کد خبر : 1331729 | 18 خرداد 1395 ساعت 16:20 | 153.8K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش ویژه ورزش سه درباره مهره های کلیدی تیم لوزانو

چه کسی والیبال ایران را به ریو رساند؟

از 14 بازیکنی که لوزانو با خود به توکیو برد 10 بازیکن حضور مستمر در زمین داشتند که یک کار گروهی ایران را به ریو رساند.

چه کسی والیبال ایران را به ریو رساند؟

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران در مسابقاتی به حساسی انتخابی المپیک اولین تجربه خود با لوزانو و سیستم جدید او تجربه می کرد که این مساله نگرانی هایی را به می توانست به وجود بیاورد تا شاید تیم نتواند بهترین نمایش خود را ارائه دهد اما یک کار گروهی و مثبت از تک تک بازیکنان داخل میدان بالاخره طلسم المپیک را شکست و ایران راهی ریو شد.


تک به تک با بازیکنان:


سعید معروف؛ رهبر واقعی

 

1115043


نقطه مشترک تمام مربیانی که با سعید معروف کار کرده اند این است که او ضمن انجام وظیفه خود به عنوان یک پاسور در زمین، اعتماد به نفسی در بازیکنان کناری خود ایجاد می کند که این نوع رهبری او تمایز معروف با سایر کاپیتان ها محسوب می شود. اوج فشاری که روی یک تیم و بازیکنان می تواند قرار بگیرد روی دوش والیبالیست ها در توکیو بود و اینجا نقش یک رهبر در تیم بیشتر از همیشه می توانست موثر باشد که سعید کار خود را به نحو احسن انجام داد. او در کنار وظیفه کاپیتانی خود عنوان بهترین پاسور مسابقات را هم به خود اختصاص داد تا استرس مانع المپیکی شدن ایران نشود.


سید؛ مطمئن مثل همیشه

 

1116845


سید محمد موسوی یکی از کم نوسان ترین والیبالیست های ایران در سال های اخیر بوده است که همیشه می شد روی او حساب ویژه باز کرد. آخرین حضور بین المللی او در جام جهانی ژاپن بود که توانست کاپ بهترین دفاع مسابقات را به خودش اختصاص دهد و این بار درخشش او در توکیو کمک زیادی کرد تا تیم راهی المپیک شود. سید 24 امتیاز از دفاع مستقیم برای تیم ملی کسب کرد که در کنار سرویس و اسپک هایش در مجموع 64 امتیاز را برای ایران به دست آورد که این برای یک دفاع وسط یعنی نمره قبولی، یعنی بهترین بازیکن تورنمنت.


میلاد عبادی پور؛ مثبت و موثر

 

1035862


شاید بعد از حضور فرهاد نظری افشار در تیم ملی، والیبال دریافت کننده ای کامل در ترکیب خود ندیده است تا هم در سرویس، هم در دریافت و هم در حمله شش دانگ باشد اما میلاد عبادی پور این خلا را پر کرد. او در توکیو فوق العاده مثب و با ثبات ظاهر شد و توانست با رساندن مطمئن توپ روی سر پاسور و اسپک هایی کم نقص چرخه هماهنگی تیم را به خوبی بچرخاند. میلاد 96 امتیاز برای ایران در این تورنمت کسب کرد و در کنار آن یکی از بهترین نمایش های ایران در دریافت را به نمایش گذاشت تا با ساعد مسلط خود سعید معروف را برای تقسیم پاس راحت تر از همیشه بگذارد.


شهرام محمودی؛ حضور به موقع

 

1104143


مصدومیت امیر غفور در کوران مسابقات نگرانی بزرگی را به وجود آورد چرا که او نقش بسیار موثری در تیم ملی داشت و بسیار آماده نشان می داد. از طرف دیگر شهرام محمودی هم قبل از اعزام تیم به توکیو مدت ها به دلیل مصدومیت تمرین نمی کرد و این نگرانی وجود داشت تیم در حمله مشکلاتی داشته باشد اما با وجود کمر دردی که شهرام با آن دست و پنجه نرم می کرد توانست عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در این مسابقات را به خودش اختصاص دهد. او با 96 امتیازی که به دست آورد جزو موثرترین مهره های تیم لوزانو محسوب می شد و در همان بازی تمام نگرانی ها از بابت غیبت یک پشت خط زن آماده را از بین برد.


عادل غلامی؛ قابل اعتماد

 

1117293


تورنمنت انتخابی المپیک برای والیبال حساس تر از همیشه دنبال می شد و همین مساله کار را برای بازیکنان و کادر فنی سخت کرده بود چرا که طبیعتا کارایی بازیکنان نسبت به گذشته به دلیل حساسیت غیر طبیعی مسابقات کاهش پیدا می کند اما در این بین عادل غلامی همان بازیکنی بود که در سخت ترین شرایط و حساس ترین امتیازات توپ را بدون هیچ استرسی تبدیل به امتیاز می کرد. او اعتماد معروف را به دست آورده بود و اکثر دریافت هایی که خوب به پاسور می رسید متعلق به عادل بود و او مطمئن ترین گزینه تیم برای تبدیل اسپک های حساس به امتیاز محسوب می شد. او در کنار این ویژگی خود 10 دفاع به موقع در 7 بازی ایران داشت که در مجموع توانست نمره قبولی را از کادر فنی بگیرد.


