کد خبر : 1337036 | 08 تیر 1395 ساعت 12:34 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

2 سهمیه برای 18 تیم

در لیگ یک همه برای صعود می‌جنگند

فصل جدید لیگ یک از 18 مرداد استارت خواهد خورد و بر اساس مصوبه پیشین سازمان لیگ برتر تیم های اول و دوم مستقیم به لیگ برتر صعود می کنند.

در لیگ یک همه برای صعود می‌جنگند

به گزارش "ورزش سه"، اگر چه با اجرای این قانون شرایط صعود کمی سخت خواهد شد و شاید در هفته های پایانی با توجه به اینکه فقط چند تیم درگیر صعود خواهند بود بقیه تیم ها انگیزه خود را از دست دهند اما در فصل پیش رو استرس تیم ها هم کمتر است چون تنها سه تیم به دسته پا ئین تر سقوط می کنند. در فصلی که گذشت 5 تیم به دسته پائین تر سقوط کردند.


تیم های نامی مدعی صعود به لیگ برتر هستند. برخی از تیم های تازه تاسیس هم با جذب مربیان نامی این موفقیت را جستجو می کنند و طبیعی است دیگر تیم ها نیز موفقیت در لیگ یک را با صعود به لیگ برتر معرفی کنند. بنابراین سخت است که به صراحت گفت مدعیان صعود به لیگ برتر مشخصا چه تیم هایی هستند. اما می شود روی استراتژی های تعیین شده از سوی باشگاه ها پیش بینی هایی داشت.


در جمع مدعیان صعود می شود از ملوان نام برد که البته هنوز وضعیت این تیم مشخص نیست و صحبت از این است که به جای لیگ یک امتیاز تیم نفت را خریداری کند. هم چنین از فجر سپاسی خبرهای خوشایندی به گوش نمی رسد. با فکتور گرفتن این دو تیم پیش بینی می شود این تیم ها داعیه صعود به لیگ برتر را داشته باشند با این توضیح که در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسند و شاید دو تیم صعود کننده به لیگ برتر این تیم هایی نباشند که ما از آنها یاد می کنیم:


1-خونه به خونه بابل
اگر چه صعود به لیگ برتر سخت است. به خصوص این فصل که از بین 18 تیم تنها دو تیم بخت صعود خواهند داشت اما تیم خونه به خونه هر آنچه که علیرضا مرزبان نیاز داشته مهیا کرده است. برای صعود یک تیم با کیفیت مهم است که همه خواسته های سرمربی برای ساختن یک تیم خوب برآورده شده است. خونه به خونه از حمایت  تماشاگر برخوردار است و حضور پرتعداد تماشاگران این تیم چه در بازی های خانگی و چه در بازی های بیرون از خانه یک پوئن مثبت است. البته هدایت یک تیم خوب هم به لیگ برتر هنر است که این هنر را فصل گذشته در همین تیم خونه به خونه خیلی از مربیان نداشتند!


2- مس کرمان
مس کرمان چه بخواهد و چه نخواهد برای صعود به لیگ برتر باید گام بردارد چون این استراتژی باشگاه است. هدایت این تیم به منصور ابراهیم زاده محول شده که بعد از جدایی از ذوب آهن کارنامه خوبی در تیم های تحت هدایتش نداشته است! آخرین تیم وی پیکان بود که در نهایت به لیگ یک سقوط کرد، البته وی در میانه های راه از تیم کنار گذاشته شد و بعد از او مربیان موفق صبا یعنی صمد مرفاوی و ساکت الهامی هر کاری کردند نتوانستند مانع از سقوط تیم به لیگ یک شوند. به هر صورت مس کرمان می تواند شروع دوباره ای برای ابراهیم زاده باشد. این مربی باتجربه اولین فصل حضور خود را در لیگ برتر سپری می کند.


