کد خبر : 1336708 | 06 تیر 1395 ساعت 23:00 | 100.2K بازدید | 0 دیدگاه

سرنوشت تاریخی راه آهن در انتظار صبا و نفت

دو نامزد اصلی سقوط در لیگ شانزدهم

پیش از آغاز لیگ پانزدهم، حواشی فراوانی مبنی بر حضور و یا عدم حضور در لیگ برتر، پیرامون باشگاه راه آهن شکل گرفته بود و حاشیه هایی که در نهایت باعث سقوط این تیم شد، پس از آغاز لیگ شانزدهم بازهم تاریخ در حال تکرار است.

دو نامزد اصلی سقوط در لیگ شانزدهم

به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته و در همین ماه ها حرف و حدیث های زیادی مبنی بر حضور و یا عدم حضور تیم راه آهن درلیگ برتر شکل گرفت، این تیم که در لیگ برتر ماندگار شد در نهایت به لیگ دسته اول راه یافت، پیش از آغاز لیگ شانزدهم بازهم این اتفاق در لیگ برتر ایران در حال تکرار است با این تفاوت که این بار دو تیم، پیشاپیش خود را نامزد سقوط در پایان لیگ شانزدهم کردند.


راه آهن، ماندن قانونی در لیگ برتر و سقوط قانونی تر به دسته اول
پس از پایان لیگ چهاردهم راه آهنی ها که یکی از نامزدهای سقوط به دسته اول بودند در نهایت توانستند خود را در لیگ ماندگار کنند، اما آنها مورد شکایت تیم پیکان قرار گرفتند و حضورشان از نظر قانونی دچار مشکل شد، مشکلی که تا اندکی مانده به آغاز لیگ پانزدهم حل نشده بود و مسئولان و بازیکنان این تیم از آینده خود خبر نداشتند، در نهایت و در زمانی که راه آهن از باقی تیم ها در آماده سازی عقب مانده بود، فهمید لیگ برتری خواهد ماند.


لوکوموتیورانان به غیر از این موضوع، آنها از نظر مالی نیز دچار مشکل بودند، وضعیت مالکیت راه آهنی ها هنوز مشخص نبود، درگیری هایی به وجود آمده بود که باعث مبهم ماندن وضعیت مالی این تیم شده بود و در نهایت با آمدن اسپانسر و مالک جدید، این تیم آغاز به کار کرد و البته در میانه های لیگ هم بارها از نظر مالی و تدارکاتی دچار مشکل شد.


راه آهنی ها که این دو مشکل و ابهام بزرگ را به همراه خود داشتند در نهایت نتوانستند در لیگ برتر ماندگار شوند و اتفاقی که پیش از آن نیز مشخص نبود، دو مشکل بزرگ لوکوموتیورانان کمر این تیم را شکاند و یکی از ریشه دارترین تیم های فوتبال ایران که سال های اخیر را با کدخدا منشی و دقیقه نودی خود را سرپا نگه داشته بود در نهایت زانو زد و مهر سقوط را بر پیشانی خود دید.

 


نفت، ملوان یا چند تیم دیگر
نفتی ها که احتمالا با آغاز لیگ برتر دیگر تحت این نام در لیگ برتر نخواهند بود این روزها خود را هم مشکل با راه آهنی ها می بینند، آنها که عنوان کردند نمی خواهند تیم داری کنند و به دنبال فروش سهمیه لیگ برتری خود هستند هنوز نتوانستند در این زمینه به نتیجه قابل ذکری برسند، آنها که ملوانان را برنده مزایده خود می دانستند پس از بلوکه شدن توسط فدراسیون فوتبال، هنوز نمی دانند چه پیش خواهد آمد.
در صورتی که نفت، ملوان یا هر تیم دیگری در لیگ شانزهم حضور داشته باشند از همین الان و به دلیل مشکلات مدیریتی موجود، خود را به عنوان نامزد درجه یک سقوط معرفی کرده است، در حالی که تیم های دیگر به دنبال آماده سازی خود هستند و در بازار نقل و انتقالات، تحرکات خود را دارند این تیم و یا جایگزین نفت در لیگ برتر هنوز نتوانسته دوران آماده سازی خود را آغاز کند (چون هنوز از تکلیف خود آگاهی ندارد).


صبا، هم درد دوم راه آهن
اما قمی ها را هم می توان هم درد دیگری با راه آهنی ها دانست، آنها که خوب استارت زده بودند و پس از توافق با علی دایی و کادر مربیان وی، به دنبال جذب بازیکنان جدید بودند، به ناگاه توقف کردند و آرام آرام توافقات انجام شده در این تیم لغو شد و بازیکنانی که در حال جذب شدن بودند خود را از این تیم دور کردند، بزرگترین مشکل این روزهای صبا نیز به مانند راه آهنی ها مربوط به اوضاع مدیریتی این تیم است و هنوز مشخص نیست تکلیف مدیریت این تیم چه خواهد شد.


بنابراین، پیش از آغاز لیگ شانزدهم می توان دو تیم صبا و جایگزین نفتی ها را نامزد اول سقوط در لیگ آینده دانست، اتفاقاتی که پیش از این نیز جواب منفی داده بود بازهم در حال تکرار است و مشکلات مدیریتی و مالی بازهم در حال قربانی گرفتن است.


مشکلات مربوطه در وهله اول باعث مبهم ماندن و روزهای پیش رو برای این تیم هاست، ابهام که باعث بستن اعتبار این تیم ها در دوران پیش فصل می شود و در نهایت چند روز مانده به آغاز لیگ، احتمالا با شوری ساختگی و نمادین کارشان آغاز می شود، کاری که دوران بدنسازی، اردویی و پیش فصل خوبی به همراه نداشته است.

دیدگاه‌ها