فرهاد قائمی؛ در خدمت تیم

 

1040873

 

یکی از زیباترین صحنه های مسابقات انتخابی المپیک در بازی ایران مقابل لهستان اتفاق افتاد جایی که فرهاد قائمی با پاشنه پای خود توپ مرده ای را تبدیل به فرصتی دوباره برای حمله کرد تا بارها کارگردان تلوزیونی آن را به تصویر بکشد. قائمی یکی از پر تلاش ترین بازیکنان تیم است که مسولیت هایی که به او محول می شود را مو به مو انجام می دهد. او در دریافت اول تیم را بیمه کرده است و در توپگیری نترس ظاهر می شد و در حمله تا جایی که از او انتظار می رفت موفق بود. اما نقطه قوت فرهاد سرویس هایی است که با تمرکز بالا در امتیازات حساس به زمین حریف می فرستاد که در تمام بازی ها یاور ایران بود. او در توکیو بهتر از همیشه دریافت کرد و سرویس زد تا اعتماد لوزانو را بیشتر از قبل به دست بیاورد.


مهدی مرندی؛ بهتر از همیشه

 

1116234


وقتی ایران دو بر صفر از کانادا در بازی دوم عقب افتاد تیم تا مرز شکست هم پیش رفت اما تغییری در تیم که کمتر به چشم آمد روند بازی را به کلی تغییر داد و آن جایگزینی مهدی مرندی به جای فرهاد ظریف بود. در روزی که لیبرو با تجربه و کهنه کار ایران مثل همیشه سرحال نبود مرندی جایگزین او شد تا با توپگیری و دریافت های به موقع خودش نتیجه را برای ایران عوض کند. این برای دومین بار است که مرندی جایگزین ظریف می شود. دفعه گذشته لیگ جهانی 2015 بود که ظریف از طرف کواچ کنار گذاشته شد و مرندی جای او را در زمین گرفت و بسیار موثر ظاهر شد و این بار هم حضور او برای ایران مثبت بود.


مجتبی میرزاجانپور؛ اعتماد به نفس با او

 

1115050


در بازی هایی که هیجان و استرس کارایی تیم را کمتر از گذشته می کند بازیکنانی که با روحیه بالا و تشویق در زمین توپ می زنند نقش خیلی مهمی در اعتماد به نفس تیمی دارند. میرزاجانپور بعد از هر امتیازی که کسب می کرد با خوشحالی های منحصر به فرد خود شرایط روحی تیم را بالا می برد و از طرف دیگر تماشا این نوع خوشحالی ها برای بازیکنان حریف کار راحتی نبود. در روزهایی که ایران در پست پشت خط زن با کمبود بازیکن رو به رو بود مجتبی از پست خود نقل مکان کرد تا در منطقه دو اسپک بزند که در این پست هم نمایش خوبی داشت. شادی های او به سبک مازندرانی بعد از هر بازی هم سوژه کارگردان ژاپنی بود که به قول بازیکنان تیم او بمب روحیه است.


مهدی مهدوی؛ مثبت در غیاب معروف

 

1117438


دو تعویضه های لوزانو حضور مهدوی در زمین را همراه داشت که او هر وقت به میدان پا می گذاشت شرایط به نفع ایران تغییر می کرد. او در کنار تقسیم پاس که به خوبی انجام می داد در سرویس، دفاع و توپگیری بهتر از همیشه ظاهر می شد و به همین دلیل هرگاه بازی گره می خورد لوزانو او را به زمین می فرستاد تا تیم از بن بست رهایی پیدا کند. مهدوی که گفته بود بعد از المپیک از تیم ملی خداحافظی خواهد کرد تمام تلاش خود را در زمین خرج می کرد تا تیم المپیکی شود و همین هم شد. زوج او و سعید معروف حالا مورد پسند تمام مربیانی هستند که به ایران آمده اند و لوزانو هم به نظر می رسد از این انتخاب خود راضی باشد.

 

فرها ظریف؛ نقش پر رنگ تجربه

 

1116401


لیبرو محبوب ولاسکو که بهترین دوران بازیگری خود را زمان سرمربیگری او به نمایش گذاشت با حضور کواچ مدت نه چندان زیادی را از تیم ملی به دور بود تا اینکه لوزانو یک بار دیگر او را به ترکیب اصلی بازگرداند. ظریف در اکثر بازی ها به صورت ثابت در ترکیب حضور داشت و حالا والیبال ایران از حضور او و ظریف به ترکیب تازه ای رسیده است و این دو مکمل بسیار خوبی برای هم شده اند. در بازی های حساس و امتیازی که ایران نیاز به توپگیری یا شروع مجدد بازی داشت نقش ظریف بیشتر از همیشه پر رنگ می شد و با تجربه و البته جسارت خود توپ های مرده زیادی را تبدیل یک بار دیگر به جریان بازی انداخت. او مثل سایر تورنمنت ها در این مسابقات هم بارها با برای دریافت توپ به تابلوهای تبلیغاتی اصابت کرد تا حضور پر رنگی در بازگشت مجدد خود داشته باشد.

سایر بازیکنان هم جسته و گریخته در زمین حاضر می شدند که بازیکنانی مثل غفور، تشکری و شریفات هرگاه نیاز به حضورشان در میدان شد، موثر و مثبت ظاهر می شدند.

دیدگاه‌ها