3-نساجی مازندران
نساجی مازندران خسته از حضور در لیگ است و سال هاست که می خواهد به لیگ برتر صعود کند و شاید آن سال امسال باشد! محمود فکری با دنیایی از انگیزه سرمربی نساجی شده است و نساجی اولین تجربه سرمربیگری جدی اوست. طبیعی است تماشاگران با وی همراه شوند و در این بین اگر تدابیری که محمود فکری می اندیشد درست باشد صعود به لیگ برتر نزدیک خواهد شد به این دلیل که نساجی پتانسیل دارد و از همه مهتر تماشاگرانی دارد که در هر شرایطی حامی تیم هستند. نساجی آن قدر لیگ یک حضور داشته که به نوعی می شود گفت لیگ یک زده شده است و قطعا تلاش خواهد کرد به این تجربه تلخ پایان دهد.


4-بادران تهران
بادران تهران تیم ناشناخته ای است اما بی شک به خاطر حضور اکبر میثاقیان سودای صعود دارد و این چیز عجیبی نیست. در سال های اخیر بودند تیم هایی که در اولین فصل حضور در لیگ یک – لیگ برتری شدند و برای رسیدن به این مهم اولین کاری که می کنند جذب یک مربی شاخص برای رسیدن به هدف است. پدیده هم پیش تر با اولین فصل حضور در لیگ یک و با هدایت اکبر میثاقیان لیگ برتری شده بود. البته باید منتظر ماند و دید که آیا تنش های به وجود آمده میان خونه به خونه و اکبر میثاقیان تمام خواهد شد یا نه. جنگ و جدلی که فصل گذشته به ضرر هر دو تمام شد.


5-فجر سپاسی

فجر سپاسی فصل گذشته فقط یک گام تا صعود به لیگ برتر فاصله داشت و اگر در بازی با صنعت نفت در آبادان یک امتیاز کسب می کرد به لیگ برتر می آمد. آنچه که فجر را در فصل گذشته اذیت کرد مشکلات مالی بود که اگر این مشکلات نبود شاید فجر هم همانند پیکان پیش از پایان بازی ها صعود خود را به لیگ برتر جشن می گرفت. این فصل هم بی شک فجر خوبی را خواهیم دید چون بازیکنان سرباز که از حضو در تیم های تراکتورسازی و ملوان باز می مانند راهی فجر سپاسی خواهند شد و اگر این باشگاه در انجام تعهدات خود به قولی که می دهد عمل کند فجر مامویت نیمه تمام فصل گذشته را این فصل تمام خواهد کرد.


6-ملوان
ملوان اگر در نهایت موفق به خرید امتیاز تیم نفت تهران نشود و مجبور به حضور در بازی های دسته اول گردد به طور قطع یکی از دو مدعی اصلی صعود به لیگ برتر خواهد بود. پتانسیل فنی ملوان بالاست و از سویی از حمایت تماشاگر به خوبی برخوردار است که این دو فاکتور مهم برای صعود به لیگ برتر است. هر چند نباید فراموش کرد زمان برای ملوان در حال از دست رفتن است و ادامه تعلل هم در لیگ برتر به ضرر ملوان خواهد بود و هم در دسته اول. به خصوص در دسته اول که موفقیت فقط با صعود به لیگ برتر معنی پیدا می کند و از بین 18 تیم حاضر در لیگ یک تنها دو تیم به لیگ برتر صعود می کنند.


7-راه آهن
تیم راه آهن تمرینات آماده سازی خود را با جهانبخش جعفری آغاز کرده و طبیعی است چون از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرده در تلاش برای بازگشت به جایگاه قبلی خود باشد. گفته می شود این تیم بازی های این فصل خود را در صبا شهر برگزاری می کند. آنچه که برای راه آهن باید مهم باشد عمل به تعهداتی است که می دهد در غیر اینصورت صعود به لیگ برتر سخت است ماندن در دسته اول هم برای این تیم سخت می شود. البته باید به این نکته هم اشاره کرد راه آهن فصل سختی را پیش رو دارد چون تیم های دسته اولی به این تیم به چشم تیم لیگ برتری نگاه می کنند و سعی می کنند بهترین بازی خود را به نمایش بگذارند.

دیدگاه‌ها