کد خبر : 1332150 | 20 خرداد 1395 ساعت 11:58 | 21.3K بازدید | 0 دیدگاه

برنامه آماده سازی اولین حریف ایران در آسیا

خیز بلند قطری‌ها برای دفاع از قهرمانی

رقابت های قهرمانی جوانان آسیا در سال 2017 در حالی به میزبانی بحرین در اواخر مهرماه آغاز می شود که اولین حریف ایران برنامه آماده سازی جالبی برای خود طراحی کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، جوانان ایران که در این رقابت ها با قطر، ژاپن و یمن هم گروه است در اولین بازی باید به مصاف قطری برود که به عنوان مدافع عنوان قهرانی این رقابت ها وارد مسابقات شده و قصد دارد همچنان از عنوان قهرمانی اش دفاع کند.

 


در شرایطی که برنامه های آماده سازی تیم ملی جوانان ایران چند در خور شان یک تیم مدعی قهرمانی نیست امروز روزنامه های قطری برنامه کامل آماده سازی جوانان این کشور را منتشر کردند که طی آن این تیم با تمام تیم های مدعی در این رده سنی در قاره های مختلف مصاف خواهد داشت.

 


بنا به نوشته روزنامه الرایه جوانان قطر بعد از ماه رمضان و تعطیلات عیدفطر راهی اردوی سوئیس می شوند تا یک دیدار تدارکاتی با باشگاه سیون انجام بدهند. بعد از آن این تیم به والنسیا در اسپانیا سفر می کند تا در یک تورنمنت چند جانبه با تیم هایی همچون آرژانتین، مکزیک، کاستاریکا و مراکش روبرو شود. بعد از این تورنمنت هم قطری ها به صورت مجزا به مصاف تیم ملی جوانان مالی و اسپانیا خواهند رفت.

 


شرکت در تورنمنت قهرمانی جوانان خلیج فارس که با حضور 10 تیم عربی در دوحه برگزار می شود دیگر برنامه آماده سازی عنابی ها خواهد بود ضمن این که 20 روز قبل از آغاز رقابت های قهرمانی آسیا نیز این تیم در انگلیس اردو زده و یک یا دو بازی دوستانه با باشگاه های این کشور از جمله لیورپول را در دستور کار خود قرار خواهد داد.آخرین بازی های دوستانه جوانان قطر هم مصاف با اروگوئه، کره جنوبی و یک تیم آفریقایی در تورنمنت چهارجانبه دوحه خواهد بود از تاریخ 18 تا 28 سپتامبر برگزار می شود.

 


اینجا می توان تفاوت ها را در برنامه ریزی فدراسیون نشینان این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس با روسای فدراسیون ایران فهمید. جایی که میزبان جام جهانی 2022 با سرمایه گذاری روی جوانانش در پی ساختن تیمی قدرتمند برای حضور در این رویداد بزرگ است اما جوانان ایران از برپایی یک اردوی در خارج از کشور عاجز هستند! به راستی فکر می کنید اگر تیم ملی ایران و کارلوس کی روش چنین برنامه آماده سازی داشت، نمی توانست در آسیا قهرمان و بدون مشکل راهی جام جهانی شود؟!

 

1118306

دیدگاه‌ها