کد خبر : 1336016 | 04 تیر 1395 ساعت 08:57 | 63K بازدید | 0 دیدگاه

هفته دوم لیگ جهانی والیبال؛

ایران - برزیل؛ مصمم برای انتقام

ملی پوشان والیبال ایران دو دومین دیدار هفته دوم لیگ جهانی در حالی باید به مصاف برزیل بروند که در بازی اول مقابل این تیم شکست خوردند و به گفته بازیکنان آن روز یکی از بدترین روزهای والیبال ایران بود و در بلگردا شرایط مقابل برزیل متفاوت خواهد بود.

ایران - برزیل؛ مصمم برای انتقام

به گزارش ورزش سه، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار هفته دوم لیگ جهانی والیبال از ساعت 18:30 جمعه به مصاف برزیل خواهد رفت. حریف دوم ایران که میزبان هفته اول گروه B1 مسابقات بود موفق شد در 3 بازی ابتدایی خود رو در روی ایران، آرژانتین و آمریکا بردهای 3 امتیازی داشته باشد. آنها یک بار دیگر در سالی که المپیک را در پیش دارند به یکی از قدرت های والیبال جهان تبدیل شدند و همان بازی روان سابق را ارائه می دهند.


البته ایران در حالی اولین بازی لیگ جهانی را مقابل این تیم واگذار کرد که شاگردان لوزانو در بدترین شرایط بدنی خود قرار داشتند و هنوز از آن دیدار به عنوان یکی از بدترین روزهای والیبال ایران در این دوره از مسابقات لیگ جهانی یاد می کنند. 2 برد متوالی مقابل آرژانتین و بلغارستان ملی پوشان کشورمان را مسمم و البته آماده تر از اولین بازی مقابل برزیل کرده است و حالا صحبت از بازی بهتر و حتی جبران بازی اول است.


تیم ملی والیبال ایران با دو تغییر ریو را به مقصد بلگراد ترک کرد تا علیرضا بهبودی و محمد فلاح جایگزین مهدی مهدوی و آرمین تشکری شوند اما برزیل هم قرار بود تغییراتی داشته باشد که اینطور نشد. لوکاس ساتکمپ که هنوز یک هفته از پدر شدنش نمی گذرد در ابتدا قرار بود تیم را در بلگراد همراهی نکند اما اینطور نشد و او در اولین دیدار مقابل صربستان ظاهر شد اما موریلو اندرس ستاره دریافت کننده آنها به دلیل درد شانه به بلگراد آمد اما موفق به بازی نشد و از روی سکوها بازی هم تیمی های خود را دنبال می کرد.


به هر ترتیب این بازی برای دو تیم بسیار حساس خواهد بود و بازیکنان ایران معتقدند کشورمان بازی متفاوتی نسبت به بازی اول ارائه خواهند کرد. تمام نکات بازی دو تیم قبل از اولین بازی لیگ جهانی 2016 به شرح زیر است:


* ایران و برزیل 5 بازی در لیگ جهانی مقابل یکدیگر انجام داده اند که ایران 3 برد و برزیل دو برد در کارنامه دارد.


* در 5 بازی گذشته فقط یک بار ایران موفق به برد 3 بر صفر مقابل برزیل شده و سایر بازی ها به ست چهارم و یا پنجم کشیده است.


* مهمترین بازی دو تیم در مرحله نهایی لیگ 2014 انجام شد که ایران توانست در آن دیدار برنده بازی باشد اما امیر غفور امتیازآورترین و فرهاد قائمی بهترین زننده سرویس در آن بازی غایب این دیدار خواهند بود.


* ایران در اولین دیدار خود مقابل برزیل که با میزبانی حریف انجام شد در دیداری به یاد ماندنی ٣ بر یک آنها را در سائوپائولو شکست داد.


* برزیل بعد از لیگ جهانی سال گذشته در هیچ تورنمنت مهمی شرکت نکرده است و به همین دلیل از حضور در کوپا آمریکا، جام جهانی و مسابقات انتخابی المپیک معاف بود.


* اسپک پایانی امیر غفور در مرحله نهایی لیگ جهانی سال ٢٠١٤ مقابل برزیل که به برد تاریخی در فلورانس منجر شد یکی از ماندگارترین صحنه های والیبال ایران است که در اذهان باقی مانده و همین مساله اهمیت حضور او در این دیدار را بیشتر از همیشه نشان می دهد.


* برزیل آخرین کشوری بود که مرحوم حسین معدنی به عنوان مربی روی نیمکت ایران نشست که تابستان ٢٠١٤ یکی از تلخ ترین اتفاقات والیبال ایران با درگذشت او اتفاق افتاد.


* بازی پنجشنبه شب سومین دیدار ایران در خانه برزیل خواهد بود که در ٢ بازی گذشته سهم هر تیم یک برد بوده است.


* با اینکه این دومین سفر ایران به برزیل برای انجام بازی های لیگ جهانی محسوب می شود اما اولین تجربه بازیکنان در ریو خواهد بود که تا حدود یک ماه دیگر در همین شهر بازیکنان باید در مسابقات المپیک به میدان بروند.


* آخرین میزبانی ریو در مسابقات والیبال به فینال 2015 لیگ جهانی باز می گردد که برزیل حتی موفق به حضور در جمع 4 تیم برتر مسابقات از میان 6 تیم نشد.

دیدگاه‌ها