کد خبر : 1331678 | 18 خرداد 1395 ساعت 13:32 | 26.2K بازدید | 0 دیدگاه

ایران – قرقیزستان؛ پروازبا قرقی‌ها بر فراز آزادی

در دومین بازی دوستانه ایران در روزهای فیفا شاگردان جوان و باانگیزه کارلوس کی روش میزبان تیمی ناشناخته از آسیای میانه خواهد بود.

ایران – قرقیزستان؛ پروازبا قرقی‌ها بر فراز آزادی

به گزارش "ورزش سه"، دومین حریف تدارکاتی تیم ملی در فیفادی های خردادماه تیمی است ناشناخته از آسیای میانه که قطعا با توجه به جایگاهش در رنکینگ فیفا نمی تواند حریف چندان خوبی قلمداد شود. ایران چند شب قبل در اسکوپیه موفق شد با ارائه یک بازی دیدنی و برتر مقدونیه را با نتیجه 3-1 از پیش رو بردارد تا با انگیزه بالا خودش را برای حضور در مقدماتی جام جهانی آماده کند. جدالی که می توانست با اختلاف گل بیشتری هم به پایان برسد اگر مهاجمان ایران در نیمه دوم از روی شکم سیری به توپ ضربه نمی زدند.


 نکته مثبت تیم فعلی ایران پایین آمدن میانگین سنی است جایی که کی روش با تیمی زیر 25 سال در اسکوپیه توانست فوتبالی زیبا و تهاجمی را به نمایش بگذارد. شاید تنها ضعفی که بتوان از ایران در بازی چند شب قبل گرفت برگردد به ضعف هایش در عمق دفاع که با هماهنگی بیشتر بین زوج منتظری و پورعلی گنجی آن هم قابل حل باشد.


 انتخاب قرقیزستان به عنوان دومین حریف تدارکاتی ایران مسلما نه برای محک خوردن بازیکنان بلکه برای اجرای بهتر تاکتیک های مد نظر کی روش بود چون قرقیزها حریفی نیستند که بتوانند یقه ایران را بگیرند و تنها برای نتیجه ای آبرومندانه گام به تهران گذاشته اند. از همین رو بیشتر به نظر می رسد امشب سرمربی پرتغالی به دنبال آزمون و خطا در ایده های تاکتیکی اش باشد تا برای اولین بازی با قطر کمبودها را برطرف کند.


 قرقیزها که فوتبالی فیزیکی همچون  تیم های آسیای میانه به نمایش می گذارند از قوای جسمانی برتر خود نهایت بهره را می برند و امشب هم روی سیزده بازیکن لژیونر خود حساب بازکردند تا مقابل ایران خودی نشان بدهند.بازیکنانی که نه در تیم های مطرح بلکه در تیم های خارج از این کشور بازی می کنند و مسلما از تجربه خوبی برای رویارویی با حریفی مثل ایران برخودار هستند.


آن چه عیان است این که در بازی امشب ملی پوشان می توانند با یک برد شیرین و پرگل جایگاه خود در رنکینگ فیفا را تثبیت کرده و در آخرین بازی تدارکاتی تا قبل از مصاف با قطر در شهریورماه ضعف های خود را بهتر بشناسند.


بازی دوستانه در راه آماده سازی مقدماتی جام جهانی 2018 ، سه شنبه 18 خرداد 95 ، ساعت 21:00، ورزشگاه آزادی تهران

دیدگاه‌ها