کد خبر : 1331029 | 16 خرداد 1395 ساعت 00:16 | 27.7K بازدید | 0 دیدگاه

امیدواریم یک آسیایی دیگر به المپیک صعود کند

داورزنی: تنها کار نکرده‌ام المپیکی شدن بود

رییس فدراسیون والیبال گفت: از مجموع 10 هدفی که مدنظر داشتیم تنها صعود به المپیک را انجام نداده بودیم که خوشبختانه به این هدف هم رسیدیم.

داورزنی: تنها کار نکرده‌ام المپیکی شدن بود

به گزارش "ورزش سه" از ایسنا، محمدرضا داورزنی در خصوص صعود تیم ملی ایران به بازی‌های المپیک 2016 گفت: فشار زیادی روی بازیم.نان ایران بود و در این چند روز نگرانی زیادی بین ما وجود داشت.بچه‌ها امتیاز به امتیاز با حریفان مبارزه کردندو این موضوع را در بازی با چین دیدیم. در برابر لهستان هم که همه دیدند چقدر بازی خوب و فنی را انجام دادند و تمام تلاش خود را انجام دادند تا صعودشان را 100درصد قطعی کنند. با کسب سهمیه المپیک بار سنگینی از دوش بازیکنان برداشته شد.

داورزنی ادامه داد: امشب بعد از مدت‌ها بازیکنان ایران از عمق وجود می‌خندیدند و از اینکه دل مردم را شاد کردند و به قول خودشان وفا کردند بسیار خوشحال هستند.این بازیکنان بعد از سال‌ها رویایی حضور در المپیک را محقق کردند.

رییس فدراسیون والیبال با بیان اینکه تنها چیزی که اهمیت دارد شادی مردم ایران است اظهار کرد: بچه ها علی رغم اینکه خسته اند و در این مدت فشار زیادی را متحمل شدند اما از اینکه دل 80 میلیون ایرانی را شاد کردند خوشحال‌اند.بعد از این صعود تیم مقامات زیادی پیام دادند و حتی مردم در تمام نقاط جهان ما را مورد لطف قرار دادند.این افتخار بزرگی‌ست که والیبال ایران می‌تواند در المپیک حاضر باشد. امیدوارم بتوانیم فرانسه را هم شکست بدهیم

او ادامه داد: از 10 هدفی که ماداشتیم تنها صعود به المپیک باقی مانده بود و تنها کاری که انجام نداده بودیم حضور در المپیک بود که این موضوع هم محقق شد. من این پیروزی را به به مردم تبریک می‌گویم.

داورزنی درباره بازی تیم ملی برابر ونزوئلا گفت:هر اتفاقی که در بازی برابر ونزوئلا رخ بدهد تیم ملی ایران جزو سه تیم برتر این رقابت‌هاست. نتیجه بازی برابر ونزوئلا برای ما اهمیت ندارد و بازی‌های روز آخر برای کاناداٰ‌ٰ، چین و استرالیا اهمیت دارد و برای آن‌ها بازی مرگ و زندگی‌ست و برای سهمیه می‌جنگند. ما آرزو دارم که یک تیم آسیایی سهمیه بعدی را بگیرد چرا که حضور دو تیم از آسیا در المپیک برای ما خیلی خوب است. بازی روز پایانی برای ایران تشریفاتی‌ست. با وجود اینکه هفته آینده لیگ جهانی آغاز می‌شود تلاش می‌کنیم فشار زیادی به بازیکنان نیاید.

او در ادامه افزود: ما تلاش می‌کنیم با توجه به اینکه نتیجه بازی برای ما مهم نیست بازیکنان خیلی زیر فشار نباشند.کادر فنی هم نمی‌خواهدبازیکنان تحت فشار باشند. در این مدت بازیکنان با قرص خواب و شرایطی که کادر پزشکی تعیین می‌کرد استراحت می‌کردند. به همین دلیل به احتمال زیاد کادرفنی می‌خواهد بازیکنان خود استراحت بدهد.

رییس فدراسیون والیبال درباره برنامه های تیم ملی قبل از ریو گفت:لیگ جهانی برای ما مسابقه‌هایی برای آمادگی جهت حضور در المپیک ریو است. اگر توانستیم در بین 5 تیم برتر قرار بگیریم که خیلی خوب است. و هفته آینده هم برای حضور در لیگ جهانی به ریو می‌رویم. ما در نظر داریم یک هفته قبل از بازی های المپیک ریو هم به این کشور برویم تا بازیکنان به شرایط این کشور عادت کنند.

او درباره اینکه در لیگ جهانی از بازیکنان اصلی استفاده می‌شود یا خیر گفت: تلاش می کنیم از بازیکنانی که در تهران بودند و کمتر زیر فشار بودند بیشتر استفاده کنیم. بازیکنان در اینمدت فشار زیادی را تحمل کردند.بازیکنان در روزهای گذشته با سرم و با تعصب خودشان به میدان می‌رفتند ولی در لیگ جهانی تلاش می‌کنیم در لیگ چهانی از 25 بازیکنی که اعلام کرده بودیم استفاده کنیم. باید فرصت را به بازیکنان دیگر هم بدهیم. می‌خواهیم با قدرت در المپیک شرکت کنیم و به احتمال زیاد از بازیکنانی که در تهران هستند استفاده میکنیم.

دیدگاه‌ها