کد خبر : 1336698 | 06 تیر 1395 ساعت 22:19 | 34.8K بازدید | 0 دیدگاه

با گلزنی بواتنگ، گومز و دراکسلر

آلمان 3-0 اسلواکی؛ صعود سه ستاره ژرمن‌ها

تیم ملی آلمان با پیروزی 3-0 مقابل اسلواکی، به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو 2016 راه پیدا کرد.

آلمان 3-0 اسلواکی؛ صعود سه ستاره ژرمن‌ها

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان یواخیم لوو در این دیدار کاملا برتر از حریف نشان دادند و با یک پیروزی پرگل، جواز حضور در مرحله بعد را به دست آوردند؛ جایی که باید مقابل برنده دیدار اسپانیا-ایتالیا روبرو شوند.

مطبق انتظار ژرمن‌ها کار را هجومی آغاز کرده و در نخستین دقایق بازی به یک ضربه آزاد رسیدند. هکتور این توپ را از سمت چپ به میانه میدان سانتر کرد اما کاپیتان حریف از راه رسید و این فرصت را از شاگردان لوو گرفت. آنها بار دیگر دقیقه 7 صاحب یک ضربه آزاد شدند؛ سانتر بی‌نقص کروس به خدیرا رسید و این هافبک تونسی-آلمانی با یک ضربه سر نخستین شوت ژرمن‌ها را به چارچوب دروازه اسلوواکی زد اما دروازه‌بان آنها با نوک انگشت این توپ را از زیر طاق دروازه در آورد.

کرنری که برای آلمان به دست آمد را مطابق معمول کروس ارسال کرد؛ توپ بعد از دخالت اسلوواک‌ها به بیرون از محوطه جریمه منحرف شد اما آنجا بواتنگ آماده ایستاده بود و با یک شلیک محکم گل برتری را برای آلمان ثبت کرد.

 

 

1122627

 

بعد از این گل باز هم ژرمن‌ها مالک توپ و میدان بودند و دقیقه 13 به علت خطای مدافعان حریف روی گومز به یک ضربه پنالتی دست پیدا کردند. اوزیل پشت این ضربه ایستاد اما توپ را درست به جایی زد که دروازه‌بان حریف حرکت کرده بود و در نتیجه این فرصت برای ژرمن‌ها از دست رفت.

 

 

1122631

 

بالاخره دقیقه 19 اسلوواکی هم به یک فرصت خطرناک دست یافت اما هوملس توانست ضربه مستقیم مهاجمان حریف را پیش از آنکه وارد دروازه شود دور کند. ده دقیقه بعد سانتر اوزیل روی سر مولر چیزی نمانده بود گل دوم آلمان را در پی داشته باشد اما توپ درست برای او جفت و جور نشد. دقیقه 38 پاس رو به عقب هکتور برای نویر این دروازه‌بان را در شرایطی که یکی از بازیکنان اسلوواکی به او نزدیک می‌شد به دردسر انداخت اما توانست با هوشیاری خطر را رفع کند. دو دقیقه مانده بود تا نیمه اول به پایان برسد که ماریو گومز روی پاس عالی دراکسلر توانست با یک بغل پای هوشمندانه گل بعدی را هم برای آلمان بزند تا این نیمه با برتری 2 بر 0 ژرمن‌ها به پایان برسد.

 

 

1122624

 

با شروع نیمه دوم از تب و تاب بازی کاسته شده بود و آلمان بیشتر به حفظ توپ تمایل داشت. این شرایط آزادی عمل بیشتری برای اسلوواکی فراهم کرد تا به دومین فرصت گلزنی خود دست پیدا کند اما ضربه مهاجم این تیم توسط نویر دفع شد. دقیقه 54 یک ضربه آزاد هم برای آنها گرفته شد اما توپ با دخالت هوملس به بیرون رفت. در ادامه باز هم بازی دست ژرمن‌ها افتاد.

دقیقه 63 کرنر ارسالی کروس را هوملس با ضربه سر به جولیان دراکسلر  پاس داد و این بازیکن با یک ضربه استثنایی دروازه‌بان اسلوواکی را برای سومین بار وادار به تسلیم شدن کرد.

 

 

1122640

 

 

بعد از این گل لوو دو تعویض انجام داد و هوودس و پودولسکی را به ترتیب به جای بواتنگ و دراکسلر وارد زمین کرد. دقیقه 80 پولدی در اولین حرکت خود فرصت داشت تا آلمان را باز هم به گل برساند اما در شرایطی که با دروازه‌بان اسلوواکی تقریبا تک به تک شده بود پرچم کمک داور به نشانه آفساید بالا رفت. بازی با حملات شاگردان لوو ادامه داشت و آنها دقیقه 91 یکبار دیگر دروازه اسلوواکی را تهدید کردند اما اینبار دروازه‌بان آنها با واکنشی خوب اجازه نداد گل چهارم نیز به ثبت برسد و در نهایت آلمان با نتیجه 3 بر 0 پیروز این دیدار و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

 

دیدگاه‌ها