کد خبر : 1331658 | 18 خرداد 1395 ساعت 12:47 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

رئیس فدراسیون جهانی اسکی:

ایران ظرفیت بالایی برای پیشرفت در اسکی دارد

نمایندگان فدراسیون اسکی ایران با رئیس فدراسیون جهانی دیدار کردند.

 ایران ظرفیت بالایی برای پیشرفت در اسکی دارد

به گزارش "ورزش سه" به نقل از روابط عمومی فدراسیون اسکی، جیان فرانکو کاسپر رئیس فدراسیون جهانی اسکی در دیدار با مسئولان فدراسیون اسکی ایران به حرکت رو به جلوی ایران در ورزش اسکی اشاره کرد و گفت: خوشحالم که اسکی ایران در طول 3 دهه اخیر حرکتی رو به جلو داشته و امیدوارم این حرکت تداوم داشته باشد و سرعتش بیشتر شود.

در این دیدار که در حاشیه کنگره جهانی اسکی در مکزیک صورت گرفت، کاسپر اظهار کرد: فدراسیون جهانی اسکی تلاش می‌کند به کشورهای در حال توسعه در رشته اسکی کمک کند تا با سرعت بیشتری مسیر پیشرفت خود را طی کنند. ایران نیز با داشتن ظرفیت‌های بسیار خوب می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور به یکی از کشورهای مطرح دنیا در رشته اسکی تبدیل شود.

کاسپر با بیان اینکه ایران دارای پیست‌های بسیار خوبی برای اسکی است، گفت: شرایط طبیعی پیست‌های اسکی بسیار خوب و مناسب است و این شرایط به خصوص در اسکی روی چمن بیشتر مشاهده می‌شود. ایران یکی از قطب‌ها اسکی روی چمن جهان است که علاوه بر کسب عناوین مختلف در ایران رشته، یکی از بهترین میزبانان رقابت‌های بین‌المللی در اسکی روی چمن محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون جهانی اسکی خاطر نشان کرد: برای پیشرفت هرچه بیشتر در اسکی باید بر روی استعدادیابی و توجه به رده‌های سنی پایه برنامه ویژه‌ای داشته باشید و به نظرم با توجه به سرمایه‌های بسیار خوبی که ایران در اسکی دارد در آینده می‌توانید به عنوان یکی از کشورهای مطرح دنیا در رشته اسکی شناخته شوید.

او همچنین به در پیش بودن رقابت‌های قهرمانی جهان در رشته‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امسال رقابت‌های قهرمانی جهان در رشته‌های اسکی آلپاین، صحرانوردی و اسنوبرد برگزار می‌شود و ما منتظر حضور نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستیم. حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان یک فرصت ویژه برای هر اسکی‌بازی به شمار می‌رود و امیدوارم نمایندگان ایران بتوانند در این رقابت‌های عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشند.

کاسپر همچنین به برخی مشکلات اسکی ایران در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: در طول سال گذشته خبرهای زیادی از اسکی ایران شنیدم و حالا خوشحالم آن اتفاقات را پشت سر گذاشتید به شرایط عادی بازگشتید. امیدوارم در دوره جدید فدراسیون برنامه‌های خود را به بهترین شکل پیش ببرید.

رئیس فدراسیون جهانی در بخش دیگری از این دیدار نسبت به حضور ایران در بازی‌های المپیک زمستانی 2018 ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم بازهم ایران را در بازی‌های المپیک زمستانی ببینم. این حضور می‌تواند کمک زیادی به اسکی ایران کند و باید حضور در بازی‌های المپیک را تداوم داشته باشد.

در پایان این دیدار هدیه‌ای به رسم یابود از سوی مسئولان فدراسیون اسکی به رئیس فدراسیون جهانی اسکی اهدا و از او برای سفر به ایران دعوت شد.

در این دیدار احمد سعادت مند سرپرست فدراسیون اسکی، بهرام ساوه شمشکی نماینده فدراسیون جهانی در ایران و عیسی ساوه شمشکی نایب رئیس کنفدراسیون اسکی آسیا حضور داشتند.

دیدگاه‌ها