کد خبر : 1336584 | 06 تیر 1395 ساعت 14:16 | 49.3K بازدید | 0 دیدگاه

کیمیچ، ستاره غیرمنتظره ژرمن ها

لوو و پیدا کردن وارث لام

وقتی پپ گواردیولا، سرمربی سابق بایرن، پس از دیدار تاکتیکی مقابل بروسیا دورتموند، جوشوا کیمیچ را در آغوش گرفت، شبکه های اجتماعی با ترکیبی از هیجان و شگفتی منفجر شدند.

لوو و پیدا کردن وارث لام

به گزارش "ورزش سه"، گواردیولا، به سبک خاص خودش پس از سوت پایان بازی به داخل زمین دوید و سراغ جوان ترین بازیکن قرمز پوش رفت و شروع به صحبت کردن با او در مقابل دوربین تلویزیون ها کرد. به نظر می‌رسید سرمربی کاتالان عصبانی است و با عصبانیت در حال درس دادن کیمیچ است ولی در حقیقت او مجذوب درس دادن به این مدافع 21 ساله شده بود. او پس از بازی گفت:" من عاشق کیمیچ هستم. من دوست دارم با بازیکنانی کار کنم که می‌خواهند یاد بگیرند و رو به جلو حرکت کنند. او انگیزه و شور فراوانی دارد، تقریبا همه چیز دارد."

 

1122503


او که محصول اکادمی اشتوتگارت است، دو فصل پس از پیوستن به لیپزیگ توانست در بوندس لیگا بازی کند. حضور لیپزیگ در لیگ دسته دوم آلمان و کار کردن با رالف رانگنیک،‌در آن مقطع کمک زیادی به کیمیچ کرد که فوتبال را بهتر درک کند. هر چند که کیمیچ به اشتوتگارت بازگشت ولی با 8 میلیون یورو توسط بایرن مونیخ خریداری شد. مدیر فنی بایرن،‌مایکل رشکه،‌یکی از بهترین استعدادیاب‌های دنیا، ماه‌ها روی کیمیچ وقت گذاشت و وقتی که مدافع جوان در مسابقات زیر 21 سال در جمهوری چک درخشید، چراغ سبز خریدش را نشان داد. پس از اولین بازی اش برای بایرن در ماه دسامبر، کیمیچ به یک عضو بی جانشین در ترکیب بایرن تبدیل شد. او تقریبا در تمام پست‌های دفاع و خط میانی بازی کرده است.گاهی از تطبیق پذیری او تمجید می‌شود ولی گاهی نیز باعث می‌شود کمتر به چشم بیاید.

 

1122504


کیمیچ متفاوت است. انعطاف او به خاطر هوش بسیار بالایش و همچنین درک خوبش از تاکتیک‌هاست. شاید با قد نه چندان بلندش خیلی مناسب دفاع وسط نباشد، در حقیقت گواردیولا هر هفته به خاطر بازی دادن به او در قلب دفاع تحت فشار قرار گرفت ولی سرمربی فعلی سیتی به منتقدین توجهی نکرد. چیزی که بیش از همه مورد توجه گواردیولا قرار گرفته،  توانایی حفظ توپ کیمیچ است. او به ندرت در هم ریخته به نظر می‌رسد و می‌تواند به خوبی تمام فشارهای پرسینگ را کنترل کند. در دیدارهای پرفشار مثل دیدار با بایرلورکوزن و بروسیا دورتموند، او در خط دفاعی عالی بود. توانایی او در  بازیسازی و شروع حرکات از خط دفاع چیزی بود که مد نظر گواردیولا بود. اگر پایه تیم درست نباشد، بیشتر توانایی های تیم از کار می افتد.
عملکرد او در تساوی 0-0 مقابل بروسیا دورتموند، بازی که زرد و مشکی پوشان می‌توانستند قهرمانی بایرن را بر هم بزنند، فوق‌العاده بود. در پایان فصل تقریبا همه مطمئن بودند که کیمیچ عضو تیم لوو در یورو 2016 خواهد بود. وقتی غیبت فیلیپ لام ضربه سختی به قهرمان جهان زده، کیمیچ مثل هدیه کریسمس لذت بخش خواهد بود. آرامش،‌ جذابیت و سادگی در بازی کیمیچ به چشم می‌خورد. او شخصیت یک بازیکن حرفه ای که انگار تمام جام‌های ممکن را کسب کرده را دارد. اعتماد به نفس را در زمین پخش می‌کند و به هم تیمی‌هایش کمک می‌کند. او که در مقابل ایرلند شمالی برای اولین بار در یورو بازی کرد، با پاس‌کاری های خوبش کلید بهبود وضعیت آلمان بود.

 

1122505


هوودس، مدافع شالکه در رابطه با او نوشت:" جوشوا فوق‌العاده بازی کرد. سرمربی تصمیم خیلی خوبی گرفت که او را با خود به فرانسه برد. ما در شروع حملاتمان خطرناک نشان می‌دادیم." هوملس در فیس بوکش نوشت:" او (کیمیچ) امروز خیلی خوب کار کرد ولی این خیلی هم عجیب نبود. او کیفیت بالا و اعتماد به نفس فوق‌العاده ای دارد."
یواخیم لوو عنوان کرد که قصد دارد از دو سیستم متفاوت در این جام استفاده کند، برنامه ای که در جام جهانی به خوبی جواب داد. دفاع راست از آن پست‌هایی است که باید در موردش بحث و بررسی کرد و کیمیچ نشان داد که می‌تواند انتخاب اول باشد. هوودس در دفاع مطمئن تر است ولی مدافع بایرن توانایی حفظ توپ بالایی دارد. اسلواکی، یک رقیب نسبتا آسان در دور یک هشتم نهایی، به لوو 90 دقیقه دیگر فرصت می‌دهد که به کیمیچ بازی دهد. شکی نیست که از دست دادن  لام پس از جام جهانی برای آلمان مشکل ساز بوده ولی به نظر راه حل دیگری از سوی بایرن برای این مشکل پیدا شده است.

 

راس دانبار - گل دات کام

ترجمه: روزبه مهری

دیدگاه‌ها