کد خبر : 1335768 | 02 تیر 1395 ساعت 22:20 | 42.7K بازدید | 0 دیدگاه

آلابا و هم تیمی هایش به خانه برمی گردند

اتریش 1-2 ایسلند؛ معجزه ای در کار نبود

تیم ملی اتریش با شکست 2-1 مقابل ایسلند از دور رقابت های یورو 2016 کنار رفت.

اتریش 1-2 ایسلند؛ معجزه ای در کار نبود

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه دیدارهای مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا اتریش و ایسلند رو در روی هم قرار گرفتند و در نهایت این ایسلندی ها بودند که با یک گل دیرهنگام توانستند به پیروزی برسند و به عنوان تیم دوم گروه F راهی مرحله شوند.

از همان ابتدای کار ایسلندی‌های مصمم کنترل کار را در دست گرفتند و دقیقه سه اولین فرصت خطرناک بازی را خلق کردند، جایی که ضربه یوهان برگ گودموندسون از فاصله سی متری در شرایطی به تیر دروازه برخورد کرد که روبرت آلمر هیچ شانسی برای مهار آن نداشت.

اتریشی‌ها تا دقیقه 10 آشفته نشان می‌دادند و دقیقه 12 توانستند صرفا با استفاده از اشتباه دروازه‌بان ایسلند و تعلل بیش از حد او در شروع مجدد با هوشیاری آرناتوویچ صاحب موقعیت شوند، شوت این بازیکن از فاصله شش متری در آخرین لحظه با پای چپ دروازه‌بان ایسلند برخورد کرده و دور شد. در ادامه ایسلندی‌ها باز هم سوار بازی شدند و دقیقه پانزده بار دیگر ایجاد موقعیت کردند اما این بار داوید آلابا مانع باز شدن دروازه تیم کشورش شد.

تلاش‌های ایسلندی‌ها بالاخره نتیجه داد و دقیقه 18 بودوارسون که روی نقطه پنالتی جاگیری کرده بود به لطف پاس دقیق آرناسون موفق شد از فاصله هشت متری دروازه اتریش را باز کند.

 

1121770

 

این گل باعث شد بازیکنان ایسلند تا اندازه‌ای در لاک دفاعی فرو روند و اتریشی‌ها فضای بیشتری برای ابتکار عمل در اختیار داشته باشند اما آنها به ندرت توانستند به یک سوم زمین حریف نفوذ کنند تا اینکه دقیقه 36 بالاخره صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما دراگوویچ که بعد از گفتگو با آلابا قرار شد پشت این ضربه بایستد، این موقعیت را خراب کرد تا نیمه نخست با تک گل ایسلندی‌ها به پایان برسد.

 

1121771

 

با شروع نیمه دوم اتریشی‌ها دو تغییر در ترکیب خود دادند و حملات پی در پی خود به زمین ایسلند را شروع کردند. دقیقه 54 پاس هوشمندانه آرناتوویچ در سمت چپ محوطه جریمه به آلابا رسید اما سانتر این مدافع دقیق نبود و پیش از آنکه به هم‌تیمی‌هایش برسد نصیب آرناسون شد. یک دقیقه بعد الساندرو شوف فرصت خطرناکی روی دروازه ایسلند ایجاد کرد اما دروازه‌بان این تیم مثل بازی برابر پرتغال باز هم هنر خود را به نمایش گذاشت.

دقیقه شصت بالاخره فشار یاران اتریش نتیجه داد و شوف بعد از عبور از سه بازیکن آبی‌پوش توانست از فاصله 14 متری کار را به تساوی بکشاند.

 

1121773

 

با این نتیجه اتریش به یک گل دیگر نیاز داشت تا بتواند از این گروه راهی مرحله یک‌هشتم پایانی شود. آنها دقیقه 70 یکبار دیگر صاحب موقعیت شدند. شوت مارک یانکو از فاصله هفت متری با اختلافی بسیار کم از سمت راست دروازه ایسلند به بیرون رفت. همین بازیکن دو دقیقه بعد باز هم دروازه حریف را تهدید کرد اما هالدورسون که در بازی امشب بارها ایسلندی‌ها را نجات داده بود یکبار دیگر ناجی دروازه تیمش شد.

 

1121772

 

در دقایق پایانی نیمه دوم دو مربی دست به آخرین تعویض‌های خود زدند اما درست در لحظاتی که به نظر می‌رسید این تغییرات نتوانسته تاثیری در نتیجه بگذارد و این مسابقه در نهایت با نتیجه 1-1 خاتمه خواهد یافت، در چهارمین و آخرین دقیقه وقت‌های تلف شده اینگوی تراوستاسون موفق شد در عین ناباوری دروازه اتریش را برای دومین بار باز کند تا ایسلند تیم پیروز این مسابقه لقب بگیرد و حریف انگلیس در مرحله بعد شود.

دیدگاه‌ها