کد خبر : 1332210 | 20 خرداد 1395 ساعت 16:26 | 32.1K بازدید | 0 دیدگاه

دوست دارم مهاجمان تیم ملی در بالاترین سطح باشند

انصاری‌فرد: تیم ملی از بازی‌های بزرگ نمی‌ترسد

کریم انصاری‌فرد شماره 10 تیم ملی ایران در بازی دوستانه مقابل قرقیزستان دو گل به ثمر رساند تا تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد 12 برساند.

انصاری‌فرد: تیم ملی از بازی‌های بزرگ نمی‌ترسد

او بعد از فصل بسیار خوبی که در لیگ یونان پشت‌سر گذاشت حالا در تیم ملی هم یک تهدید جدی برای دیگر مهاجمان تیم ملی است. این درحالی است که فورواردهای تیم ملی در حال حاضر رقابت شدیدی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت دارند. انصاری‌فر درمورد وضعیت فعلی تیم ملی، آینده فوتبالی خودش و... به سؤالات "ورزش سه" پاسخ می‌دهد.

 

ارزیابی تو از دو بازی دوستانه مقابل مقدونیه و قرقیزستان چیست؟


فکر می‌کنم بازی‌های مناسبی بود. به هر حال کادر فنی باید شرایط بازیکان را مورد بررسی قرار دهد و این مسابقات به هماهنگ شدن تیم ملی بیشتر کمک می‌کند. در هر اردو بازیکنان جدیدی به تیم ملی اضافه می‌شوند و طبیعتا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. خوشبختانه تیم ملی جوان شده و این برای آینده فوتبال ما بسیار خوب است.

 

ولی برخی معتقدند بازی مقابل تیم‌های ضعیف نمی‌تواند محک خوبی برای تیم ملی باشد، نظر تو چیست؟


مطمئنا کی‌روش و بازیکنان تیم ملی دوست دارند که با تیم‌های بزرگ بازی کنیم. ما هیچ ترسی از تیم‌های بزرگ دنیا نداریم و در جام جهانی دیدید که تیم دست و پا بسته‌ای نبودیم. کی‌روش خودش نمی‌تواند بازی دوستانه جور کند و این موضوع به فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود. ما دوست داریم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم، ولی متأسفانه فوتبال ایران در چند دهه اخیر همیشه با چنین مشکلی مواجه شده و ما معمولا نمی‌توانیم مقابل تیم‌های درجه یک دنیا یا حتی تیم‌های درجه دوم بازی دوستانه انجام دهیم. من امیدوارم فدراسیون فوتبال شرایط انجام بازی دوستانه با تیم‌های مطرح و قدرتمند را فراهم کند. باز هم می‌گویم که تیم ملی از بازی‌های بزرگ نمی‌ترسد.

 

فکر می‌کنی ایران به جام جهانی صعود کند؟


ما تیم بسیار خوبی داریم، از همه مهم‌تر اینکه یک مربی فوق‌العاده روی نیمکت تیم ملی نشسته است. کی‌روش واقعا یک وزنه مهم برای تیم ملی است و امیدوارم با تجربه او و تلاش بازیکنان به جام جهانی روسیه برویم.

 

به نظر می‌رسد رقابت در خط حمله تیم ملی بسیار فشرده است؟


دقیقا همینطور است. البته این فقط مربوط به خط حمله نیست و رقابت در همه پست‌ها فشرده است. کی‌روش سعی می‌کند بهترین‌ها را دعوت کند و طبیعتا هر بازیکنی دوست دارد که در ترکیب ثابت بازی کند. مهاجمان تیم ملی هم رقابت سالمی با هم دارند. من معتقدم داشتن مهاجمان خوب به سود تیم ملی است و من همیشه دوست دارم مهاجمان تیم ملی در بالاترین سطح باشند.

 

به نظر می‌رسد حالا جایگاه خوبی در تیم ملی داری؟


من هیچ‌وقت در فوتبال آدم قانعی نیستم و همیشه دوست دارم بهترین چیزها را به‌دست بیاورم. وقتی برای تیم ملی بازی می‌کنم نهایت تلاشم را برای موفقیت ایران انجام می‌دهم.

 

ظاهرا از چند تیم خوب لیگ یونان پیشنهاد داری، آیا می‌خواهی از پانیونیوس جدا شوی؟


تصمیمی برای فصل بعد نگرفتم و باید پیشنهادها را بررسی کنم. امسال برای من بسیار مهم است و باید بهترین تصمیم را درمورد فصل آینده بگیرم. فصل گذشته روزهای بسیار خوبی داشتم و در پانیونیوس راحت بودم. حالا باید ببینم شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

دیدگاه‌ها