کد خبر : 1332022 | 19 خرداد 1395 ساعت 17:07 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

بالارفتن انتظارها از کی روش ؛ صعود می خواهیم و افتخار

در انتظار شکست‌طلسم دور اول با جوان‌ها

تیم ملی ایران موفق شد در دیداری تدارکاتی حریف نه چندان نامدار خود را با 6 گل در ورزشگاه آزادی بدرقه کند.

در انتظار شکست‌طلسم دور اول با جوان‌ها

به گزارش "ورزش سه"، این اتفاق در شرایطی رخ داد که کارلوس کیروش با ترکیبی نه چندان آشنا و با میدان دادن به جوانان تیم توانست شب خوبی را برای فوتبال ملی رقم زند. ضمن اینکه بهنام طیبی که اولین بازی خود را برای تیم ملی انجام داد به همراه سید جلال حسینی با تجربه توانستند روز خوبی را در قلب خط دفاعی پشت سر بگذارند.


ملی پوشان کشورمان بازی را تهاجمی آغاز کردند و توانستند در همان ابتدا و با نفوذ شجاعی به درون محوطه جریمه صاحب ضربه پنالتی شده و خود او توانست اولین گل بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. بازی در ادامه با تصاحب توپ ایران پیگیری میشد که طارمی توانست روی ارسال شجاعی از روی نقطه کرنر گل دوم ایران را ثبت کند تا آمادگی خود را هم به رخ بکشد. چند دقیقه بعد بازیکنان جوان و باانگیزه ایران روی حرکت زیبا و هماهنگ طارمی و ترابی و ضربه نهایی ترابی موفق شدند سومین گل را نیز وارد دروازه تایباش سنگربان قرقیزستان کنند. بعد از گل برای دقایقی ملی پوشان کشورمان عقب کشیدند و توپ و میدان را در اختیار قرقیزستان قرار دادند تا روی ضد حملات به گل های بعدی برسند که البته بی دقتی مهاجمان مانع از فروپاشی دروازه قرقیزستان برای بار چهارم شد و دو تیم با همین نتیجه به رختکن رفتند.


نیمه دوم بازی باز هم تملک بازی در اختیار سفید پوشان ایران بود و عملا تیم قرقیزستان راهی به دفاع ایران پیدا نمی کرد و بچه های تیم ملی نیز سعی در حفظ بازی و گردش توپ داشتند.

 

1118229

 


 نکته جالب نیمه دوم تعویض های کارلوس کیروش بود. او با اضافه کردن اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش در کناره های زمین و فرا خواندن مهاجم آماده این روز های کشورمان به بازی توانست نیمه دوم را بکلی از آن خود و مردانش کند. با تغییراتی که کیروش در تیم خود ایجاد کرد و استفاده از بازیکنان تیم اصلی در دقایق باقی مانده تیم ملی موفق شد تا مانند نیمه اول دیدار 3 گل وارد دروازه حریف خود کند. اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش توانستند با حرکت های خود از کناره ها و ارسال از جناحین موقعیت های خطرناکی را فراهم کنند که دو تای آن ها که روی ارسال های جهانبخش صورت گرفت توسط کریم انصاری فرد و سردار آزمون تبدیل به گل شد. علیرضا جهانبخش روی گل ششم هم تاثیر گذار بود و توانست با پاس توی عمق زیبا آزمون را با دروازه بان قرقیزستان تک به تک کند که ضربه این مهاجم پس از برخورد به تیرک عمودی با تیزهوشی و عکس العمل سریع انصاری فرد به گل ششم ایران در وقت های اضافی تبدیل شد.


نکته ای که در این بازی جلب توجه می کرد استفاده کیروش از بازیکنان تیم دوم در ترکیب اصلی تیم ملی بود. تیم ملی پنج شنبه هفته گذشته موفق شد با سه گل مقدونیه رو در خاک خود شکست دهد و کارلوس کیروش ترجیح داد در این بازی نه چندان دشوار با میدان دادن به بازیکنان جوان و با انگیزه تیم آنها را مورد ارزیابی قرار دهد و هم چنین سرمایه های خود را برای بازی های دشوار پیش رو در مسیر راهیابی به جام جهانی آماده کند. از ترکیب ملی پوشان در مقابل مقدونیه تنها سعید عزت اللهی در یازده نفر ابتدایی دیده میشد و کسب این نتیجه نشان میدهد که حس همدلی و پیروزی در تمامی اعضای تیم ملی وجود دارد و اعتماد به جوانان می تواند نتیجه ای خوب را برای فوتبال ملی رقم زند.


ضمن اینکه بازی فوق العاده بازیکنان جوان و آینده دار تیم ملی و تاثیر مستقیم آن ها روی پنج گل از 6 گل زده این امید را به هواداران فوتبال می دهد که ستاره های جوان خود را در جام جهانی 2018 روسیه ببینند و منتظر افتخار آفرینی آن ها در مسابقات جهانی باشند.

دیدگاه‌ها