کد خبر : 1330258 | 12 خرداد 1395 ساعت 12:05 | 89.8K بازدید | 1 دیدگاه

با هجومی ترین تیم چند دهه اخیر

طلسم 50 ساله انگلیس شکسته می شود؟

انتخاب 5 مهاجم توسط روی هاجسون در فهرست اعلام شده انگلیس برای یورو 2016، شمشیر دولبه است.

طلسم 50 ساله انگلیس شکسته می شود؟

به گزارش "ورزش سه"، ممکن است این انتخاب، مثل تصمیمی که کوین کیگان در سال 2000 گرفت و به ضررش تمام شد، در صورت نتیجه نگرفتن تقصیرات را بر عهده سرمربی انگلیسی بیندازد. در حقیقت وقتی مشخص شد که هاجسون، حدود یک چهارم از فهرستش را به مهاجمان نوک اختصاص داده، بازخوردهای منفی از مردم و رسانه ها دریافت کرد. هاجسون کسی است که خاویر ماسکرانو را بالاتر از مسی و رونالدو در فهرست توپ طلای خود قرار داد و دیو سکستون را جزء 3 مربی برتر تاریخ می‌داند.


بنابراین سوالی که مطرح می‌شود این است که با حضور بازیکنانی مثل هری کین، جیمی واردی، وین رونی، دنیل استوریج و مارکوس راشفورد، انگلیس چگونه تناسب خود را در یورو حفظ خواهد کرد. مسلما تیم فعلی از دوره ای که روی هاجسون در سال 2012 به عنوان سرمربی انتخاب شد و وین رونی، کارول، ولبک و دفو را دعوت کرد، قدرتمند تر است. در آن دوره، رونی برای دو بازی از همراهی تیم محروم بود. کارول و ولبک هر کدام یک گل به ثمر رسانده بودند و دفو در 20 بازی ملی پیش از آن بازی نکرده بود. تیم هاجسون همانطور که انتظار می‌رفت از رقابت‌ها حذف شد و ضعف خط حمله به وضوح در آن مشهود بود.

 

 

1116431

 


چهار سال بعد، هاجسون ماجراجویانه ترین لیست ممکن را انتخاب کرد، شاید پس از کوین کیگان که در سال 2000، آلن شیرر، مایکل اوون، رابی فاولر، امیل هسکی و کوین فیلیپس را دعوت کرده بود، لیست فعلی پر ریسک ترین لیست باشد. هر چند که انگلیس تحت هدایت کیگان در سال 2000 در مرحله گروهی حذف شد.
کین و واردی این فصل به اندازه مجموع گل‌های منچستریونایتد گلزنی کرده اند.  پس از جام جهانی، رونی 12 گل در 15 بازی برای انگلیس به ثمر رسانده است. مارکوس راشفورد، استعداد استثنایی یونایتد نیز که تا به حال نشان داده چه توانایی‌هایی دارد، تنها 2 دقیقه پس از ورودش به زمین در اولین بازی ملی اش گلزنی کرد. مصدومیت استوریج ممکن است کمی در روندش خلل ایجاد کند ولی هاجسون او را به عنوان بهترین تمام کننده اش می‌شناسد و به نظر اعتقاد زیادی به مهاجم لیورپول دارد. استوریج از ماه مارس 8 گل به ثمر رسانده و از بین بازیکنان دعوت شده فقط هری کین آمار بهتری دارد.


مشکل اصلی ترکیب که آن را کمی غیرمعمول و غیرمتوازن نشان می‌دهد، خط دفاعش است که هاجسون تنها 3 مدافع میانی برای آن در نظر گرفته است و او در نظر دارد در صورت لزوم،‌ اریک دایر را از خط میانی به خط دفاعی منتقل کند. در صورتی که قمار هاجسون خوب پیش نرود، مسلما او به خاطر ترکیب نامتوازنش به شدت مورد انتقاد قرار خواهد کرد زیرا تنها 8 بازیکن از 20 بازیکن (بدون احتساب دروازه بان‌ها) دفاعی هستند.
از سوی دیگر، به نظر ناعادلانه است که هاجسون که پیشتر به محافظه کاری بیش از حد متهم می‌شد، حال با انتخاب این ترکیب جسورانه باز هم مورد انتقاد قرار بگیرد. این ترکیب هجومی انگلیس می‌تواند هر حریفی را به لرزه در بیاورد و همچنین می‌تواند بسیار شکننده باشد. شاید بهترین راه برای درک بهتر این سیستم، مقایسه آن با ترکیب تیم ملی آلمان، قهرمان جهان باشد. یواخیم لوو، ماریو گومز، گوتزه و سانه را به عنوان مهاجم به یورو دعوت کرده که در واقع تنها گومز مهاجم کلاسیک است و گوتزه و سانه هر دو هافبک هجومی هستند و سانه تنها 2 بازی ملی انجام داده است.

 

1116419

 


این به نظر الگویی است که بیشتر تیم‌های قدرتمند از آن تبعیت کرده اند. جدا از ژیرو، تنها مهاجم تخصصی فرانسه، ژینیاک خواهد بود که فصل گذشته را در لیگ مکزیک سپری کرده است. گرازیانو پله مهاجم شایسته ای برای ساوتهمپتون بوده ولی بعید به نظر می‌رسد که مهاجم ایتالیا در یورو 2016 باشد و اسپانیا، مدافع عنوان قهرمانی نیز تقریبا چنین وضعیتی دارد. مهاجمین آنها آلوارو موراتا، نولیتو و آدوریز هستند که آدوریز 35 ساله، شاید اگر این فصل 36 گل برای بیلبائو به ثمر نمی‌رساند، با همان یک بازی ملی فوتبالش پایان می‌یافت.


دیدار دوستانه مقابل پرتغال در روز پنجشنبه، شاید فرصت خوبی برای هاجسون باشدتا از مثلث رونی، کین و واردی در آن واحد استفاده کند. کین و واردی قبلا نشان داده اند که در کنار هم می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند و رونی هم ثابت کرده در پست شماره 10 درخشان است. با این حال، این پستی است که دله آلی هم می‌تواند برای انگلیس در آن موثر ظاهر شود.با این حال با قطعیت نمی‌توان در این رابطه نظری داد.
تمام آنچه می‌تواند با قطعیت درموردش صحبت کرد این است که هاجسون هیچگاه مهاجمینی به این جذابیت نداشته است.او اخیرا اعلام کرده که متهم شدنش به محافظه کاری ناعادلانه بوده و دعوت از این تعداد مهاجم برای یورو 2016، پیام واضحی به همگان است که او دوست دارد ریسک کند و تیمی جذاب و هجومی را به رقابت‌ها بفرستد.

 

 

1116385

 


هاجسون با 5 مهاجم به رقابت‌ها خواهد رفت و روی خط دفاعش قمار می‌کند و آینده اش کاملا به نتایج حاصل بستگی دارد. در هر صورت هیچکس نمی‌تواند او را به دفاعی بودن و محافظه کاری متهم کند.

 

دنیل تیلور - گاردین

ترجمه: روزبه مهری

دیدگاه‌ها