کد خبر : 1336986 | 08 تیر 1395 ساعت 10:16 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

ارزنده: چهارماه درد کشیدم به هیچکس نگفتم

ملی پوش دوومیدانی پس از کسب نایب قهرمانی در رقابتهای قزاقستان گفت: به هیچ کس نگفتم که مصدومم و با درد تمرین کردم تا بلاخره در جام کازانف به سهمیه المپیک ریو دست پیدا کردم.

ارزنده: چهارماه درد کشیدم به هیچکس نگفتم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر ،محمد ارزنده پرنده المپیکی رشته دوومیدانی پس از کسب مدال نقره جام کازانف که با سهمیه المپیک نیز همراه بود گفت: در این مدت سختی های خیلی زیادی کشیدم. اولین باری است که می خواهم موضوعی را عنوان کنم و آن هم مصدومیتم است.مثل آنچه در بازیهای آسیایی باعث آسیب و پارگی عضله شکمم و از دست دادن این رقابتها شد در بهمن ماه امسال سمت عضله سمت راست شکمم دچار مصدومیت جدی شد. با درد تمرین کردم و به هیچکس نگفتم.این درد را هر روز و هرشب با خودم داشتم. با درد دست و پنجه نرم می کردم و حتی به یک نفر هم نگفتم و همه چیز را در خودم نگه داشتم.

 

وی در خصوص حواشی فراوانی که بر سر راه موفقیتش بود عنوان کرد:حاشیه که بی نهایت زیاد بود. خیلی ها می گفتند ارزنده تمام شده است. خیلی ها می گفتند ارزنده نمی تواند بپرد. خیلی ها خیلی حرفها زدند اما کاری به خیلی ها نداشتم فقط به حرف مربی ام توجه می کردم و همیشه از خدا خواستم نه بنده خدا.

 

نماینده المپیکی کشورمان افزود:خدا را شکر می کنم که صدای من را شنید و با همه سختی ها و مشکلاتی که سر راهم بود موفق شدم. در این بین بیشتر از ناملایماتی ها ناراحت بودم اما کسب ورودی المپیک همه این مسائل را برایم شیرین کرد.

 

ارزنده در پاسخ به این سوال که سالها مشکلات و استعفا و سرپرستی در فدراسیون دوومیدانی تاثیری بر کار شما گذاشت گفت:مشکلات سال گذشته هم مثل زمان استعفای داوری بود.شرایط مثل ۴ سال قبل شده بود که پیش سرپرست فدراسیون رفتم و گفتم من ورودی المپیک می آورم گفت برو هر وقت ۷/۹۰ پریدی بیا صحبت می کنیم. وقتی ورودی المپیک را گرفتم باز هم سکوت کردم اما خودشان فهمیدند چه خبر است.

 

ملی پوش دوومیدانی ادامه داد:پارسال هم شرایط همین بود .وقتی می گفتم چرا حقوقم قطع شده می گفتند خوب باید دوباره بپری و خودت را ثابت کنی اما مگر پرنده ۸ متری نیاز به ثابت کردن دارد ؟ ۸ متر رکورد خیلی سختی است و به راحتی نمی شود به آن رسید. به نظر من هر کس بالای ۸ متر بپرد کار فوق العاده ای کرده است.خدا را شکر می کنم که به هرحال ورودی المپیک را گرفتم و این روزها هم گذشت.

 

وی در خصوص اینکه جام کازانف برای ایرانی ها خوش یمن بوده است تصریح کرد: در مجموع دوبار در کازانف شرکت کردم بار اول در دو مسابقه پشت هم شرکت کردم و دو رکورد ۷/۷۶ ثبت کردم. در این مسابقه شرایط خیلی سخت بود هوا گرم بود و مسابقات ساعت ۱۱ ظهر برگزار می شد.معتقدم  این پرش اگر عصر بود حداقل ۱۵ تا ۲۰ سانت بیشتر می پریدم .البته در این خصوص اهل فن می توانند نظر دهند و اهل فن هم که در دوومیدانی زیاد داریم. 

 

"فکر می کردی در جام کازانف سهمیه بگیری؟" ارزنده به این سوال اینطور پاسخ داد: در این مدت از اولین مسابقه ای که رفتم هر مسابقه فکر کسب سهمیه المپیک بودم. در این مسابقه هم تنها با همین هدف دویدم.خدا را شکر می کنم که موفق شدم.خیلی ها می گفتند محمد ارزنده فقط در ایران خوب می پرد.فکر میکنم این پرش خیلی خوب جوابشان را داد.

 

وی ادامه داد:مربی ام پاکلین هم به سهمیه گرفتن من ایمان داشت. او همیشه به من می گفت تو سهمیه المپیک رو کسب می کنی و نمی گفت احساس می کنم بلکه می گفت تو حتما سهمیه می آوری.

 

پرنده المپیکی کشورمان در پایان در خصوص اینکه پیش بینی اش از عملکرد در المپیک ریو چیست خاطرنشان کرد: رکورد ۸/۱۶ در المپیک لندن نقره گرفت و ۸/۱۲ به برنز رسید. هیچ جا نوشته نشده پرنده ها در المپیک چند می پرند. همه شرکت کننده ها رقیب هستند وهر چه خدا بخواهد همان می شود.

 

دیدگاه‌ها