کد خبر : 1332021 | 19 خرداد 1395 ساعت 17:02 | 88.9K بازدید | 0 دیدگاه

هشت بازیکن مازاد استقلال (پرونده)

خداحافظی با سن و سال‌دار های تیم مظلومی

معرفی فهرست مازاد استقلال مهمترین کار علیرضا منصوریان در بدو ورود به استقلال است .

خداحافظی با سن و سال‌دار های  تیم مظلومی

به گزارش "ورزش سه"، سایت رسمی باشگاه استقلال لیست نفرات خروجی خود را بر روی سایت باشگاه قرار داد.


در زیر نگاهی به کارنامه این بازیکنان در طول مدت حضور آن ها در جمع آبی پوشان پایتخت می اندازیم:

 

1-  آرش برهانی: این بازیکن کرمانی 32 ساله با درخشش در تیم پاس به فوتبال ایران معرفی شد و به استقلال تهران پیوست. او در فصل 92-1391 توانست با زدن دو گل به تیم مس رفسنجان رکورد گل زده در تیم استقلال را که با 89 گل در اختیار علی جباری بود بشکند و خود را به عنوان برترین گلزن ادوار استقلال مطرح کند. او هم چنین بعد از رضا عنایتی دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر محسوب می شود. او در طول مدت بازی در استقلال موفق شد که 2 بار لیگ برتر و 2 بار جام حذفی را بالای سر ببرد. نائب قهرمانی فصل قبل برای او با پایان دوران حضورش در جمع آبی پوشان همراه بود. او در آخرین فصل خود 14 بار برای تیمش به میدان رفت و توانست 2 گل به ثمر رساند. بدون شک قهرمانی در جام حذفی می توانست خداحافظی دلنشینی برای او و تیمش رقم بزند. حال باید ببینیم که آرش فوتبال خود را در کدام تیم ادامه خواهد داد.

 

1103822


2-  وحید طالب لو : وحید طالب لو 34 ساله یکی دروزاه بان تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 و جام ملت های 2007 بود که در هر دو تورنمت به عنوان دروازه بان ذخیره همراه کاروان ملی پوشان بود. در دیدار یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا او با نظر امیر قلعه نوعی جانشین حسن رودباریان شد و توانست یکی از ضربات پنالتی را مهار کند اما در نهایت با از دست رفتن پنالتی های ایران فرصت حضور در مرحله نیمه نهایی برای طالب لو و تیم ملی ایران از بین رفت. او در طول زمان بازی خود در استقلال موفق شد دو بار قهرمان لیگ برتر در فصل های  85-1384 و 88-1387 و یکبار قهرمان جام حذفی در فصل 87-1386 شود. اما پس از پیوستن رحمتی به استقلال او دیگر نتوانست جایگاه خود را بدست آورد و در فصل گذشته تنها در 4 بازی فرصت حضور در ترکیب را پیدا کرد. دوران حضور این بازیکن در استقلال با نائب قهرمانی در جام حذفی فصل گذشته پایان یافت. فصل 84-1385را می توان بهترین فصل حضور این بازیکن در استقلال دانست. او در این فصل موفق شد با مهار سه ضربه پنالتی، پنالتی گیرترین دروازه بان لیگ لقب گیرد.

 

1090685

 

3-  محمدرضا خرسند نیا: این بازیکن 28 ساله مشهدی که از عوامل صعود تیم پدیده به مسابقات لیگ برتر بود، سال گذشته با قراردادی 3 ساله به استقلال پیوست. او در فصل گذشته 14 بازی برای استقلال به میدان رفت و توانست یک گل در مقابل راه آهن برای تیمش به ثمر برساند. در نیم فصل نیز زمزمه هایی مبنی بر جدایی او و پیوستش به باشگاه هایی مثل خونه به خونه به گوش می رسید که با مخالفت مظلومی سرمربی وقت استقلال تهران در این تیم ماندنی شد. باید دیدی مقصد بعدی این بازیکن مشهدی کدام تیم خواهد بود.

 

 

1097259

 

4-  حنیف عمران زاده: بازیکن 31 ساله مازندرانی استقلال تهران در نیم فصل 89- 1388 از تیم پاس همدان به جمع آبی پوشان اضافه شد. حنیف در طول این سال ها 144 بازی برای استقلال انجام داد و موفق شد 17 گل وارد دروازه حریفان کند. نکته جالب در مورد او عدم دریافت حتی یک کارت قرمز در 144 بازی خود برای  این تیم بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2013 که استقلال به همراه قلعه نوعی تا مرحله نیمه نهایی مسابقات پیش رفت، او را در تیم رویایی سال قرار داد.افتخارات حنیف در تیم استقلال یک قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی می باشد. قهرمانی استقلال در جام حذفی می توانست خداحافظی بهتری برای او در تیم محبوبش را رقم بزند.

 

 

1116061

 

5-  میلاد فخرالدینی: این بازیکن 26 ساله با قراردادی دو ساله از تیم تراکتور سازی به استقلال پیوست و موفق شد 48 بازی برای این تیم انجام دهد و در هر فصل نیز یک گل برای تیمش به ثمر رساند. او در طول دوران حضور خود نتوانست به افتخار در خور توجهی دست یابد و با نائب قهرمانی در جام حذفی فصل 95- 1394 کار خود را در این تیم پایان داد.

 

1040781

 

6-  مهدی مومنی : این بازیکن 30 ساله  که در نیم فصل از تیم نفت تهران به استقلال پیوست تا مشکلات گلزنی این تیم در خط حمله را رفع کند نتوانست کاری از پیش ببرد. او در 224 دقیقه ای که فرصت حضور در میدان را پیدا کرد نتوانست کاری از پیش برده و در نهایت با کسب نائب قهرمانی با استقلال وداع کرد.

 

1088333

 

7-   پروپییچ: آقای گل دو فصل پیاپی فوتبال آلبانی که موفق شده بود در 65 بازی 51 گل برای تیم سابق خود در لیگ آلبانی به ثمر برساند در استقلال به ذخیره ای تبدیل شد که بازی دادن یا ندادن به او به دغدغه ای تمام نشدنی برای مربیان استقلال بدل شده بود. به هر حال او نتوانست خود را با فوتبال استقلال وفق دهد و یا اینکه مربیان استقلال نتوانستند جایگاه مناسب او را در ترکیب  تیم پیدا کنند. فصل برای این مهاجم کروات با انجام 8 بازی و زدن 3 گل به پایان رسید. او که با جنجال فراوان در زمان انتقال به استقلال تهران به ترکیب این تیم اضافه شد، نهایتا نتوانست عملکرد درخشان خود در لیگ آلبانی را در ایران تکرار کند و باید دید مقصد بعدی این مهاجم چه تیمی می باشد و آیا این مهاجم 33  ساله در لیگ برتر ایران ماندنی خواهد شد یا خیر ؟

 

1071338


8-  عادل شیحی: بازیکن اهل مراکش که در دوسلدورف آلمان متولد شده است. وی هم چنین سابقه بازی و گلزنی در تیم ملی مراکش را در کارنامه خود دارد. او که با تیم کلن سابقه قهرمانی در رقابت های بوندسلیگا 2 را دارد در نیم فصل به ترکیب استقلال اضافه شد تا مشکلات آبی ها را در میانه میدان از بین ببرد اما مصدومیت های پی در پی مانع از آن شد تا این بازیکن بتواند توانایی های خود را به اثبات برساند و با حضور علیرضا منصوریان در راس باشگاه او نیز در لیست مازاد استقلال قرار گرفت.

 

1096383

دیدگاه‌ها