کد خبر : 1331735 | 18 خرداد 1395 ساعت 16:28 | 60.3K بازدید | 0 دیدگاه

بهروان: قرارداد اسپانسر سازمان لیگ را تمدید نکردیم

نامه کسر امتیاز پرسپولیس به ما ابلاغ نشده

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ اعلام کرد که هیچ نامه‌ای مبنی بر کسر 6 امتیاز از پرسپولیس به سازمان لیگ ارسال نشده است.

نامه کسر امتیاز پرسپولیس به ما ابلاغ نشده

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، غلامرضا بهروان در مورد جلسه امروز (سه‌شنبه) هیئت رئیسه سازمان لیگ گفت: جلسه امروز پیرو جلسات قبلی‌مان بود. در این جلسات تصمیماتی در مورد نقل‌وانتقالات می‌گیریم، چرا که باید خودمان را با قوانین فیفا تطبیق دهیم. البته تغییر قوانین با در نظر گرفتن قوانین کشورمان خودمان خواهد بود که کم‌کم این آیین‌نامه در حال نهایی شدن است و آن را به فدراسیون فوتبال خواهیم فرستاد، چون آیین‌نامه‌ها باید به تصویب هیئت رئیسه فدارسیون برسد.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان لیگ روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد، افزود: کلاس قوانین تجاری‌سازی باشگاه‌های جدید و قدیم را داشتیم و درگیر فراهم کردن امکاناتی هستیم که باید برای برگزاری لیگ شانزدهم آماده شود. جلسه‌ای هم با مدیران باشگاه‌ها داشتیم و باید اینجا از مدیران باشگاه‌های لیگ دسته اولی هم گله‌ای داشته باشم که در این جلسه غایب بودند. سهیل مهدی که مسئول برگزاری کلاس برای مدیران باشگاه‌ها بود، صحبت‌هایی را در خصوص مدیریت باشگاه‌ها انجام داد که خیلی‌ها غایب بودند و نکات زیادی را از دست دادند و اکنون نمی‌دانیم باید چه کار کنیم. بخشی از توضیحات در مورد دریافت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در لیگ برتر بود که خیلی از باشگاه‌ها شرایط لازم را دارند، اما برخی هم نیاز به تجاری‌سازی باشگاه‌شان دارند که باید به‌عنوان یک مؤسسه تجاری ثبت شوند. این هم مسئله‌ای است که AFC از ما می‌خواهد.

 

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ با اعلام این خبر که لیگ برتر و لیگ دسته اول فصل آینده هم با توپ‌های آل‌اشپورت برگزار می‌شوند، گفت: قرارداد سال گذشته ما همچنان ادامه دارد و قرار شد توپ‌های جدید آل‌اشپورت به دست‌مان برسد. درباره شروع لیگ برتر هم باید بگویم 6 مردادماه بازی‌ها آغاز می‌شود و 18 مردادماه هم لیگ دسته اول را آغاز خواهیم کرد. فقط یکسری مشکلات برای برگزاری مسابقات وجود دارد که آن هم مشکلات ورزشگاه‌هاست. اگر نور برخی ورزشگاه‌ها درست نشود، نمی‌توانیم در آفتاب سوزان مردادماه بازی‌ها را برگزار کنیم. به‌همین دلیل از مدیران باشگاه‌ها خواهش کردیم نور ورزشگاه‌ها را بهتر کنند و از آنها خواستیم حداقل در استان یا شهرشان ورزشگاهی مانند ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد داشته باشند.

 

بهروان درباره اینکه آیا اخطار کسر شش امتیاز از پرسپولیس در خصوص پرونده آرفی به سازمان لیگ ابلاغ شده است یا نه، گفت: این موضوع به ما ابلاغ نشده است. خود باشگاه باید پاسخگو باشد که چنین ابلاغیه‌ای را دریافت کرده‌اند یا نه، اما آنچه مسلم است مشکل بازیکنان خارجی که به این شکل است، باید در شورای حل اختلاف رسیدگی شود. طبق تصمیم اتخاذ شده، تمام اختلافات اینچنینی باید به شورای حل اختلاف برود، نه کمیته انضباطی، چون کمیته انضباطی به اندازه کافی شلوغ است. مهدی تاج هم مصرانه به دنبال تشکیل این شوراست و دستور داده است زودتر این شورا را تشکیل دهیم و دعاوی حقوقی باشگاه‌ها با بازیکنان در این شورا بررسی شود. عموماً فیفا هم رأی این شورا را می‌پذیرد، چون کاملاً تخصصی به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود. البته تا این لحظه چیزی به ما ابلاغ نشده و اگر هر چیزی ابلاغ شود، ما فقط مجری هستیم و آن را اجرا می‌کنیم.

