کد خبر : 1330824 | 15 خرداد 1395 ساعت 00:57 | 12K بازدید | 0 دیدگاه

بواتنگ: درمقابل نژادپرستی صبورم

ستاره بایرن خواهان تجدید نظر در برخی مفاهیم دوپهلوی آلمانی است که می‌توان از آنها نژادپرستی و تبعیض علیه سیاه‌پوستان را برداشت کرد.

بواتنگ: درمقابل نژادپرستی صبورم

به گزارش "ورزش سه"، جروم بواتنگ معتقد است تجدیدنظر درمورد برخی مفاهیم نمادین رواج یافته در زبان آلمانی که در عمق خود به پیش‌داوری درمورد سیاه‌پوستان می‌پردازد ضروری است.

مدافع ملی‌پوش بایرن که در پی اظهارات اخیر قائم مقام حزب AfD (الترناتیو برای آلمان) درگیر مسائل حاشیه‌ای شده است، به رسانه‌های آلمان گفت:" اگر از همین لحظه فعلی هم بتوان این اصلاحات را حذف کرد تا بدینوسیله هیچ جوانی دیگر احساس بدی پیدا نکند، چرا که نه؟ بالاخره موضوع بر سر احترام به کلیه انسان‌هاست."

 

 

1113081

 

او در ادامه با تاکید بر صبوری‌اش در صورت مواجهه با حملات نژادپرستانه، افزود:" دنی الوس روز که به سمتش موز پرتاب کردند اما او موز را برداشت و پوست گرفت و خورد، الگو پیشروی ما شد."


الکساندر گاولاند روز گذشته به "فرانکفورتر الگماینه" گفته بود:" مردم ما یکی مثل بواتنگ را به عنوان بازیکن فوتبال قبول می‌کنند، اما دوست ندارند چنین کسی را در همسایگی خود داشته باشند." این اظهارات موجی از همبستگی هواداران و حتی دست اندرکاران فوتبال آلمان با این مدافع سیه‌چرده غنایی‌الاصل که از سال 2009 برای تیم ملی آلمان بازی می‌کند را در پی داشت.


گفتنی است جروم بواتنگ که از پدری غنایی و مادری آلمانی در شهر برلین متولد شده است، به دلیل هویت غالب آلمانی‌اش پیراهن ملی ژرمن‌ها را بر تن می‌کند.

دیدگاه‌ها