کد خبر : 1330235 | 12 خرداد 1395 ساعت 11:14 | 65.2K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی سرمربیان حاضر در لیگ شانزدهم

تمام مدعیان نیمکت‌های لیگ برتری

در میان تیم های حاضر در لیگ شانزدهم، شش تیم هنوز از وضعیت کادرفنی خود اطلاعی ندارند، این در حالیست که برخی از مربیان حاضر در فوتبال ایران هنوز تیم های خود را نشناخته اند.

تمام مدعیان نیمکت‌های لیگ برتری

به گزارش "ورزش سه"، ده تیم از تیم های حاضر در لیگ پانزدهم تکلیف کادر فنی خود را روشن کرده اند و در این میان برخی از مربیان حاضر در لیگ پانزدهم هنوز وضعیت خود را برای حضور در بالاترین سطح فوتبال ایران هنوز مشخص نکردند.


با بررسی وضعیت مربیان حاضر در لیگ برتر همراه "ورش سه"، باشید:


به دنبال تغییر نیمکت یا ادامه حضور
هفت نفر از مربیان حاضر در لیگ پانزدهم این روزها هنوز با تیم های خود به توافق نرسیدند، مربیانی که در حین مذاکره با باشگاه های خود قراردارند و البته برخی از آنها هم عدم حضور خود را کاملا مسجل می بینند.
امیر قلعه نویی در میانه های فصل به جمع تبریزی ها بازگشت و توانست با این تیم به نتایج خوبی برسد، قلعه نویی که آخرین دیدار تیمش در آسیا (علی رغم حذف شدن) تمام فوتبالدوستان و هواداران تراکتورسازی را به وجد آورده بود علی رغم تصوری که می شد هنوز به طور رسمی خود را سرمربی تراکتورسازی نمی بیند، شاید تصور هواداران این تیم این بود که امیر پاشا لیگ بعدی را هم روی این تیم بنشیند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده و حضور او در تیم دیگری محتمل به نظر می رسد.
یحیی گل محمدی به سال گذشته، این روزها نیز سرمربی یکی از دو تیم قهرمان فوتبال ایران نام گرفته است، گل محمدی که ادامه حضورش در ذوب آهن محتمل به نظر می رسد هنوز قرارداد خود را با این تیم منعقد نکرده است و البته در این میان صحبت تیم هایی مانند تراکتورسازی نیز به میان می آید که تا زمان مسجل شدنش، یک شایعه محسوب می شود.
علی رضا منصوریان یکی از پرمخاطب ترین نام هایی است که این روزها در فوتبال ایران وجود دارد، او که در دو فصل اخیر روی نیمکت نفتی ها نشسته بود یکی از نامزدهای اصلی حضور در تیم استقلال است و به احتمال فراوان طی یک دو روز اخیر روی نیمکت تیم محبوبش خواهد نشست، البته در حرف های و حدیث های مطرح شده در بازار نقل و انتقالات صحبت از پیوستن منصوریان به تیم تراکتورسازی تبریز هم بود که این احتمال وجود دارد در صورت عدم توفیق او در قرارداد با استقلالی ها، وی به این تیم بپیوندد.

 

 


علی دایی نیز یکی از مربیانی است که احتمالا در لیگ شانزدهم او را با تیم قبلی اش نخواهیم دید، شهریار که قراردادش با صبا به اتمام رسیده است به احتمال رسیده است گوی تمایلی ندارد فصل بعد را نیز در این تیم بگذراند، البته این اتفاق نیز بعید نیست که او در لیگ شانزدهم روی نیمکت تراکتورسازی بنشیند، او نیز یکی از نام هایی است که سفرش به تبریز را محتمل می دانند.
پرویز مظلومی در دوره حضور مجدد خود در استقلال نتوانست اقبال عمومی را به همراه داشته باشد، او علی رغم هفته ها صدرنشینی و کسب سهمیه آسیا به دلایل عدم توفیق در به دست آوردن قهرمانی در دو لیگ برتر و حذفی و همینطور شکست در دربی، هدف اصلی انتقادات به این تیم بود و نکته ای که در این میان مسجل است عدم حضور او در جمع آبی پوشان در لیگ شانزدهم است. باید دید مظلومی که البته پیشنهاداتی هم از یکی دو تیم لیگ برتری در جیب خود دارد برای فصل آینده به کدام سوی ایران خواهد رفت.
فرهاد کاظمی در انتهای لیگ پانزدهم به مانند لیگ چهاردهم ماموریتی غیرممکن را عملی کرد، در این فصل نیز توانست تیمی که تقریبا همه فوتبالی ها افتادنش را قطعی می دانستند در لیگ برتر نگه دارد، او این روزها در حالی به مذاکره با مشهدی ها می پردازد که پیشنهادات دیگری نیز در جیب خود دارد.
دراگان اسکوچیچ دو فصل اخیر را با فولاد خوزستان گذراند اما این روزها علی رغم فصل گذشته که مشتریان خود را فراوان و دست به نقد می دید، در سکوت خبری می گذراند، او که عده ای وی را سرمربی استقلالی ها در لیگ شانزدهم می دانستند، نیمکت این تیم را از دست رفته می بیند و احتمال زیادی وجود دارد که از ابتدای لیگ شانزدهم در تیمی حضور نداشته باشد.


