کد خبر : 1331625 | 18 خرداد 1395 ساعت 11:17 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

شرایط نا امید کننده در لیگ یک

فقط 7 تیم تعیین تکلیف کرده‌اند!

در حالی که لیگ یک هم بلافاصله بعد از بازی های لیگ برتر یعنی از 18 مراد شروع می شود هم اکنون خیلی از تیم های حاضر در این مسابقات وضعیت نامشخصی دارند! از بین 18 تیم تنها 7 تیم کادر فنی خود را معرفی کرده اند که بعید نیست از بین این هفت تیم یکی دو تیم استراتژی خود را پیش از شروع فصل تغییر دهند و به همین بهانه مربی جدیدی را بخدمت بگیرند.

به گزارش "ورزش سه"، از آنجایی که فصل جدید رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور از 18 مرداد آغاز می شود و تیم ها در صورت داشتن شرایط نرمال باید حداقل 6 هفته تمرین کنند از اواخر خرداد ماه باید شاهد شروع تمرینات تیم های دسته اولی باشیم.


شروع تمرینات باید با حضور همه بازیکنان همراه باشد و طبیعتا در چنین شرایط تیم ها باید هفته ها قبل سرمربی خود را معرفی کرده و در فاصله تا شروع تمرینات بازیکنان مورد دلخواه سرمربی را جلب کنند اما اکنون شاهد هستیم تنها برخی از تیم ها استراتژی فصل آینده خود را مشخص کرده و در حال اجرای برنامه های سرمربی هستند.


این در حالی است که سخت گیری ها نسبت به اجرای اصول و قواعد فوتبال در لیگ یک باید به مراتب سخت باشد چون لیگ یک جولانگاه بازیکنان جوان و به نوعی زیر بنای لیگ برنر است در حالی آنچه امروز به چشم می آید بلاتکلیفی بیشتر تیم های دسته اولی است و بی شک به همین خاطر در دروان بدنسازی به اندازه کافی تمرین نمی کنند و تیمی که به اندازه و اصولی تمرین نکند نخواهد توانست فوتبال خوبی را به نمایش بگذارد.


بی دلیل نیست که سطح کیفی بازی های لیگ یک پائین است و تماشاگران استقبال زیادی برای حضور در استادیوم ها از خود نشان نمی دهند. باید به این نکته  هم اشاره کرد که برخی از تیم های دسته اولی منابع مالی مشخصی ندارند و تعدادی از آنها در فاصله یکی دو هفته مانده به شروع بازی ها دوباره و با کمک های استانی تصمیم به حضور در بازی ها می گیرند و طبیعتا هفته های آغازین برای آنها هفته های آماده سازی دارد.


گفتنی است تعداد تیم های دسته اولی به نسبت فصل گذشته دو تیم کاهش پیدا کرده که در مواجه با سقوط 5 تیم از دسته اول به لیگ 2 سه تیم از لیگ 2 به لیگ یک صعود کردند. تیم های اکسین البرز، سپیدرود رشت و پارس جنوبی جم. در پایان بازی های این فصل سه تیم از انتهای جدول به لیگ 2 سقوط می کنند و تیم های اول و دوم هم راهی لیگ برتر می شوند. البته کمیته مسابقات در تلاش است اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ برتر را مجاب به اجرای مصوبه ای کند که دست کم تیم سوم در بازی پلی آف با تیم چهاردهم لیگ برتر شرکت کند که در این صورت سهمیه صعود به 2.5 تیم افزایش پیدا می کند. البته این تلاش ها تا به امروز نتیجه ای به دنبال نداشته است.


لازم به اشاره است تیم دسته دومی بادران  تهران با خرید امتیاز پارسه تهران در بازی های این فصل شرکت خواهد کرد.

 

1117862

دیدگاه‌ها