 

وی در مورد اینکه آیین‌نامه نقل‌وانتقالات تاکنون چه تغییراتی کرده است و آیا تغییری در سهمیه زیر 23 سال هم وجود داشته است یا نه، اظهار داشت: تغییرات جزئی در آیین‌نامه وجود دارد و خیلی به قوانین فیفا نزدیک شدیم. درباره سهمیه زیر 23 سال هم قانون مانند فصل گذشته است، اما بازهم طرح‌هایی آمده که باید آنها را بررسی کنیم. در جلسه‌ای که با کاظمی و اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ برگزار می‌شود، در این خصوص صحبت کنیم. خواستیم برخی اعداد و ارقام را در نقل‌وانتقالات مانند سال گذشته بازهم تغییر دهیم، چون سال گذشته از جوان‌گرایی سود زیادی دیدیم و استعدادهای زیادی معرفی شدند. هفته گذشته هم جلسه آسیب‌شناسی بود که نکاتی در این جلسه اعلام شد و تا روز 25 خردادماه که شروع نقل‌وانتقالات است، به تصویب می‌رسد.

 

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره برگزاری مراسم برترین‌های لیگ پانزدهم و قرعه‌کشی لیگ برتر گفت: برای برگزاری مراسم برترین‌ها نظرات را از مربیان، مدیران، کمیته‌های مختلف، رسانه‌ها و... می‌گیریم که در کنار این نظرات یک هیئت ژوری هم داریم که در مورد آرا تصمیم می‌گیرد. تاریخ قرعه‌کشی هم به‌احتمال زیاد دو سه روز پس از ماه مبارک رمضان خواهد بود که 20 یا 21 تیرماه قرعه‌کشی انجام می‌شود. برای فصل آینده هم در نظر داریم لیگ تا اواخر اردیبشهت‌ماه به پایان برسد و جام حذفی هم زودتر از 10 خردادماه و پیش از فیفادی برگزار شود. فیفادی‌ها و تاریخ AFC را از کی‌روش گرفته‌ایم و حتی برنامه سال آینده را هم تدوین کرده‌ایم که فکر می‌کنم سال به سال شرایط‌مان بهتر شود.

 

بهروان با بیان اینکه نقل‌وانتقالات از 25 خرداد تا 12 هفته ادامه خواهد داشت درباره بحث فسخ قرارداد یک‌طرفه بازیکنان و مربیان در صورت دریافت نکردن 50 درصد مطالبات‌شان تصریح کرد: این موضوع در آیین‌نامه گنجانده شده است و ما هم سعی داریم آیین‌نامه نقل‌وانتقالات مطابق با آنچه باشد که فیفا می‌گوید. به این ترتیب اجرای بندهای قرارداد طبق آن چیزی است که بین بازیکن و باشگاه نوشته شده است و امضا می‌شود. ما دیگر قصد نداریم سقفی در خصوص پرداختی‌ها تعیین کنیم و طبق اصراری که شهبازی و نصیرزاده هم داشتند، قراراداد بین بازیکنان و باشگاه‌ها مهم است. با این حال در آیین‌نامه امسال هم بحث فسخ قرارداد یک‌طرفه در صورت پرداخت نشدن 50 درصد تا نیم‌فصل وجود دارد.

 

«گویا قرارداد سازمان لیگ با اسپانسر تبلیغات محیطی تمدید شده که این کار غیرقانونی نیست. آیا طبق قانون نباید مزایده برگزار شود؟»، وی در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: هیچ قراردادی تمدید نشده و قرارداد جدیدی هم بسته نشده است. ما بازهم بهترین پیشنهاد را بررسی می‌کنیم. ضمن اینکه برگزاری مزایده یکی از راه‌های قانونی است و راه‌های تشریفاتی دیگری هم وجود دارد.

 

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ درباره کم شدن سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: این موضوع بررسی عملکرد چهار ساله کشورهاست که عملکرد تیم ملی و باشگاه‌ها را در نظر می‌گیرند. اخباری هم که منتشر شده، یک بحث کارشناسی بوده که برخی‌ها خودشان حساب کرده‌اند، اما تا این لحظه هیچ نامه‌ای که دلالت کند سهمیه ما کم شده، به دست ما نرسیده است. سهمیه ما در لیگ قهرمانان مانند گذشته است.

 

بهروان در واکنش به این مسئله که تمرین برخی تیم‌های لیگ برتری در ماه مبارک رمضان پشت درهای بسته برگزار می‌شود و آیا این کار برای روزه‌خواری است، اظهار داشت: برخی مسائل و موارد را خود باشگاه‌ها باید رعایت کرده و مسائل شرعی را در نظر بگیرند. ما هم مصوبات و قوانینی داریم که آن را به باشگاه‌ها ارسال کردیم. البته خیلی از بازیکنان هم هستند که با دهان روزه تمرین می‌کنند یا ما خیلی‌ها را می‌شناسیم که فوتبال هم بازی نمی‌کنند و روزه نمی‌گیرند که عذر شرعی دارند.

 

وی درباره اینکه آیا قرار است با کی‌روش جلسه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما برنامه‌ها را از کی‌روش گرفته‌ایم و طبق برنامه‌های تیم ملی برنامه لیگ برتر را انجام خواهیم داد.

 

دیدگاه‌ها