تزریق مربی به لیگ برتر
فیروز کریمی یکی از مربیانی است که همیشه  احتمال حضورش در یکی از تیم های لیگ برتری وجود دارد، بنابراین نمی توان این احتمال را ندیده گرفت که این مربی در لیگ شانزدهم روی یکی از نیمکت های لیگ برتری بنشیند، او آخرین بار با ملوان بندرانزلی در لیگ برتر حضور داشت.
حمید استیلی نیز آخرین با ملوانی ها در لیگ برتر حضور داشت، البته احتمال حضور این مربی در یکی از تیم ها کم است اما به عنوان یکی از گزینه هایی که همیشه احتمال حضورش در یکی از تیم های لیگ برتری می رود، شاید بازهم به زودی روی یکی از این نیمکت ها بنشیند.

مهدی تارتار در ابتدای لیگ پانزدهم دستیار علی دایی بود و البته خیلی زود از این تیم جدا شد، پس از آن تبدیل به نفر اول راه آهنی ها شد اما از آنجا هم کنار رفت تا این روزها از او به عنوان یکی از گزینه های سرمربیگری در لیگ برتر نام برد، تارتار شاید از ابتدای لیگ در تیمی حضور نداشته باشد اما ممکن است در میانه های بازی ها به تیمی بپیوندد.

 

1088950


صمد مرفاوی که روزگاری هدایت آبی های پایتخت را برعهده داشت این روزها ترجیح می دهد در تیم حضور نداشته باشد، البته پیش از شایعاتی مبنی بر حضور او در یکی از تیم های لیگ برتری وجود داشت اما با مربی دار شدن آن تیم، این احتمال از بین رفت.
حمید درخشان پس از جدایی از پرسپولیسی ها به خونه به خونه بابل پیوست اما در آنجا نیز نتوانست نتیجه بگیرد و از این تیم نیز جدا شد، درخشان یکی از مربیانی است در لیست ذخیره های لیگ برتر حضور دارد و ممکن است به عنوان یک سرمربی تعویضی و البته تازه نفس در میانه های لیگ جایگزین یک مربی دیگر شود.
محمد احمدزاده هرچند توانست با ملوانی ها به نتایج نسبتا خوبی دست پیدا کند اما اوضاع این تیم آنقدر وخیم بود که نتوانست مانع از سقوطش شود، او البته پس از مذاکراتی که با مدیران این تیم داشت فصل آینده را نیز (چه در صورت لیگ برتری شدن و چه در لیگ یک) روی نیمکت ملوان خواهد نشست.


نفرات دومی که اول می شوند
فرهاد پورغلامی یکی از مربیانی است که پیش از این خود در تیم ملوان بندرانزلی به عنوان سرمربی فعالیت کرده است و اتفاقا نتایج خوبی نیز به دست آورده است اما ترجیح می دهد این سال ها به عنوان دستیار اصلی مجید جلالی فعالیت کند، او که در تیم های تراکتورسازی تبریز و سایپا بعد از جلالی به عنوان نفر دوم محسوب می شد یکی از مربیان حاضر در مارکت است که می تواند به عنوان نفر اول روی نیمکت یکی از تیم های لیگ برتری بنشیند.
مجید صالح نیز به مانند پورغلامی پیش دستیار بودن به عنوان سرمربی (در تیم سایپا) فعالیت کرده است، او در فصول اخیر به عنوان یکی از دستیاران امیر قلعه نویی، پرویز مظلومی و محمد خاکپور در تیم های استقلال و امید فعالیت کرده است اما ممکن است به زودی با عنوان مستقل سرمربی در لیگ برتر به فعالیت بپردازد.
مجتبی حسینی را به عنوان سایه یحیی گل محمدی می شناسند، صبا قم، پرسپولیس، نفت تهران و ذوب آهن اصفهان تیم هایی هستند که حسینی به همراه قل دیگر خود(گل محمدی) فعالیت کرده است اما بسیاری او را در قامت یک سرمربی می بینند اما باید دید وی که به این نتیجه می رسد که به تنها تصمیم گیرنده مسایل فنی در یک تیم باشد.


