کد خبر : 1330204 | 12 خرداد 1395 ساعت 10:14 | 2.9K بازدید | 0 دیدگاه

شطرنج ایران در جایگاه سی و نهم رنکینگ جهانی

فهرست ریتینگ بین المللی اول ماه ژوئن میلادی در حالی منتشر شد که شطرنج بازان ایران در جایگاه سی و نهم قرار گرفتند.

شطرنج ایران در جایگاه سی و نهم رنکینگ جهانی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، فهرست ریتینگ بین‌المللی اول ماه ژوئن میلادی منتشر شد و شطرنجبازان ایران با میانگین ریتینگ 9 استاد بزرگ و 20 استاد بین المللی همچون ماه گذشته در جایگاه سی و نهم قرار دارند.

 

در بین دختران جوان جهان، سارا سادات خادم‌الشریعه با ریتینگ 2459 در جایگاه سوم ایستاده است. در این بخش درسا درخشانی با ریتینگ ۲۳۸۶ در مکان نهم جای دارد. خادم‌الشریعه در بخش بانوان نیز در جایگاه سی و دوم رنکینگ جهانی قرار گرفته است و دو پله صعود داشته است. در لیست صد بانوی برتر جهان، یفان چینی همچنان صدرنشین است.

 

در جمع شطرنج‌بازان پسر جهان، پرهام مقصودلو (2510) شطرنج‌باز ۱۶ ساله ایران در جایگاه سی و نهم قرار گرفت. علیرضا فیروزجاه با تنها ۱۳ سال سن با درجه 2485 در مکان پنجاه و ششم است و رشد محسوسی نسبت به ماه گذشته داشته است و محمد امین طباطبایی در جایگاه پنجاه و نهم قرار دارد.

 

در لیست جدید ماهانه فدراسیون جهانی شطرنج، مگنوس کارلسن با افزایش چهار واحدی ریتینگ خود با ریتینگ 2855 همچنان نفر اول رنکینگ است. ولادیمیر کرامنیک با یک پله صعود جای فابیانو کاروانا را در رده دوم رنکینگ تصاحب کرده است. همچنین لون آرونیان با سه پله صعود به رده چهارم دست پیدا کرده و ماکسیم واشیه بدون تغییر نسبت به لیست قبلی همچنان پنجم است.

 

در صدر ریتینگ آقایان کشور تغییر چندانی نسبت به ماه گذشته به وجود نیامده است و در این لیست، پویا ایدنی همچنان با ریتینگ 2560 صدرنشین است و قائم مقامی، درینی ، مقصودلو و پور رمضانعلی به ترتیب در رده‌های دوم تا پنجم برترین بازیکنان ایرانی قرار دارند.

 

 

دیدگاه‌ها