وزنه‌برداری است و جا دارد از کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک ایران و دوست عزیزم شاهرخ شهنازی دبیرکل این کمیته به خاطر همراهی‌شان قدردانی کنم و به آن‌ها خوش‌آمد بگویم.

 

رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری افزود: همچنین به اعضای هیات رییسه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، رییس کنفدراسیون وزنه‌برداری آفریقا، دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا و مقامات رسمی که از فدراسیون کشورهای دیگر در اینجا حضور دارند، صمیمانه قدردانی می‌کنم. همچنین از جناب آقای محمد نصیری اسطوره وزنه‌برداری جهان نیز صمیمانه قدردانی می‌کنم.

 

وی افزود: وزنه‌برداری و کشتی ایران در جهان سرآمد هستند و مطمئنا ورزشکاران ایران با تلاشی که از خود نشان می‌دهند به موفقیت‌های خوبی در رقابت‌های بین‌المللی دست خواهند یافت. من قبلا به این سالن آمده‌ام اما هم‌اینک مشاهده می‌کنم با مدیریت خوبی که علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری داشته شاهد تغییرات خوبی در اینجا هستیم. به نظر من دوره جدیدی با مدیریت وی در وزنه‌برداری ایران آغاز شده است. همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و کلیه افرادی که در برگزاری این مسابقه‌ها فدراسیون وزنه‌برداری را کمک کردند صمیمانه سپاسگزارم.

 

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از وزنه‌برداری ایران گفت: فدراسیون جهانی همه گونه از فدراسیون ایران حمایت می‌کند و همان طور که می‌دانید میزبانی این مسابقه به عنوان مرحله گزینشی المپیک به ایران داده شده است که این نشان از جایگاه وزنه برداری ایران در جهان دارد.

 

آیان در پایان با تمجید از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها که در جهان زبانزد است گفت:‌ ان‌شاءالله شرایطی فراهم شود که این رویداد هر ساله در ایران برگزار شود.

 

به گزارش ایسنا، در حالی که فدراسیون وزنه‌برداری پیش از این اعلام کرده بود خبرنگاران خانم نمی‌توانند در سالن مسابقه‌ها حاضر شوند اما تعدادی از بانوان با حضور در سالن این مسابقه‌ها از نزدیک نظاره‌گر مراسم افتتاحیه بودند.

 

 

دیدگاه‌ها