با خیال راحت در فکر لیگ شانزدهم
ده مربی از مربیان حاضر در فوتبال ایران این روزها (و برخی از آنها پیش از این روزها) خیال خود را از بابت حضور روی نیمکت یکی از تیم های لیگ برتری راحت کردند و در فصل نقل و انتقالات و اردوهای پیش فصل به فکر آماده سازی تیم های خود هستند. پرسپولیس، سپاهان، استقلال خوزستان، سایپا، پیکان، گسترش فولاد، پدیده، فولاد خوزستان، صنعت نفت و ماشین سازی تیم هایی هستند که این روزها دغدغه ای بابت مرد اول نیمکت خود نداشته باشند.
برانکو ایوانکوویچ که یک فصل و نیم را در بین سرخ های پایتخت گذرانده بود پیش از اتمام لیگ پانزدهم با این تیم توافق کرد و پس از آن نیز قرارداد خود را به امضا رساند.
عبداله ویسی که روزهای پساقهرمانی را پشت سر می گذارد خیلی زود و در حالی که هنوز جشن های مربوط به قهرزمان شدن استقلال خوزستان به پایان نرسیده بود روی نیمکت سپاهان نشست تا عرصه را به دستیار خود بسپارد.
سیروس پورموسوی بعد از سال های دستیار بودن و کشف بازیکنان آینده دار فوتبال خوزستان این بار به عنوان نفر اول روی نیمکت تیمی نشست که لقب قهرمان را یدک می کشد.
حسین فرکی پس از دو قهرمانی پیاپی در میانه های فصل از روی نیمکت سپاهان بلند شد، پس از حدود نیم فصل استراحت در لیگ شانزدهم روی نیمکت سایپا می نشیند.

 

1109749

 


فراز کمالوند که در یک فصل و نیم اخیر در تیم گسترش فولاد توانسته بود برنامه های خود را به خوبی به اجرا دربیاورد قرارداد خود را با این تیم تمدید کرد تا فصل آینده بتواند تیم دیگری از تبریز را آسیایی کند.
مجید جلالی تا هفته پایانی عهده دار مسئولیت فنی سایپایی ها بود اما در اقدامی عجیب از این تیم و پست خود برکنار شد تا لیگ شانزدهم را در تیم خودروساز دیگر، پیکان، حضور داشته باشد.
رضا مهاجری این سال ها در مشهد حضور دارد، او بعد از باز کردن پای سیاه جامگان به لیگ برتر به سراغ پدیده رفت و این تیم را نیز توانست در بالاترین سطح فوتبال ایران حفظ کند، او که قرارداد خود را با این پایان یافته می دید و اتفاقا مشتریان خوبی هم داشت تصمیم گرفت پس از توافق با مدیران پدیده یک فصل دیگر در مشهد و تیم پدیده بماند.

نادر دست نشان که یکی از مربیان رکورددار در حضور از لیگ دسته یک به لیگ برتر است این بار و پس از صعود با صنعت نفت آبادان سنت شکنی کرد و در این تیم باقی ماند تا با قراردادی که امروز منعقد شد فصل بعد را در لیگ برتر بگذراند.
نعیم سعداوی پس از چند فصل حرف و حدیث مبنی بر حضور و یا عدم حضورش در جمع فولادی ها بالاخره به نیمکت این تیم رسید تا سرخ پوشان اهوازی را در لیگ شانزدهم هدایت کند.
رسول خطیبی نیز به همراه ماشین سازی در لیگ برتر حضور خواهد داشت، او که در میانه های فصل قبل به این تیم پیوست، توانست سومین تیم تبریزی را به لیگ برتر برساند و البته خود نیز بازهم در این لیگ حضور داشته باشد.

دیدگاه‌ها